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BGG랭킹
BGG전체 : 12619
FAMILYGAMES : 2446
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Julius Hsu
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아티스트
Folko Streese
-
인원
게임 소개
소개
뭔가가 공기를 가득 채웠다. 지팡이에 있는 마법의 수정에 활력을 불어넣는 동안, 오를리는 갑자기 그가 이름을 지을 수 없는 변화를 느꼈습니다. 보통 이 의식은 결정의 힘이 작용하기 전에 단 몇 초밖에 걸리지 않았다. 오늘은 아니었지만, 모험적인 여행을 위해 지팡이를 장전하는 데 필요한 힘을 얻는 데 몇 분이 걸렸다. 크리스탈 파워의 축복을 기다리는 동안 그는 어두운 것을 발견했습니다. 안개 속에 무언가가 그들의 세계를 돌고 있는 크리스탈 조각으로부터 필수적이고 많이 필요한 크리스탈 힘을 흡수하고 있었다. 아마나어. 그들의 서식지에 대한 엄청난 위협을 고려하여, 오를리는 그들의 생명을 위협하는 어둠의 힘을 찾기 위해 아마나르의 몇몇 놀라운 생물들을 방문하는 여행을 떠나기로 결정했다. 그의 미천한 존재로는 아마나르의 잃어버린 빛을 위한 전투에서 그의 친구들 중 일부가 자신에게 등을 돌릴 줄은 상상도 못 했다.
게임
로스트 라이트에서는 두 명의 플레이어가 아마나르의 지역을 장악하기 위해 다양한 동물 캐릭터들과 전투를 벌인다. 처음에 각 플레이어는 27장의 카드 중 10장의 초안을 아름답게 그리고 개별적으로 묘사한다. 차례가 되면 카드를 손에 들고 카드 위의 액션 포인트 값과 같은 여러 동작을 취합니다.
행동을 통해 새로운 팔로워와 함께 파티를 강화하거나 팔로워를 지도상의 영역 사이로 이동할 수 있습니다. 양쪽이 만나는 지역에서는 서로 전투를 하게 됩니다. 전투를 해결하기 위해 두 분 모두 특수 능력을 사용하여 이 전투에서 리더로서 비밀리에 하나의 캐릭터 카드를 선택합니다. 특수 능력이 해결된 후, 조합된 전투력이 추가됩니다. 전투에서 패배한 경우, 경쟁 지역에서 파티를 제거합니다. 당신이 이기면 이제 그 지역에서 지배력이 됩니다.
지도에 남은 파티원이 없거나 둘 다 카드가 부족할 경우 게임이 즉시 종료됩니다. 게임이 끝나면 영역별 점수를 합산합니다. 높은 점수를 얻은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
뭔가가 공기를 가득 채웠다. 지팡이에 있는 마법의 수정에 활력을 불어넣는 동안, 오를리는 갑자기 그가 이름을 지을 수 없는 변화를 느꼈습니다. 보통 이 의식은 결정의 힘이 작용하기 전에 단 몇 초밖에 걸리지 않았다. 오늘은 아니었지만, 모험적인 여행을 위해 지팡이를 장전하는 데 필요한 힘을 얻는 데 몇 분이 걸렸다. 크리스탈 파워의 축복을 기다리는 동안 그는 어두운 것을 발견했습니다. 안개 속에 무언가가 그들의 세계를 돌고 있는 크리스탈 조각으로부터 필수적이고 많이 필요한 크리스탈 힘을 흡수하고 있었다. 아마나어. 그들의 서식지에 대한 엄청난 위협을 고려하여, 오를리는 그들의 생명을 위협하는 어둠의 힘을 찾기 위해 아마나르의 몇몇 놀라운 생물들을 방문하는 여행을 떠나기로 결정했다. 그의 미천한 존재로는 아마나르의 잃어버린 빛을 위한 전투에서 그의 친구들 중 일부가 자신에게 등을 돌릴 줄은 상상도 못 했다.
게임
로스트 라이트에서는 두 명의 플레이어가 아마나르의 지역을 장악하기 위해 다양한 동물 캐릭터들과 전투를 벌인다. 처음에 각 플레이어는 27장의 카드 중 10장의 초안을 아름답게 그리고 개별적으로 묘사한다. 차례가 되면 카드를 손에 들고 카드 위의 액션 포인트 값과 같은 여러 동작을 취합니다.
행동을 통해 새로운 팔로워와 함께 파티를 강화하거나 팔로워를 지도상의 영역 사이로 이동할 수 있습니다. 양쪽이 만나는 지역에서는 서로 전투를 하게 됩니다. 전투를 해결하기 위해 두 분 모두 특수 능력을 사용하여 이 전투에서 리더로서 비밀리에 하나의 캐릭터 카드를 선택합니다. 특수 능력이 해결된 후, 조합된 전투력이 추가됩니다. 전투에서 패배한 경우, 경쟁 지역에서 파티를 제거합니다. 당신이 이기면 이제 그 지역에서 지배력이 됩니다.
지도에 남은 파티원이 없거나 둘 다 카드가 부족할 경우 게임이 즉시 종료됩니다. 게임이 끝나면 영역별 점수를 합산합니다. 높은 점수를 얻은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
INTRODUCTION
A certain something filled the air. While energizing the magic crystal in his wand, Orly suddenly felt a change he couldn’t name. Usually this ritual took only seconds before the crystal power kicked in. Not today … it took him minutes to obtain the desired power required to load his wand for the adventurous travel ahead of him. While waiting for the blessing of the crystal power he noticed something dark. Something was lurking in the mist absorbing the essential and much needed crystal power from the crystal fragments orbiting around their world, Amanaar. In light of the immense threat to their habitat, Orly decided to set off on a journey, visiting some of the remarkable creatures of Amanaar in order to seek out the dark power that threatens their very lives. Never in his humble existence would he have imagined that some of his friends would turn against him in a battle for the Lost Lights of Amanaar ...
THE GAME
In Lost Lights, two players battle with their party of diverse animalistic characters for control over the Regions of Amanaar. In the beginning each player drafts 10 out of 27 beautifully and individually illustrated cards. On your turn you play a card from your hand and take a number of actions equal to the action point value on the card.
Actions allow you to reinforce your party with new followers or to move your followers between the Areas on the map. In Areas where both parties meet, you’ll battle each other. To resolve battles both of you secretly choose one character card from your hand as a leader in this battle, using their special ability. After the special abilities are resolved, your combined battle strength is added up. If you lose the battle, remove your party from the contested area. If you win you are now the dominant force in that area.
The game ends immediately if one of you has no party members left on the map or if both of you run out of cards. When the game ends you add up your scores for each Area. Whoever achieved the higher score wins.
—description from the publisher
A certain something filled the air. While energizing the magic crystal in his wand, Orly suddenly felt a change he couldn’t name. Usually this ritual took only seconds before the crystal power kicked in. Not today … it took him minutes to obtain the desired power required to load his wand for the adventurous travel ahead of him. While waiting for the blessing of the crystal power he noticed something dark. Something was lurking in the mist absorbing the essential and much needed crystal power from the crystal fragments orbiting around their world, Amanaar. In light of the immense threat to their habitat, Orly decided to set off on a journey, visiting some of the remarkable creatures of Amanaar in order to seek out the dark power that threatens their very lives. Never in his humble existence would he have imagined that some of his friends would turn against him in a battle for the Lost Lights of Amanaar ...
THE GAME
In Lost Lights, two players battle with their party of diverse animalistic characters for control over the Regions of Amanaar. In the beginning each player drafts 10 out of 27 beautifully and individually illustrated cards. On your turn you play a card from your hand and take a number of actions equal to the action point value on the card.
Actions allow you to reinforce your party with new followers or to move your followers between the Areas on the map. In Areas where both parties meet, you’ll battle each other. To resolve battles both of you secretly choose one character card from your hand as a leader in this battle, using their special ability. After the special abilities are resolved, your combined battle strength is added up. If you lose the battle, remove your party from the contested area. If you win you are now the dominant force in that area.
The game ends immediately if one of you has no party members left on the map or if both of you run out of cards. When the game ends you add up your scores for each Area. Whoever achieved the higher score wins.
—description from the publisher
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