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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rodrigo Santos
-
아티스트
Rodrigo Santos
-
인원
게임 소개
게임의 목표
이 게임은 2명에서 4명까지 함께 할 수 있습니다. 이 게임의 목적은 지하감옥에서 살아남는 것이다. 당신이 그들을 지배하는 다크 로드를 찾고 물리치기 위해 노력하는 동안.
스토리
오래된 선술집에서 쉬고 있는 히어로들의 역할을 플레이어들이 맡는다. 음악을 즐기고 에일을 마시는 동안, 그들은 마을 외곽에 있는 고대 유적에 대한 이야기를 듣습니다. 음침한 지하감옥의 입구인 불길한 장소입니다. 그 폐허 아래 어두운 방의 그림자 속에서 거대한 보물을 발견할 수 있지만, 더 큰 위험성을 발견할 수 있다고 한다. 호기심 많은 마을 사람들이나 용감한 모험가들이 이 끔찍한 곳의 희생양이 되는 경우가 수없이 많았다.
영웅들은 지하감옥 입구에 도달할 때까지 폐허로 들어가 잊혀진 복도를 통해 내려오기로 결심한다.
그들은 그들의 길을 선택할 것이다. 그들 중 일부는 영광을 위해, 다른 일부는 보물을 위해, 그들 모두는 모험을 위해.
게임
플레이어는 12명의 영웅 중에서 선택할 수 있습니다. 연금술사, 바드, 헌터, 클레릭, 드루이드, 레인저, 전사, 일루시스트, 로그, 마법사, 몽크.
이 게임은 룸과 룸 인 컨택트(Rooms in Encounters. 동시에 전투와 같은 만남은 차례대로 나뉩니다.
HERO 한 명당 5명의 재능을 가지고 있습니다. HERO 스페셜 탤런트는 한쪽에는 특정 능력(특정 영웅만 사용 가능)이 있고 다른 한쪽에는 특정 HERO가 선택할 수 있는 탤런트 세트가 있습니다. 각 플레이어는 HERO를 구축하기 위해 30명의 다양한 재능의 풀 중에서 선택할 수 있습니다.
게임에는 다양한 종류의 방이 있습니다. 새로운 방을 공개할 때 그 방의 만남은 준비되고 직면해야 합니다. 만남은 특정한 순서로 해결되어야 합니다.
이벤트는 항상 먼저 해결되어야 합니다. 이벤트 중 일부는 룸에서 발견되는 다른 만남을 수정할 수 있기 때문입니다. 그 다음 가장 흔한 만남이자 마지막으로 가슴/시체가 되는 적이 됩니다. 마지막 두 번의 만남만이 한 번의 만남이 먼저 해결되고 다음 방으로 진출할 수 있는 선택사항이 되는 것에 무관심하다.
모험하는 동안 HEROES는 결국 상처를 입을 것이다. 이 게임에서 HERO가 데미지를 받을 수 있는 방법은 2가지가 있습니다.
피로감(stress token)은 스트레스 토큰으로, 물리적 피해는 데미지 토큰으로 해석됩니다.
선수들은 팀으로 일하는 법, 자원을 관리하는 법, 재능을 조합하는 법을 배워야 할 것이다.
델브 & 절망을 즐길 준비가 되셨습니까?
—디자이너의 설명
이 게임은 2명에서 4명까지 함께 할 수 있습니다. 이 게임의 목적은 지하감옥에서 살아남는 것이다. 당신이 그들을 지배하는 다크 로드를 찾고 물리치기 위해 노력하는 동안.
스토리
오래된 선술집에서 쉬고 있는 히어로들의 역할을 플레이어들이 맡는다. 음악을 즐기고 에일을 마시는 동안, 그들은 마을 외곽에 있는 고대 유적에 대한 이야기를 듣습니다. 음침한 지하감옥의 입구인 불길한 장소입니다. 그 폐허 아래 어두운 방의 그림자 속에서 거대한 보물을 발견할 수 있지만, 더 큰 위험성을 발견할 수 있다고 한다. 호기심 많은 마을 사람들이나 용감한 모험가들이 이 끔찍한 곳의 희생양이 되는 경우가 수없이 많았다.
영웅들은 지하감옥 입구에 도달할 때까지 폐허로 들어가 잊혀진 복도를 통해 내려오기로 결심한다.
그들은 그들의 길을 선택할 것이다. 그들 중 일부는 영광을 위해, 다른 일부는 보물을 위해, 그들 모두는 모험을 위해.
게임
플레이어는 12명의 영웅 중에서 선택할 수 있습니다. 연금술사, 바드, 헌터, 클레릭, 드루이드, 레인저, 전사, 일루시스트, 로그, 마법사, 몽크.
이 게임은 룸과 룸 인 컨택트(Rooms in Encounters. 동시에 전투와 같은 만남은 차례대로 나뉩니다.
HERO 한 명당 5명의 재능을 가지고 있습니다. HERO 스페셜 탤런트는 한쪽에는 특정 능력(특정 영웅만 사용 가능)이 있고 다른 한쪽에는 특정 HERO가 선택할 수 있는 탤런트 세트가 있습니다. 각 플레이어는 HERO를 구축하기 위해 30명의 다양한 재능의 풀 중에서 선택할 수 있습니다.
게임에는 다양한 종류의 방이 있습니다. 새로운 방을 공개할 때 그 방의 만남은 준비되고 직면해야 합니다. 만남은 특정한 순서로 해결되어야 합니다.
이벤트는 항상 먼저 해결되어야 합니다. 이벤트 중 일부는 룸에서 발견되는 다른 만남을 수정할 수 있기 때문입니다. 그 다음 가장 흔한 만남이자 마지막으로 가슴/시체가 되는 적이 됩니다. 마지막 두 번의 만남만이 한 번의 만남이 먼저 해결되고 다음 방으로 진출할 수 있는 선택사항이 되는 것에 무관심하다.
모험하는 동안 HEROES는 결국 상처를 입을 것이다. 이 게임에서 HERO가 데미지를 받을 수 있는 방법은 2가지가 있습니다.
피로감(stress token)은 스트레스 토큰으로, 물리적 피해는 데미지 토큰으로 해석됩니다.
선수들은 팀으로 일하는 법, 자원을 관리하는 법, 재능을 조합하는 법을 배워야 할 것이다.
델브 & 절망을 즐길 준비가 되셨습니까?
—디자이너의 설명
OBJECTIVE OF THE GAME
The game can be played with 2 to 4 players. The objective of the game is to survive the dungeons while you search and try to vanquish the Dark Lord that rules them.
STORY
The players take on the role of HEROES that are resting in an old tavern. While enjoying the music and drinking the ale, they listen stories about some ancient ruins on the outskirts of the town. A sinister place that is the entrance to a gloomy dungeon. It is said that one can find great treasures among the shadows of the dark rooms under those ruins, but even greater dangers. There have been countless occasions in which curious townsfolk or brave adventurers fall victim to this terrible place.
The HEROES decide to enter the ruins and descend through the forgotten corridors until they reach the entrance of the dungeon.
With determination they will choose their path, some of them for glory, others for treasure, all of them for adventure.
THE GAME
The players have 12 different HEROES to choose from: Alchemist, Barbarian, Bard, Hunter, Cleric, Druid, Ranger, Warrior, Illusionist, Rogue, Mage and Monk.
The game is divided into Rooms and the Rooms into Encounters. At the same time, some Encounters like combat are divided into turns.
Each HERO has 5 Talents. The HERO Special Talent has a specific ability (only available to that specific hero) on one side and a set of Talents that specific HERO can choose on the other. Each player will be able to choose from a pool of 30 different Talents in order to build their HERO.
There are different types of rooms in the game. When revealing a new room the Encounters in it must be prepared and confronted. Encounters must be resolve in a specific sequence.
Events must always be resolved first, since some of them can modify the other Encounters found in the room, then are the Enemies which are the most common Encounters and last but not least the Chest/Corpse. Only this last two Encounters are indifferent in which one is resolve first as well as optional to advance to the next room.
While adventuring HEROES will eventually get hurt. There are 2 ways in which a HERO can receive damage in this game.
There is fatigue which translates into Stress tokens and then there’s physical damage which translates into Damage tokens.
Players will need to learn how to work as a team, manage their resources and combo their talents...
Are you ready to Delve & Despair?
—description from the designer
The game can be played with 2 to 4 players. The objective of the game is to survive the dungeons while you search and try to vanquish the Dark Lord that rules them.
STORY
The players take on the role of HEROES that are resting in an old tavern. While enjoying the music and drinking the ale, they listen stories about some ancient ruins on the outskirts of the town. A sinister place that is the entrance to a gloomy dungeon. It is said that one can find great treasures among the shadows of the dark rooms under those ruins, but even greater dangers. There have been countless occasions in which curious townsfolk or brave adventurers fall victim to this terrible place.
The HEROES decide to enter the ruins and descend through the forgotten corridors until they reach the entrance of the dungeon.
With determination they will choose their path, some of them for glory, others for treasure, all of them for adventure.
THE GAME
The players have 12 different HEROES to choose from: Alchemist, Barbarian, Bard, Hunter, Cleric, Druid, Ranger, Warrior, Illusionist, Rogue, Mage and Monk.
The game is divided into Rooms and the Rooms into Encounters. At the same time, some Encounters like combat are divided into turns.
Each HERO has 5 Talents. The HERO Special Talent has a specific ability (only available to that specific hero) on one side and a set of Talents that specific HERO can choose on the other. Each player will be able to choose from a pool of 30 different Talents in order to build their HERO.
There are different types of rooms in the game. When revealing a new room the Encounters in it must be prepared and confronted. Encounters must be resolve in a specific sequence.
Events must always be resolved first, since some of them can modify the other Encounters found in the room, then are the Enemies which are the most common Encounters and last but not least the Chest/Corpse. Only this last two Encounters are indifferent in which one is resolve first as well as optional to advance to the next room.
While adventuring HEROES will eventually get hurt. There are 2 ways in which a HERO can receive damage in this game.
There is fatigue which translates into Stress tokens and then there’s physical damage which translates into Damage tokens.
Players will need to learn how to work as a team, manage their resources and combo their talents...
Are you ready to Delve & Despair?
—description from the designer
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