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BGG랭킹
BGG전체 : 12667
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인원
5-8 명
BGG추천: 5-8 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Bank Heist는 폭발적인 액션 단계를 가진 5~8명의 플레이어를 대상으로 하는 사회적 공제 게임입니다. 이 게임은 게임의 2단계까지 플레이어 제거를 허용하지 않음으로써 다른 인기 있는 사회적 공제 게임들과 차별화된다.
플레이어에게는 에이전트, 라이벌 또는 크루라고 읽을 수 있는 비밀 신분증이 무작위로 발급됩니다. 요원들은 라이벌처럼 동지가 있는지 알게 된다. 승무원들은 보통 숫자에 유리하지만 항상 암울하다.
이 게임은 2개의 주요 단계로 진행된다. 강도사건과 도피사건. 강도 사건 동안 플레이어들은 경찰이 은행에 도착하기 전에 트럭에 현금을 실으려고 한다. 플레이어들은 카드를 뽑고 패스하여 받는 플레이어가 그 카드로 무엇을 하는지 관찰하여 누구를 신뢰할 수 있는지 알아냅니다. 승무원들은 현금 가방을 트럭에 넣어야 한다. "을 가진 크루 멤버가 한 명 있습니다.Sticky Fingers " 그리고 그들이 Crew에게 이기거나 지더라도 현금 가방을 보관해야 합니다. 요원들은 현금 가방을 보관함으로써 강도 사건을 막으려 한다. 라이벌들은 성공적인 강도질이 필요하지만, 게임이 끝나기 전에 다른 경쟁자들을 제거하려고 할 것이다. 모든 카드가 현금은 아닙니다. 갑판은 아드레날린, 짚 타이, 나이프 등과 같은 물품들로 가득 차 있습니다.
강도 사건이 진행됨에 따라 플레이어들은 알람 카드를 뒤집어 다른 플레이어에게 크루 타투를 확인하거나 자신이 신뢰하는 플레이어에게 손을 보여주는 등의 즉각적인 행동을 취하게 된다. 또한, 플레이어 능력을 향상시키거나 방해할 수 있는 Martial Skills, Gun Jam과 같은 속성 카드가 있습니다.
강도가 성공하면 플레이는 Getaway로 이동합니다. 이 단계에서 플레이어는 강도 사건 동안 수집한 정보와 아이템을 트럭이 은신처에 도착하기 전에 신뢰할 수 없는 것들을 제거하기 위해 사용합니다. 각 계파는 이 단계에서 각기 다른 능력을 가지고 있어 그들의 특정한 승리 조건을 달성하는데 도움을 줄 것이다.
—출판사의 설명
플레이어에게는 에이전트, 라이벌 또는 크루라고 읽을 수 있는 비밀 신분증이 무작위로 발급됩니다. 요원들은 라이벌처럼 동지가 있는지 알게 된다. 승무원들은 보통 숫자에 유리하지만 항상 암울하다.
이 게임은 2개의 주요 단계로 진행된다. 강도사건과 도피사건. 강도 사건 동안 플레이어들은 경찰이 은행에 도착하기 전에 트럭에 현금을 실으려고 한다. 플레이어들은 카드를 뽑고 패스하여 받는 플레이어가 그 카드로 무엇을 하는지 관찰하여 누구를 신뢰할 수 있는지 알아냅니다. 승무원들은 현금 가방을 트럭에 넣어야 한다. "을 가진 크루 멤버가 한 명 있습니다.Sticky Fingers " 그리고 그들이 Crew에게 이기거나 지더라도 현금 가방을 보관해야 합니다. 요원들은 현금 가방을 보관함으로써 강도 사건을 막으려 한다. 라이벌들은 성공적인 강도질이 필요하지만, 게임이 끝나기 전에 다른 경쟁자들을 제거하려고 할 것이다. 모든 카드가 현금은 아닙니다. 갑판은 아드레날린, 짚 타이, 나이프 등과 같은 물품들로 가득 차 있습니다.
강도 사건이 진행됨에 따라 플레이어들은 알람 카드를 뒤집어 다른 플레이어에게 크루 타투를 확인하거나 자신이 신뢰하는 플레이어에게 손을 보여주는 등의 즉각적인 행동을 취하게 된다. 또한, 플레이어 능력을 향상시키거나 방해할 수 있는 Martial Skills, Gun Jam과 같은 속성 카드가 있습니다.
강도가 성공하면 플레이는 Getaway로 이동합니다. 이 단계에서 플레이어는 강도 사건 동안 수집한 정보와 아이템을 트럭이 은신처에 도착하기 전에 신뢰할 수 없는 것들을 제거하기 위해 사용합니다. 각 계파는 이 단계에서 각기 다른 능력을 가지고 있어 그들의 특정한 승리 조건을 달성하는데 도움을 줄 것이다.
—출판사의 설명
Bank Heist is a social deduction game for 5 - 8 players with an explosive action phase. The game sets itself apart from other popular social deduction games by not allowing player eliminations until a secondary phase of the game.
Players are randomly dealt a secret identity card that could read Agent, Rival, or Crew. Agents get to know if they have a comrade as do Rivals. Crew usually have the numbers advantage but are always in the dark.
The game is played in 2 primary phases: The Robbery and the Getaway. During the Robbery players try to load cash into the truck before the police arrive at the bank. Players draw and pass cards to observe what the receiving players do with those cards in order to figure out who they can trust. Crew must place cash bags into the truck. There is one Crew member that has "Sticky Fingers" and must keep cash bags even though they win or lose with the Crew. Agents try to stop the Robbery by keeping cash bags. Rivals need a successful robbery, but will try to eliminate the others before the end of the game. Not all cards are cash. The deck is filled with items such as Adrenaline, Zip Ties, Knives, and more.
As the Robbery moves along, players also flip over Alarm cards which cause instant actions to happen such as checking other players Identity card for a Crew Tattoo or showing your hand to a player you trust. Additionally, there are Attribute cards such as Martial Skills or Gun Jammed which can enhance or hinder player abilities.
If the Robbery is successful, play moves to the Getaway. During this phase players will use the information and items they collected during the Robbery to eliminate those they don't trust before the truck reaches the Hideout. Each faction has different abilities during this phase that will help them achieve their specific win conditions.
—description from the publisher
Players are randomly dealt a secret identity card that could read Agent, Rival, or Crew. Agents get to know if they have a comrade as do Rivals. Crew usually have the numbers advantage but are always in the dark.
The game is played in 2 primary phases: The Robbery and the Getaway. During the Robbery players try to load cash into the truck before the police arrive at the bank. Players draw and pass cards to observe what the receiving players do with those cards in order to figure out who they can trust. Crew must place cash bags into the truck. There is one Crew member that has "Sticky Fingers" and must keep cash bags even though they win or lose with the Crew. Agents try to stop the Robbery by keeping cash bags. Rivals need a successful robbery, but will try to eliminate the others before the end of the game. Not all cards are cash. The deck is filled with items such as Adrenaline, Zip Ties, Knives, and more.
As the Robbery moves along, players also flip over Alarm cards which cause instant actions to happen such as checking other players Identity card for a Crew Tattoo or showing your hand to a player you trust. Additionally, there are Attribute cards such as Martial Skills or Gun Jammed which can enhance or hinder player abilities.
If the Robbery is successful, play moves to the Getaway. During this phase players will use the information and items they collected during the Robbery to eliminate those they don't trust before the truck reaches the Hideout. Each faction has different abilities during this phase that will help them achieve their specific win conditions.
—description from the publisher
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