-
BGG랭킹
BGG전체 : 9574
WARGAMES : 1454
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
120-420 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
-
디자이너
Mark McLaughlin, Chris Vorder Bruegge
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
만약 여러분이 내해의 고대 문명을 좋아한다면, 여러분은 중동의 고대 문명을 사랑하게 될 거예요!
ACME는 개발자인 프레드 섀셔와 디자이너 크리스토퍼 보더 브루게와 마크 맥러플린이 만든 것과 같은 팀에 의해 소개되었습니다. ACME는 전작과 동일한 멀티플레이어 및 솔리테어 시스템을 사용하는 독립형 게임으로, 플레이어들의 흥미를 끌기 위해 새롭고 흥미로운 기능을 많이 갖추고 있다.
ACME는 신들과 인간들의 분노를 유발하는 게임으로, 각 플레이어가 최선을 다해 관리, 생존, 그리고 그들의 문명을 승리로 이끌기 위해 하는 혼돈이다. 헬레스폰트 강에서 인더스 강까지, 카스피 해에서 홍해까지, 그리고 초기 청동기 시대부터 그리스 시대에 이르기까지, 중동의 고대 문명은 여러분이 단지 10개뿐만 아니라 17개, 17개 문명도 지배할 수 있게 해줍니다!
워 게임을 원한다면, 할 수 있어. 만약 당신이 친선경기를 원한다면, 이 또한 그렇다! 내해의 고대 문명처럼 중동의 고대 문명은 전쟁의 모든 것이 될 수 있지만 그럴 필요는 없다. 그것은 탐험, 도시 건설, 무역, 믿음의 우호적인 게임이 될 수 있다. 플레이어(솔리테어, 최대 6명으로 구성된 그룹, 또는 2명 이상의 시스템 주도 문명을 가진 살아있는 플레이어 혼합)는 ACME를 자신이 원하거나 상상하는 것으로 만들 수 있다. 경쟁은 무술이나 문화, 호전적이거나 친근할 수 있으며, 아니면 게임이 어떻게 전개되는지에 따라 전적으로 플레이어가 원하는 플레이에 따라 달라진다. 게임의 지속 시간 또한 플레이어에게 달려있다: 4개의 에포크의 수 시간짜리 오디세이에서 1~2시간 정도 미리 짜여진 짧은 대회 또는 서든 데스 빅토리 포인트 임계값에 이르기까지.
—출판사의 설명
ACME는 개발자인 프레드 섀셔와 디자이너 크리스토퍼 보더 브루게와 마크 맥러플린이 만든 것과 같은 팀에 의해 소개되었습니다. ACME는 전작과 동일한 멀티플레이어 및 솔리테어 시스템을 사용하는 독립형 게임으로, 플레이어들의 흥미를 끌기 위해 새롭고 흥미로운 기능을 많이 갖추고 있다.
ACME는 신들과 인간들의 분노를 유발하는 게임으로, 각 플레이어가 최선을 다해 관리, 생존, 그리고 그들의 문명을 승리로 이끌기 위해 하는 혼돈이다. 헬레스폰트 강에서 인더스 강까지, 카스피 해에서 홍해까지, 그리고 초기 청동기 시대부터 그리스 시대에 이르기까지, 중동의 고대 문명은 여러분이 단지 10개뿐만 아니라 17개, 17개 문명도 지배할 수 있게 해줍니다!
워 게임을 원한다면, 할 수 있어. 만약 당신이 친선경기를 원한다면, 이 또한 그렇다! 내해의 고대 문명처럼 중동의 고대 문명은 전쟁의 모든 것이 될 수 있지만 그럴 필요는 없다. 그것은 탐험, 도시 건설, 무역, 믿음의 우호적인 게임이 될 수 있다. 플레이어(솔리테어, 최대 6명으로 구성된 그룹, 또는 2명 이상의 시스템 주도 문명을 가진 살아있는 플레이어 혼합)는 ACME를 자신이 원하거나 상상하는 것으로 만들 수 있다. 경쟁은 무술이나 문화, 호전적이거나 친근할 수 있으며, 아니면 게임이 어떻게 전개되는지에 따라 전적으로 플레이어가 원하는 플레이에 따라 달라진다. 게임의 지속 시간 또한 플레이어에게 달려있다: 4개의 에포크의 수 시간짜리 오디세이에서 1~2시간 정도 미리 짜여진 짧은 대회 또는 서든 데스 빅토리 포인트 임계값에 이르기까지.
—출판사의 설명
If you liked Ancient Civilizations of the Inner Sea, you are going to love Ancient Civilizations of the Middle East!
Ancient Civilizations of the Middle East (ACME) is brought to you by the same team that created Ancient Civilizations of the Inner Sea —designers Christopher Vorder Bruegge and Mark McLaughlin with developer Fred Schachter. ACME is not a sequel nor an expansion but a stand alone game using the same multiplayer and solitaire systems as its predecessor with many new and exciting features to intrigue its players.
ACME is a game of the chaos-inducing wrath of gods & men—a chaos each player does their utmost to manage, survive, and guide their civilization through to triumphant victory. Spanning the ancient world from the Hellespont to the Indus, from the Caspian to the Red Sea, and from the early Bronze Age to the Hellenic Age, Ancient Civilizations of the Middle East allows you to command not just 10 but 17, SEVENTEEN CIVILIZATIONS!
If you want a War Game, you got it. If you want a friendly game, this is it too! As in Ancient Civilizations of the Inner Sea, Ancient Civilizations of the Middle East can be all about war, but it doesn't have to be. It can be a friendly game of exploration, city building, trade, and faith. Players (solitaire, a group of up to six, or even a mix of live players with a system-driven civilization of two or more) can make of ACME what they wish or imagine. Competition can be martial or cultural, warlike or friendly, or a combination of both—how the game unfolds depends entirely on how the players want it to play. The duration of the game is also up to the players: from a multi-hour odyssey of all four Epochs to a pre-arranged shorter contest of an hour or two or to an agreed Sudden Death Victory Point threshold.
—description from the publisher
Ancient Civilizations of the Middle East (ACME) is brought to you by the same team that created Ancient Civilizations of the Inner Sea —designers Christopher Vorder Bruegge and Mark McLaughlin with developer Fred Schachter. ACME is not a sequel nor an expansion but a stand alone game using the same multiplayer and solitaire systems as its predecessor with many new and exciting features to intrigue its players.
ACME is a game of the chaos-inducing wrath of gods & men—a chaos each player does their utmost to manage, survive, and guide their civilization through to triumphant victory. Spanning the ancient world from the Hellespont to the Indus, from the Caspian to the Red Sea, and from the early Bronze Age to the Hellenic Age, Ancient Civilizations of the Middle East allows you to command not just 10 but 17, SEVENTEEN CIVILIZATIONS!
If you want a War Game, you got it. If you want a friendly game, this is it too! As in Ancient Civilizations of the Inner Sea, Ancient Civilizations of the Middle East can be all about war, but it doesn't have to be. It can be a friendly game of exploration, city building, trade, and faith. Players (solitaire, a group of up to six, or even a mix of live players with a system-driven civilization of two or more) can make of ACME what they wish or imagine. Competition can be martial or cultural, warlike or friendly, or a combination of both—how the game unfolds depends entirely on how the players want it to play. The duration of the game is also up to the players: from a multi-hour odyssey of all four Epochs to a pre-arranged shorter contest of an hour or two or to an agreed Sudden Death Victory Point threshold.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18