-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Christophe Raimbault
-
아티스트
Ian Parovel, Jordi Valbuena
-
인원
게임 소개
이 판촉은 말 & 스테이지코치 및 마샬 & 프리즈너 확장과 함께 또는 확장 없이 사용할 수 있습니다. 다음을 포함합니다.
엘프 스탠드 1개 및 토큰 8개(선물 4개, 비어 4개)
설정:
열차 뒤쪽에서 세 번째 마차에 엘프 스탠드를 타십시오. 도적이 있는 만큼 선물 반, 비어 있는 반의 토큰을 가져갑니다. 도적떼의 수가 홀수일 경우, 선물 토큰보다 많은 빈 토큰을 선택합니다. (예: 도적떼가 5개인 경우, 2개, 3개를 비우십시오.)
선택한 토큰을 엎드린 상태로 섞어서 각 밴디트에게 하나씩 줍니다. 이 토큰들은 경기 내내 상대방으로부터 숨겨져 있어야 한다. 만약 당신이 마샬 & 죄수들의 확장을 가지고 장난을 친다면, 마샬에게 토큰을 주지 마세요.
규칙:
엘프는 도적들이 움직이는 대로만 움직입니다.
엘프가 있는 위치에서 이동하거나 플로어 변경 동작으로 인해 밴디트가 이동을 시작하면 밴디트와 함께 엘프를 이동시킵니다.
엘프는 보안관 위치에 주차할 수 있어
밴디트&rsquo의 움직임이 펀치, 마샬과의 조우, 장고 샷, 라운드 종료 이벤트 때문이라면 엘프는 움직이지 않는다.
엘프는 총알이나 펀치로 표적이 될 수 없어
말&무대마차 확장을 가지고 놀면, 엘프가 도적단을 따라 라이드 액션으로 이동합니다. 그는 무대 코치를 출입할 수 있습니다. 그는 샷건’ 위치에 주차할 수 있다.
원수와 포로의 확장을 가지고 놀면 엘프는 감옥에 있는 도적단을 따라가지 않습니다. 그는 또한 원수를 따르지 않는다. 마샬이 경기에서 승리하지 못할 경우, 아래의 경기 종료 규정이 기본 경기와 같이 적용됩니다.
게임 종료:
건슬링거 상이 수여되면 모든 도적단이 선물 또는 비어있는 토큰을 공개합니다.
게임이 끝날 때 엘프가 로코모티브 또는 로코모티브와 인접한 차(옥상 내부)에 있을 경우, 기프트 토큰을 가진 플레이어 중 가장 부유한 밴디트가 승자가 된다. 토큰이 비어 있는 플레이어는 자동으로 탈락한다.
엘프가 로코모티브에서 차 두 대 이상 떨어져 있으면 빈 토큰을 가진 밴디트 중 가장 부유한 밴디트가 승자가 됩니다. 선물 토큰이 있는 플레이어는 자동으로 제거됩니다.
엘프 스탠드 1개 및 토큰 8개(선물 4개, 비어 4개)
설정:
열차 뒤쪽에서 세 번째 마차에 엘프 스탠드를 타십시오. 도적이 있는 만큼 선물 반, 비어 있는 반의 토큰을 가져갑니다. 도적떼의 수가 홀수일 경우, 선물 토큰보다 많은 빈 토큰을 선택합니다. (예: 도적떼가 5개인 경우, 2개, 3개를 비우십시오.)
선택한 토큰을 엎드린 상태로 섞어서 각 밴디트에게 하나씩 줍니다. 이 토큰들은 경기 내내 상대방으로부터 숨겨져 있어야 한다. 만약 당신이 마샬 & 죄수들의 확장을 가지고 장난을 친다면, 마샬에게 토큰을 주지 마세요.
규칙:
엘프는 도적들이 움직이는 대로만 움직입니다.
엘프가 있는 위치에서 이동하거나 플로어 변경 동작으로 인해 밴디트가 이동을 시작하면 밴디트와 함께 엘프를 이동시킵니다.
엘프는 보안관 위치에 주차할 수 있어
밴디트&rsquo의 움직임이 펀치, 마샬과의 조우, 장고 샷, 라운드 종료 이벤트 때문이라면 엘프는 움직이지 않는다.
엘프는 총알이나 펀치로 표적이 될 수 없어
말&무대마차 확장을 가지고 놀면, 엘프가 도적단을 따라 라이드 액션으로 이동합니다. 그는 무대 코치를 출입할 수 있습니다. 그는 샷건’ 위치에 주차할 수 있다.
원수와 포로의 확장을 가지고 놀면 엘프는 감옥에 있는 도적단을 따라가지 않습니다. 그는 또한 원수를 따르지 않는다. 마샬이 경기에서 승리하지 못할 경우, 아래의 경기 종료 규정이 기본 경기와 같이 적용됩니다.
게임 종료:
건슬링거 상이 수여되면 모든 도적단이 선물 또는 비어있는 토큰을 공개합니다.
게임이 끝날 때 엘프가 로코모티브 또는 로코모티브와 인접한 차(옥상 내부)에 있을 경우, 기프트 토큰을 가진 플레이어 중 가장 부유한 밴디트가 승자가 된다. 토큰이 비어 있는 플레이어는 자동으로 탈락한다.
엘프가 로코모티브에서 차 두 대 이상 떨어져 있으면 빈 토큰을 가진 밴디트 중 가장 부유한 밴디트가 승자가 됩니다. 선물 토큰이 있는 플레이어는 자동으로 제거됩니다.
This promo can be used with or without the expansions Horses & Stagecoach and Marshal & Prisoners. It contains:
1 Elf standee to be assembled and 8 tokens (4 Gift and 4 Empty).
Set up:
Place the Elf standee in the third Wagon from the back of the train. Take as many tokens as there are Bandits, half Gift and half Empty. If there is an odd number of Bandits, take an Empty token of more than Gift Tokens. (Example: with 5 Bandits, take 2 Gift and 3 Empty).
Shuffle the selected tokens face down and give one to each Bandit. These tokens must remain hidden from the opponents throughout the game. If you play with the Marshal & Prisoners expansion, do not give the marshal a token.
Rules:
The Elf moves only following the bandits in motion.
When a Bandit starts his movement triggered by an action Change Floor or Move from the position where the Elf is, move the Elf with the Bandit.
The Elf can park on Marshal’s position.
The Elf is not moved if the Bandit’s move is due to a Punch, an encounter with the Marshal, a Django shot or an end of round event.
The Elf can not be targeted by a shot or a punch.
If you play with the Horses & Stagecoach expansion, the Elf follows the Bandits in the Ride Action. He can enter and leave the stagecoach. He can park on the Shotgun’s position.
If you play with the Marshal & Prisoners expansion, the Elf does not follow the Bandits in prison. He does not follow the Marshal either. If the Marshal does not win the game, the end-of-game rule below applies as with the basic game.
End of game:
The Gunslinger prize is awarded then all Bandits reveal their Gift or Empty token.
If the Elf is in the Locomotive or the Car adjacent to the Locomotive (inside or on the roof) at the end of the game, the winner is the richest Bandit among players with a Gift token. Players with an empty token are automatically eliminated.
If the Elf is at least two cars away from the Locomotive, the winner is the richest Bandit among those with an Empty token. Players with a Gift token are automatically eliminated.
1 Elf standee to be assembled and 8 tokens (4 Gift and 4 Empty).
Set up:
Place the Elf standee in the third Wagon from the back of the train. Take as many tokens as there are Bandits, half Gift and half Empty. If there is an odd number of Bandits, take an Empty token of more than Gift Tokens. (Example: with 5 Bandits, take 2 Gift and 3 Empty).
Shuffle the selected tokens face down and give one to each Bandit. These tokens must remain hidden from the opponents throughout the game. If you play with the Marshal & Prisoners expansion, do not give the marshal a token.
Rules:
The Elf moves only following the bandits in motion.
When a Bandit starts his movement triggered by an action Change Floor or Move from the position where the Elf is, move the Elf with the Bandit.
The Elf can park on Marshal’s position.
The Elf is not moved if the Bandit’s move is due to a Punch, an encounter with the Marshal, a Django shot or an end of round event.
The Elf can not be targeted by a shot or a punch.
If you play with the Horses & Stagecoach expansion, the Elf follows the Bandits in the Ride Action. He can enter and leave the stagecoach. He can park on the Shotgun’s position.
If you play with the Marshal & Prisoners expansion, the Elf does not follow the Bandits in prison. He does not follow the Marshal either. If the Marshal does not win the game, the end-of-game rule below applies as with the basic game.
End of game:
The Gunslinger prize is awarded then all Bandits reveal their Gift or Empty token.
If the Elf is in the Locomotive or the Car adjacent to the Locomotive (inside or on the roof) at the end of the game, the winner is the richest Bandit among players with a Gift token. Players with an empty token are automatically eliminated.
If the Elf is at least two cars away from the Locomotive, the winner is the richest Bandit among those with an Empty token. Players with a Gift token are automatically eliminated.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
480
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18