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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Jim Werbaneth
-
아티스트
-
인원
게임 소개
전략 게임으로서 2차 FLET의 매력에 가장 크게 기여하는 한 가지 특징은 뛰어난 플레이 가능성이다. 하위 시스템이 매우 잘 연동되고, 어드밴스트 게임에서도 원활한 플레이가 가능하다. 선택 사항인 물류 규칙은 게임 능력에 가장 큰 장애물이지만, 이러한 규칙도 매 세 번째 턴이 끝날 때마다 나타납니다. 경험이 풍부하고 조직력이 뛰어난 선수들은 이러한 문제에 대처할 수 있습니다.
아주 쉽게
가상의 갈등을 다루는 모든 전쟁 게임들과 마찬가지로, 제2플릿은 그것이 "교육받은 추측"에 해당해야 한다는 문제를 공유한다. 그 정확성을 면밀히 측정할 수 있는 역사는 없다(최근의 걸프전에도 불구하고. 이 상황은 해군 게임의 경우 특히 심각하다. FLET 시리즈가 수용하는 모든 요소를 포괄하는 분쟁이 아직 없기 때문이다. 예를 들어, 유도탄, 공군력, 잠수함, 수상함은 모두 포클랜드 전쟁에 참여했지만, 양쪽이 단 한 번의 교전에서 4개의 해군력을 동시에 사용한 적은 없었다. 그러나 만약 2함대가 교육받은 추측이라면, 그것은 매우 교육받은 추측이다. 또 다른 전문가는 조 발코스키의 현대식 해상전 예측에 대해 이의를 제기할 수도 있지만, 현실 세계가 판단할 수 있는 진짜 기준을 제공하는 끔찍한 날까지, 2 FLET의 정확성은 이 주제에 관한 다른 어떤 게임의 정확도 못지않다.
그러나 선수들이 규칙을 실험할 여유가 있는 분야도 있다. 하나는 병력 배치에 있다. 어드밴스트 게임 시나리오에 대해 선택된 준비 수준과 그 이후의 강화 다이롤은 유닛의 도착을 가속화하거나 감속시킬 수 있지만, 일반적인 처리 패턴은 그대로 유지된다. 군함과 공군 부대가 초강대국 갈등으로 이어지는 정치적 사건보다 더 빠르게 움직일 수 있기 때문에, 이러한 패턴을 엄격하게 변경할 수 없다고 봐서는 안 된다.
—출판사의 설명
이 확장은 NATO와 소련을 위한 배치 옵션에 초점을 맞춘 변형을 제공한다.
—사용자 요약
아주 쉽게
가상의 갈등을 다루는 모든 전쟁 게임들과 마찬가지로, 제2플릿은 그것이 "교육받은 추측"에 해당해야 한다는 문제를 공유한다. 그 정확성을 면밀히 측정할 수 있는 역사는 없다(최근의 걸프전에도 불구하고. 이 상황은 해군 게임의 경우 특히 심각하다. FLET 시리즈가 수용하는 모든 요소를 포괄하는 분쟁이 아직 없기 때문이다. 예를 들어, 유도탄, 공군력, 잠수함, 수상함은 모두 포클랜드 전쟁에 참여했지만, 양쪽이 단 한 번의 교전에서 4개의 해군력을 동시에 사용한 적은 없었다. 그러나 만약 2함대가 교육받은 추측이라면, 그것은 매우 교육받은 추측이다. 또 다른 전문가는 조 발코스키의 현대식 해상전 예측에 대해 이의를 제기할 수도 있지만, 현실 세계가 판단할 수 있는 진짜 기준을 제공하는 끔찍한 날까지, 2 FLET의 정확성은 이 주제에 관한 다른 어떤 게임의 정확도 못지않다.
그러나 선수들이 규칙을 실험할 여유가 있는 분야도 있다. 하나는 병력 배치에 있다. 어드밴스트 게임 시나리오에 대해 선택된 준비 수준과 그 이후의 강화 다이롤은 유닛의 도착을 가속화하거나 감속시킬 수 있지만, 일반적인 처리 패턴은 그대로 유지된다. 군함과 공군 부대가 초강대국 갈등으로 이어지는 정치적 사건보다 더 빠르게 움직일 수 있기 때문에, 이러한 패턴을 엄격하게 변경할 수 없다고 봐서는 안 된다.
—출판사의 설명
이 확장은 NATO와 소련을 위한 배치 옵션에 초점을 맞춘 변형을 제공한다.
—사용자 요약
The one feature that contributes most to 2nd FLEET's attractiveness as a game of strategy is its excellent playability. The sub-systems work very well together, and play flows smoothly even in the Advanced Game. The optional Logistics rules are the worst impediment to playability, but even these manifest themselves only at the end of every third turn; experienced, well-organized players can cope with these
readily enough.
As with all "modem" wargames dealing with hypothetical conflict, 2nd FLEET shares the problem that it must amount to an "educated guess". There is no history against which its accuracy can be closely measured (the recent Gulf War notwithstanding). This situation is especially acute for naval games, as there has yet to be a conflict encompassing all the elements embraced by the FLEET series. For example, although guided missiles, airpower, submarines and surface vessels all took part in the Falklands War, there was no simultaneous use of all four elements of naval power in a coordinated manner by both sides in any single engagement. If 2nd FLEET must be an educated guess, however, then it is a very educated one. Another expert might argue with Joe Balkoski's systemic forecast of modem naval warfare, but until the awful day that the real world provides a real standard to judge by, 2nd FLEET's accuracy stands to be as good as that of any other game on the subject.
There are some areas in which players can afford to experiment with the rules, however. One lies in force deployment. The Readiness Level selected for the Advanced Game scenarios and subsequent die rolls for reinforcement can accelerate or decelerate the arrival of units, but the general pattern of disposition remains the same. As warships and air units can move faster than the political events leading to a superpower conflict, this pattern should not be viewed as rigidly unalterable.
—description from the publisher
The expansion provides variants focusing on deployment options for NATO and the Soviet Union.
—user summary
readily enough.
As with all "modem" wargames dealing with hypothetical conflict, 2nd FLEET shares the problem that it must amount to an "educated guess". There is no history against which its accuracy can be closely measured (the recent Gulf War notwithstanding). This situation is especially acute for naval games, as there has yet to be a conflict encompassing all the elements embraced by the FLEET series. For example, although guided missiles, airpower, submarines and surface vessels all took part in the Falklands War, there was no simultaneous use of all four elements of naval power in a coordinated manner by both sides in any single engagement. If 2nd FLEET must be an educated guess, however, then it is a very educated one. Another expert might argue with Joe Balkoski's systemic forecast of modem naval warfare, but until the awful day that the real world provides a real standard to judge by, 2nd FLEET's accuracy stands to be as good as that of any other game on the subject.
There are some areas in which players can afford to experiment with the rules, however. One lies in force deployment. The Readiness Level selected for the Advanced Game scenarios and subsequent die rolls for reinforcement can accelerate or decelerate the arrival of units, but the general pattern of disposition remains the same. As warships and air units can move faster than the political events leading to a superpower conflict, this pattern should not be viewed as rigidly unalterable.
—description from the publisher
The expansion provides variants focusing on deployment options for NATO and the Soviet Union.
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