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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

(Abalanche Press 웹사이트:)

제3제국은 육해공 전투뿐만 아니라 경제적, 정치적 전투도 병행하고 있다. 플레이어들은 다른 누구도 먼저 그곳에 도착하지 못하도록 하면서 주요 목표를 포착함으로써 국가를 승리로 이끌어야 한다.

선수들은 영국, 프랑스, 이탈리아, 독일, 미국, 소련의 지도력을 맡는다. 이러한 주요 강대국들은 차례로 터키, 그리스, 루마니아와 같은 작은 나라들에게 그들의 편에 서도록 영향력을 행사할 수 있다. 그들은 뇌물이나 영토를 제공할 수 있고, 때로는 자신의 것을 만드는 것보다 다른 사람의 영향력을 줄이는 것이 더 중요합니다.

게임의 통화는 기본 리소스 포인트 또는 BRP입니다. 이것은 전쟁을 하는 데 필요한 재정, 산업, 농업 생산을 나타낸다. BRP’는 새로운 부대를 만들고, 공세에 대한 비용을 지불하고, 전투에서 입은 손실을 대체하고, 군소 국가들에게 뇌물을 주고, 다른 목적을 위해 사용된다. 각 나라의 생산은 영토 정복이나 상실, 전략전(잠수함과 폭격기 공격)에 의해 영향을 받을 수 있다.

일단 활성화되면(일반적으로 BRP’s 단위로) 육해공 부대가 움직이며 적 부대를 공격할 수 있다. 싸움은 주사위를 굴려 해결되며, 보통 6의 결과는 적중과 같다. 전투 결과표는 존재하지 않으며, 모든 요소가 중요하며 일부 워게임에서처럼 전투에 투입할 유닛의 “완벽한 숫자”가 없습니다. 육지 단위가 맞으면 BRP’s로 일부 피해를 흡수할 수 있지만 너무 많이 맞으면 강도가 떨어지거나 파괴된다. 해군과 공군이 더 강력한 펀치를 날리지만 쉽게 피해로부터 회복할 수 없습니다.

게임 시나리오는 1938년, 1939년, 1940년, 1941년, 1942년, 1943년, 1944년 또는 1945년에 게임을 시작한다. 1939년 폴란드가 독일에 항복할 수도 있고, 무솔리니, 처칠, 히틀러가 이탈리아, 영국, 독일 선수를 처형할 수도 있고, 리비아에서 석유가 발견될 수도 있고, 프랑스 해군이 A팀으로 집결할 수도 있다.Llies 또는 Axis, 제트기가 개발될 수 있고, 좋은 독일인들은 히틀러를 죽일 수 있다.


역사상 가장 인기 있는 게임 중 하나로서, 제3제국의 후속작인 대태평양 전쟁도 생겨났습니다. 두 게임은 함께 하거나 따로 할 수 있다.



(BGG 설명:)알발란체 출판사의 고전 원작을 다시 공개했습니다. 이것은 아발론 힐 제3제국을 기반으로 한 중대한 점검이며, 이후의 선진 제3제국과는 아무런 관련이 없다.

그러나 극적인 단순화와 효율화가 이루어졌다. CRT는 사라졌고, 콜롬비아식 주사위 굴리기 전투해결 시스템으로 대체되었다. 전면/옵션 시스템 전체가 "로 수정되었습니다.HQ 활성화 마커&인용 시스템: 각 국가는 HQ, 육상, 공군 단위의 활성화 마커를 구입하여 컵에 넣습니다. 회전 순서는 추첨을 통해 결정된다. 해군과 공군 시스템은 정비되고 단순화되었다: 이제 해상 지대가 움직임을 규제한다. 전술적 공중지원은 이제 3배가 아니라 공격/수비수의 힘과 맞먹는 것으로 제한된다.

1938년(스페인 내전)과 1945년(독일 붕괴 후 서방 연합국과 러시아가 몰락) 시나리오도 포함된다.
(from Avalanche Press website:)

Third Reich interweaves not only the land, naval and air struggles, but also the equally important economic and political battles. Players must guide their nation to victory by capturing key objectives while making sure no one else — in particular their allies — gets there first.

Players take on the leadership of Britain, France, Italy, Germany, the United States or the Soviet Union. Each of these major powers, in turn, can influence smaller countires like Turkey, Greece or Romania to join the war on their side. They can offer bribes or territory, and sometimes it’s more important to decrease someone else’s influence than to build up your own.

The currency of the game is the Basic Resource Point, or BRP. This represents the financial, industrial and agricultural production needed to wage war. BRP’s are used to build new units, to pay for offensives, to replace losses suffered in battle, to bribe minor countries, and for a host of other purposes. Each country’s production can be affected by conquering or losing territory, or through strategic warfare (chiefly, attacks by submarines and bombers).

Once activated (usually at a cost in BRP’s), land, naval and air units can move and attack enemy units. Combat is resolved by rolling dice, with a result of 6 usually equalling a hit. There are no Combat Results Tables; every factor counts and there are no “perfect numbers” of units to commit to battle as in some wargames. When a land unit is hit, BRP’s can be used to absorb some of the damage, but too many hits and it is reduced in strength or destroyed. Naval and air units pack a greater punch, but don’t bounce back from damage as easily.

Scenarios, or game situations, begin the game in 1938, 1939, 1940, 1941, 1942, 1943, 1944 or 1945. Political markers are randomly chosen to determine what events might take place outside the players’ control: Poland might capitulate to Germany in 1939, Mussolini, Churchill or Hitler might unleash some stupid scheme the Italian, British or German player will have to execute, oil could be found in Libya, the French navy could rally to the Allies or the Axis, jets can be developed, good Germans might kill Hitler — dozens of such events are possible.


As one of the most popular games of all time, our edition of Third Reich has also spawned a sequel, Great Pacific War. The two games can be played together or separately.



(BGG description:)Avalanche Press' re-release of the original classic. This is a significant overhaul based on the Avalon Hill Third Reich, and has nothing to do with the later Advanced Third Reich.

There has been dramatic simplification and streamlining, however. Gone is the CRT, replaced by a Columbia-esque "roll lots of dice" combat resolution system. The whole front/option system has been revised with an "HQ activation marker" system: each nation buys activation markers for HQs, land, and air units, and puts them in a cup. Turn order is then determined by draws. Naval and air systems have been overhauled and simplified: sea zones now regulate movement. Tactical air support is now limited to being equal to the strength of the attacker/defender, not three times.

Also includes 1938 (Spanish Civil War boils over to a general European conflict) and 1945 scenarios (Western Allies and Russia fall out after collapse of Germany).

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