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BGG랭킹
BGG전체 : 7832
STRATEGY : 2256
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인원
2-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.45 / 5
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디자이너
Klaus Kiermeier
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아티스트
-
인원
게임 소개
1873년작 하르츠반(Harzbahn)은 독일 북부 하르츠 산맥을 배경으로 한 18xx년작이다. 그것은 그 지역의 (좁은 궤간) 철도뿐만 아니라 광산과 다른 공장도 시뮬레이션한다. 하르츠산맥의 채굴은 19세기 말에 큰 위기를 겪었고 이 게임의 주제는 광산들과 다른 공장들을 철도 네트워크와 연결하고 물론 7개의 공공 철도 회사, 15개의 민간 광산 회사, 최대 5개의 공공 광산 회사를 적절히 관리함으로써 이 위기를 끝내는 것이다.
1873년 게임에는 일반적인 18xx 게임과는 근본적인 차이점이 많이 있는데, 이는 이 게임을 가족 구성원들 중 가장 먼 사람으로 만든다.
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그 게임은 흥미로운 역동성을 보여준다. 지뢰는 정적이고 제품을 옮기려면 레일이 필요합니다.
게임은 15개의 독립적인 지뢰가 말이 끄는 배달로 인해 어려움을 겪는 것으로 시작한다. 철도는 말이 끄는 마차보다 거의 낫지 않은 약한 엔진으로 어려운 지형을 통해 트랙을 확장하기 시작했다. 당신은 무엇에 투자합니까? 철도요, 기뢰요?
그러나 곧 몇몇 광산들이 연결되고 수익이 유입되기 시작한다. 그러나 광산들은 너무 파편화되어 있고 제품에 대한 좋은 가격을 받을 수 없기 때문에 광산의 효율성은 그리 높지 않다. 그 후 광산들은 광산 회사들로 힘을 합친다. 광산업체는 독립기업보다 월급을 잘 주지만 자본이 한정돼 있다. 오케이 수익을 계속 거둘 건가요, 아니면 상장할 건가요? 공공 광산 회사들은 막대한 이익을 얻는 그들의 소유주로부터 추가적인 광산을 얻기 위해 발 빠르게 움직인다.
새로운 철도 회사들도 생겨나고 있지만, 구매 노선과 어려운 지형 때문에 어려움을 겪어야 한다. 하지만 광산은 궤도가 필요하기 때문에 광산에 연결되면 수익을 내기 시작합니다. 하지만 그들은 어떻게 그들의 시장을 보호하거나 새로운 시장으로 확장하려고 할까요?
일부는 잘못된 경영과 탐욕스러운 소유주에 의해 지나치게 확장되어 실패할 수도 있다. 신중한 경영과 확장된 노선을 가진 다른 사람들은 주주들에게 막대한 이익을 가져다 줄 수 있다.
1873년 게임에는 일반적인 18xx 게임과는 근본적인 차이점이 많이 있는데, 이는 이 게임을 가족 구성원들 중 가장 먼 사람으로 만든다.
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그 게임은 흥미로운 역동성을 보여준다. 지뢰는 정적이고 제품을 옮기려면 레일이 필요합니다.
게임은 15개의 독립적인 지뢰가 말이 끄는 배달로 인해 어려움을 겪는 것으로 시작한다. 철도는 말이 끄는 마차보다 거의 낫지 않은 약한 엔진으로 어려운 지형을 통해 트랙을 확장하기 시작했다. 당신은 무엇에 투자합니까? 철도요, 기뢰요?
그러나 곧 몇몇 광산들이 연결되고 수익이 유입되기 시작한다. 그러나 광산들은 너무 파편화되어 있고 제품에 대한 좋은 가격을 받을 수 없기 때문에 광산의 효율성은 그리 높지 않다. 그 후 광산들은 광산 회사들로 힘을 합친다. 광산업체는 독립기업보다 월급을 잘 주지만 자본이 한정돼 있다. 오케이 수익을 계속 거둘 건가요, 아니면 상장할 건가요? 공공 광산 회사들은 막대한 이익을 얻는 그들의 소유주로부터 추가적인 광산을 얻기 위해 발 빠르게 움직인다.
새로운 철도 회사들도 생겨나고 있지만, 구매 노선과 어려운 지형 때문에 어려움을 겪어야 한다. 하지만 광산은 궤도가 필요하기 때문에 광산에 연결되면 수익을 내기 시작합니다. 하지만 그들은 어떻게 그들의 시장을 보호하거나 새로운 시장으로 확장하려고 할까요?
일부는 잘못된 경영과 탐욕스러운 소유주에 의해 지나치게 확장되어 실패할 수도 있다. 신중한 경영과 확장된 노선을 가진 다른 사람들은 주주들에게 막대한 이익을 가져다 줄 수 있다.
1873 Harzbahn is an 18xx variant set in the Harz mountain range in northern Germany. It simulates not only the (narrow-gauge) railroads in that area, but also mines and other plants. Mining in the Harz mountains suffered a major crisis in the end of the 19th century and the theme of the game is to end this crisis by connecting the mines and other plants to the railroad network - and of course by proper management of the 7 public railroad companies, 15 private mining companies, and up to 5 public mining companies.
1873 has a bunch of fundamental differences from the usual 18xx game, which makes it one of the more distant members of the family (most prominent are the totally different systems of train operations, route determination, and revenue calculation).
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The game presents an interesting dynamic. Mines are static and need rails to move product.
The game starts with 15 independent mines struggling with horse drawn delivery. Rails are just beginning to extend track through the difficult terrain with weak and puny engines hardly better than horse drawn wagons. What do you invest in? The rails or the mines?
Soon however some mines are connected and the profits begin to roll in. But not very efficiently for the mines as they are too fragmented and cannot get good prices for their product. The mines then join forces into mining companies. The mining companies pay better then the independent companies but have limited capital. Do you continue to reap Okay revenues or take it public. Public mining companies move quickly to acquire additional mines from their owners who reap huge profits.
New rail companies are also forming but have to struggle with purchasing routes and difficult terrain. But the mines need the track so once connected to the mines, they start turning a profit. But how do they protect their market or extend and try to expand to new markets?
Some may fail, overextended by mismanagement and greedy owners. Others with prudent management and extended routes can reap huge profits for the shareholders.
1873 has a bunch of fundamental differences from the usual 18xx game, which makes it one of the more distant members of the family (most prominent are the totally different systems of train operations, route determination, and revenue calculation).
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The game presents an interesting dynamic. Mines are static and need rails to move product.
The game starts with 15 independent mines struggling with horse drawn delivery. Rails are just beginning to extend track through the difficult terrain with weak and puny engines hardly better than horse drawn wagons. What do you invest in? The rails or the mines?
Soon however some mines are connected and the profits begin to roll in. But not very efficiently for the mines as they are too fragmented and cannot get good prices for their product. The mines then join forces into mining companies. The mining companies pay better then the independent companies but have limited capital. Do you continue to reap Okay revenues or take it public. Public mining companies move quickly to acquire additional mines from their owners who reap huge profits.
New rail companies are also forming but have to struggle with purchasing routes and difficult terrain. But the mines need the track so once connected to the mines, they start turning a profit. But how do they protect their market or extend and try to expand to new markets?
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