-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andreas Freye
-
아티스트
Christian Opperer
-
인원
게임 소개
나일강 출발은 1830년대와 1880년대에 이집트에서 2명에서 4명의 플레이어를 보유하고 있다. 이 기간 동안, 이집트 통치자들과 유럽인들의 영향력 증가는 엄청난 상승을 경험했다. 최초의 철도가 건설되었고, 목화가 재배되어 수출되었으며, 수에즈 운하가 개통되었으며, 학교와 병원도 유럽식으로 건설되었다. 특히, 파라오와 피라미드의 땅에 많은 사람들을 데려온 신흥 대중 관광에도 개방되었다. '나일강의 출발'의 플레이어들은 오로지 가장 큰 부를 달성하기 위한 목적으로 국가의 확장과 이집트 경제에 투자하기를 원하는 유럽의 젊은 투자자들을 구체화한다. 나일강 출발은 각 플레이어가 3명의 식민지 관리들과 함께 게임을 시작하는 고전적인 노동자 배치 게임이다. 그러나 건물 건설은 새로운 메커니즘(펠루카 여행과 철도 여행)을 사용하여 선수를 영입하고 지금부터 사용할 수 있는 전문가를 국내로 데려온다. 이 게임은 높은 수준의 상호작용을 제공하므로 멀티플레이어 카드놀이와 같은 캐릭터가 없습니다. 건물 사용(소유주들은 보너스를 받는다), 철도 여행, 공유 증명서를 통해 돈과 영향력을 받을 수 있는 수에즈 운하를 이용하든 모든 플레이어들은 항상 관여한다. 경기가 끝날 때 가장 많은 돈을 버는 것이 전부인 만큼 게임에 대한 모든 투자는 잘 고려해야 한다. 게임 소재는 상대적으로 광범위하며 랜덤 게임 구조(보너스 타일, 다수 타일, 빌딩 타일, 성격)는 교착된 전략을 방지하는 긴 게임 자극을 보장한다.
Departure on the Nile puts 2 to 4 players in the 1830s to 1880s in Egypt. During this period, Egypt under its rulers and the increased influence of Europeans experienced a tremendous upswing. The first railway lines were built, cotton was grown and exported, the Suez Canal was opened, as well as schools and hospitals built on the European model. Not least, the country also opened up for the emerging mass tourism, which brought a large number of people in the land of the pharaohs and pyramids. The players in Departure on the Nile embody young investors from Europe who want to contribute to the expansion of the country and invest in the Egyptian economy, solely with the aim of achieving the greatest fortune. Departure on the Nile is a classic worker placement game in which each player starts the game with only three of their own colonial officials. The construction of buildings, however, bring specialists into the country, who can recruit players using a novel mechanism (felucca travel and rail travel) and from now on can use. The game comes with a high level of interaction so it does not have the character of a multiplayer solitaire game. All players are involved at all times, whether through the use of the buildings (owners receive a bonus), by rail travel or the use of the Suez Canal where players can receive money and influence through their share certificates. Since the game is all about earning the most money at the end of the game, every investment in the game should be well considered. The game material is relatively extensive, the random game structure (bonus tiles, majority tiles, building tiles, personalities) guarantees a long game stimulus that prevents deadlocked strategies.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18