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7.5Soviet Fallout: The Nagorno-Karabakh War – 1992-1994 (2021) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.75 / 5
-
디자이너
Javier Romero
-
아티스트
Dariusz Buraczewski, Joe Youst
-
인원
게임 소개
나고르노카라바흐 전쟁: 1992년 ~ 1994년)은 아제르바이잔과 나고르노카라바흐 주(오브라스트)의 전쟁을 모의한 것이다. 아르메니아인과 아제르바이잔인 사이의 첫 번째 민족 충돌 이후, 소비에트 연방의 죽음의 진통 동안 나고르노카라바흐는 아제르바이잔으로부터 독립을 선언했다. 아제리는 인종청소를 시작했다. 아르메니아는 나고르노카라바흐의 대부분과 아제르바이잔 동부를 점령하고 반격에 나섰다.
나고르노-카라바흐 전쟁은 아르메니아(AR) 플레이어와 아제리(AZ) 플레이어로 구성되어 있다. AR 플레이어는 수적으로 우세한 적과 싸워야 하지만 내부 라인과 통일된 지휘권을 가진 반면, AZ 플레이어는 과거 붉은 군대의 무기와 탄약을 더 많이 공급받았지만 아르메니아인뿐만 아니라 정치적 내분과 낮은 사기와 싸워야 한다. 이 게임에서 적군은 부수적 피해의 대상이 아니며, 적군이 목표물이기 때문에 마을과 마을을 정복하고 인종청소를 실천하는 것이 게임의 핵심이다.
—디자이너의 설명
나고르노-카라바흐 전쟁은 아르메니아(AR) 플레이어와 아제리(AZ) 플레이어로 구성되어 있다. AR 플레이어는 수적으로 우세한 적과 싸워야 하지만 내부 라인과 통일된 지휘권을 가진 반면, AZ 플레이어는 과거 붉은 군대의 무기와 탄약을 더 많이 공급받았지만 아르메니아인뿐만 아니라 정치적 내분과 낮은 사기와 싸워야 한다. 이 게임에서 적군은 부수적 피해의 대상이 아니며, 적군이 목표물이기 때문에 마을과 마을을 정복하고 인종청소를 실천하는 것이 게임의 핵심이다.
—디자이너의 설명
The Nagorno-Karabakh War: Soviet Fallout: 1992-1994 is a simulation of the war between Azerbaijan and the breakaway province (Oblast) of Nagorno-Karabakh, inhabited by a majority of Armenians. After the first ethnic clashes between Armenians and Azeri, during the death throes of the Soviet Union, Nagorno-Karabakh declared independence from Azerbaijan. The Azeri launched an ethnic cleansing campaign. Faced with annihilation, the Armenians resisted and fought back, conquering most of Nagorno-Karabakh and parts of eastern Azerbaijan, a situation which has lasted until today (2019).
The Nagorno-Karabakh War is a two player game: the Armenian (AR) player and the Azeri (AZ) player. The AR player must fight a numerically superior foe but he has the advantage of interior lines and a unified command, whereas the AZ player has a greater supply of former Red Army weapons and ammunition but has to fight not only the Armenians but also political infighting and low morale. In this game, the enemy population it is not the victim of collateral damage: the enemy population is the target, so conquering towns and villages and practicing ethnical cleansing is a key aspect of the game.
—description from the designer
The Nagorno-Karabakh War is a two player game: the Armenian (AR) player and the Azeri (AZ) player. The AR player must fight a numerically superior foe but he has the advantage of interior lines and a unified command, whereas the AZ player has a greater supply of former Red Army weapons and ammunition but has to fight not only the Armenians but also political infighting and low morale. In this game, the enemy population it is not the victim of collateral damage: the enemy population is the target, so conquering towns and villages and practicing ethnical cleansing is a key aspect of the game.
—description from the designer
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