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BGG랭킹
BGG전체 : 13468
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Jono Naito, Ben Sobine
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아티스트
Moy Shin Hung
-
인원
게임 소개
쉬운 부분은 팀으로서 테마파크를 만들고 가능한 한 많은 돈을 버는 것이다.
어려운 부분: 테마파크는 난장판, 태만, 사기로 가득 찬 위험한 곳이다.
위험 공원에서는, 플레이어들이 돌아가면서 단체로 지어진 놀이공원에 놀이 기구를 배치한다. 단골손님들은 탑승구 출구에 따라 공원을 지나며 이동하며, 각 단골손님들은 각기 다른 탑승구 소유주들을 위해 돈을 벌어들인다. 놀이기구와 공원 개선의 고유한 기능을 사용하여 플레이어는 고객을 이동시키고 출구를 차단하며, 가장 중요한 것은 다이롤에 영향을 미치기 위해 토사물, 해충, 홍수, 전기 고장 등의 형태로 위험을 추가한다. 높은 롤은 만족감을 나타내며 손님들을 놀이기구에 태웁니다. 낮은 롤은 추가적인 위험을 초래하고 손님들을 다른 놀이기구로 내몰아야 합니다. 또한 보험 정책은 수익 창출을 위한 직접적인 사보타주를 장려하면서 좋지 않은 결과로부터 이익을 얻을 수 있습니다. 품질이 떨어지거나 놀이기구가 폐쇄되거나 후원자가 다쳐서 공원이 폐쇄되면 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 승리합니다.
가장 큰 위험을 감수하고, 가장 큰 보상을 낚아채고, 위험 공원에서 그것을 가지고 도망가세요!
—출판사의 설명
어려운 부분: 테마파크는 난장판, 태만, 사기로 가득 찬 위험한 곳이다.
위험 공원에서는, 플레이어들이 돌아가면서 단체로 지어진 놀이공원에 놀이 기구를 배치한다. 단골손님들은 탑승구 출구에 따라 공원을 지나며 이동하며, 각 단골손님들은 각기 다른 탑승구 소유주들을 위해 돈을 벌어들인다. 놀이기구와 공원 개선의 고유한 기능을 사용하여 플레이어는 고객을 이동시키고 출구를 차단하며, 가장 중요한 것은 다이롤에 영향을 미치기 위해 토사물, 해충, 홍수, 전기 고장 등의 형태로 위험을 추가한다. 높은 롤은 만족감을 나타내며 손님들을 놀이기구에 태웁니다. 낮은 롤은 추가적인 위험을 초래하고 손님들을 다른 놀이기구로 내몰아야 합니다. 또한 보험 정책은 수익 창출을 위한 직접적인 사보타주를 장려하면서 좋지 않은 결과로부터 이익을 얻을 수 있습니다. 품질이 떨어지거나 놀이기구가 폐쇄되거나 후원자가 다쳐서 공원이 폐쇄되면 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 승리합니다.
가장 큰 위험을 감수하고, 가장 큰 보상을 낚아채고, 위험 공원에서 그것을 가지고 도망가세요!
—출판사의 설명
The easy part: Build a theme park as a team and make as much money as possible.
The hard part: The theme park is a dangerous place full of mayhem, negligence, and fraud.
In Danger Park, players take turns placing rides in a collectively-built amusement park. Patrons are placed and move through the park based on ride exits, and each patron generates money for the different ride owners. Using the unique abilities of rides and park improvements, players move patrons, block exits, and most importantly, add danger in the form of vomit, pests, flooding, electrical failure, and more in order to influence die rolls. High rolls show satisfaction and keep patrons on rides. Low rolls create additional danger and force patrons out to other rides. Additionally, insurance policies can be taken to benefit from certain poor outcomes, encouraging direct sabotage for profit. When the park finally closes due to poor quality, rides closing, or patron injury, the player with the most money wins.
Take the biggest risk, snatch the biggest reward, and get away with it in Danger Park!
—description from the publisher
The hard part: The theme park is a dangerous place full of mayhem, negligence, and fraud.
In Danger Park, players take turns placing rides in a collectively-built amusement park. Patrons are placed and move through the park based on ride exits, and each patron generates money for the different ride owners. Using the unique abilities of rides and park improvements, players move patrons, block exits, and most importantly, add danger in the form of vomit, pests, flooding, electrical failure, and more in order to influence die rolls. High rolls show satisfaction and keep patrons on rides. Low rolls create additional danger and force patrons out to other rides. Additionally, insurance policies can be taken to benefit from certain poor outcomes, encouraging direct sabotage for profit. When the park finally closes due to poor quality, rides closing, or patron injury, the player with the most money wins.
Take the biggest risk, snatch the biggest reward, and get away with it in Danger Park!
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