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BGG랭킹
BGG전체 : 7946
WARGAMES : 1202
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Charles Vasey
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아티스트
Greg Cervall
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인원
게임 소개
기원전 1500년과 600년 사이에 소아시아와 지중해는 몇몇 강력한 제국의 흥망성쇠를 목격했다. 종종 한 제국의 탄생은 다른 제국의 죽음을 촉발시켰다. 이집트와 아시리아 같은 거인 사이에 어떻게 유대인과 같은 작은 민족이 제국을 세울 수 있었을까? 왜 어떤 제국들은 수 세기 동안 버텼을까요? 다른 제국들은 몇 세대만 버텼을까요? 전차 로드들이 어떻게 그리고 왜 그랬는지 보여주지
각 주군은 5개에서 6개의 국가 사이를 통제하는데, 일부는 강하고 일부는 약하며 각각 다양한 목표와 목적을 가지고 있다. 실제로 이들 국가 중 일부는 동시에 존재하지 않을 수도 있다. 플레이어들은 제국의 승리 기준을 달성하기 위해 서로 경쟁한다. 국가들은 빠르게 경쟁국이 되어, 팽창을 둘러싼 죽음의 투쟁에 관여한다. 90년이라는 세월이 흐를 때마다 새로운 국가들이 등장하고, 기성 제국은 증원군을 징집하고 동맹을 주선하기 위해 고군분투한다. 한 사람의 세력을 보존하는 것과 한 사람의 제국을 확장하는 것 사이에는 아슬아슬한 선이 있어야 한다. 너무 많이 확장하면 자원이 고갈되고 신흥 제국에 의해 쓸려갈 수도 있지만, 공격력이 충분하지 않으면 제국을 이길 수 있는 충분한 승점을 얻지 못할 것입니다.
Armies는 때때로 주목할 만한 리더와 함께 풋과 마운트된 유닛의 혼합으로 구성된다. 정복하는 것만으로는 충분하지 않다. 가져간 것을 지킬 수 있어야 한다. 승자는 모든 군대가 무대에서 그들의 순간을 보낸 후 가장 많은 승점을 가진 사람이 될 것이다. 네 제국이 역사의 쓰레기통으로 전락할지 아니면 다른 사람들이 널...전차의 제왕.
내용:
규칙 8페이지, 주석 및 주석
1 하드 백 맵
140 3/4인치 사각 카운터/마커
170 5/8인치 사각 카운터
4 승점 차트, 역방향
4 국민군 도착 차트
국가군 1
각 주군은 5개에서 6개의 국가 사이를 통제하는데, 일부는 강하고 일부는 약하며 각각 다양한 목표와 목적을 가지고 있다. 실제로 이들 국가 중 일부는 동시에 존재하지 않을 수도 있다. 플레이어들은 제국의 승리 기준을 달성하기 위해 서로 경쟁한다. 국가들은 빠르게 경쟁국이 되어, 팽창을 둘러싼 죽음의 투쟁에 관여한다. 90년이라는 세월이 흐를 때마다 새로운 국가들이 등장하고, 기성 제국은 증원군을 징집하고 동맹을 주선하기 위해 고군분투한다. 한 사람의 세력을 보존하는 것과 한 사람의 제국을 확장하는 것 사이에는 아슬아슬한 선이 있어야 한다. 너무 많이 확장하면 자원이 고갈되고 신흥 제국에 의해 쓸려갈 수도 있지만, 공격력이 충분하지 않으면 제국을 이길 수 있는 충분한 승점을 얻지 못할 것입니다.
Armies는 때때로 주목할 만한 리더와 함께 풋과 마운트된 유닛의 혼합으로 구성된다. 정복하는 것만으로는 충분하지 않다. 가져간 것을 지킬 수 있어야 한다. 승자는 모든 군대가 무대에서 그들의 순간을 보낸 후 가장 많은 승점을 가진 사람이 될 것이다. 네 제국이 역사의 쓰레기통으로 전락할지 아니면 다른 사람들이 널...전차의 제왕.
내용:
규칙 8페이지, 주석 및 주석
1 하드 백 맵
140 3/4인치 사각 카운터/마커
170 5/8인치 사각 카운터
4 승점 차트, 역방향
4 국민군 도착 차트
국가군 1
Between 1500 and 600 BC, Asia Minor and the Mediterranean witnessed the rise and fall of several mighty empires. Often the birth of one empire precipitated the death of another. How could a small people like the Judeans establish an empire when located between such giants as Egypt and Assyria? Why did some Empires endure for centuries while others lasted only a few generations? Chariot Lords shows you the how and why.
Each Lord controls between 5 and 6 nations, some strong, others weak, each with varying goals and objectives - indeed some of these countries may not even exist at the same time. Players compete against one another to achieve the victory criteria for their empires. Nations quickly become rivals, involving them in death struggles over expansion. Each turn (90 years) will see new countries come to the fore, while established empires struggle to levy reinforcements and arrange alliances. A fine line must be walked between conserving one's forces and expanding one's empire. Too much expansion will see your resources spread thin and possibly swept away by a new emerging empire, but not enough aggression will see your empire fail to garner sufficient victory points to win.
Armies are of a mix of foot and mounted units, along with the occasional leader of note. It is not enough to conquer -- you must be able to keep what you have taken. The winner will be the one who has the most victory points after all the armies have had their moment on the stage. It is up to you to determine whether your empire will be relegated to the dustbin of history, or whether others will hail you as...The Chariot Lord.
Contents:
8 pages of Rules, 4 of notes and commentary
1 hard-backed map
140 3/4 inch square counters/markers
170 5/8 inch square counters
4 victory point charts with combat charts on reverse
4 nation force arrival charts
1 master nation force arrival chart
Each Lord controls between 5 and 6 nations, some strong, others weak, each with varying goals and objectives - indeed some of these countries may not even exist at the same time. Players compete against one another to achieve the victory criteria for their empires. Nations quickly become rivals, involving them in death struggles over expansion. Each turn (90 years) will see new countries come to the fore, while established empires struggle to levy reinforcements and arrange alliances. A fine line must be walked between conserving one's forces and expanding one's empire. Too much expansion will see your resources spread thin and possibly swept away by a new emerging empire, but not enough aggression will see your empire fail to garner sufficient victory points to win.
Armies are of a mix of foot and mounted units, along with the occasional leader of note. It is not enough to conquer -- you must be able to keep what you have taken. The winner will be the one who has the most victory points after all the armies have had their moment on the stage. It is up to you to determine whether your empire will be relegated to the dustbin of history, or whether others will hail you as...The Chariot Lord.
Contents:
8 pages of Rules, 4 of notes and commentary
1 hard-backed map
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