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BGG랭킹
BGG전체 : 3889
WARGAMES : 1024
THEMATIC : 752 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.61 / 5
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디자이너
Spartaco Albertarelli, Angelo Zucca
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아티스트
Davide Fabbri, Paolo Parente, Alessia Zambonin
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인원
게임 소개
더스트는 정복과 통제의 전략 보드 게임이다. 전력 및 자본 확보, 인프라 개발, 글로벌 지배에 필요한 방대한 첨단 기술 군대 구축 및 사용
플레이어들은 아마도 지도를 지구의 것으로 인식하겠지만, 그들이 볼 수 없는 것은 국경이나 국가이다. 더스트의 세계에서는 끝없는 전쟁과 신기술이 지구의 정치적 얼굴을 알아볼 수 없을 정도로 변화시켰다.
각 턴의 시작에, 선수들은 그들의 손에서 카드를 선택한다. 이 카드는 다음 차례에 대한 전략을 나타내며, 대체로 플레이어가 취할 수 있는 행동을 지시한다.
생산 단계에서 플레이어는 생산 포인트를 사용하여 추가 공장과 유닛을 구입한다. 각각의 유닛 타입은 고유의 통계와 효과를 가지고 있기 때문에 플레이어들은 그들의 군대의 구성을 신중하게 고려해야 한다.
전투에서 플레이어는 한쪽이 (사상자 또는 후퇴로) 제거되거나 휴전이 선언될 때까지 주사위를 굴리거나 유닛을 파괴한다.
각 게임 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 동력원, 자본금, 그리고 자신이 통제하는 다수에 대한 승리 포인트를 획득한다. 가장 많은 육지를 장악한 플레이어, 가장 많은 해역을 장악한 플레이어, 가장 많은 생산 센터를 장악한 플레이어에게 보너스 승리 포인트를 부여한다. 수도를 통제하면서 정해진 승점을 축적한 첫 번째 선수가 승자입니다.
승리하는 데 필요한 승점 절반 이상을 모아야만 적의 수도를 공격할 수 있다. 그러나 일단 전쟁이 그렇게 확대되면, 모든 플레이어들은 자유롭게 수도를 공격할 수 있다.
더스트 영어 규칙 프리미엄 버전 http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
Dust English Rules Epic Version http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
백스테이지 http://www.kaleidosgames.com
플레이어들은 아마도 지도를 지구의 것으로 인식하겠지만, 그들이 볼 수 없는 것은 국경이나 국가이다. 더스트의 세계에서는 끝없는 전쟁과 신기술이 지구의 정치적 얼굴을 알아볼 수 없을 정도로 변화시켰다.
각 턴의 시작에, 선수들은 그들의 손에서 카드를 선택한다. 이 카드는 다음 차례에 대한 전략을 나타내며, 대체로 플레이어가 취할 수 있는 행동을 지시한다.
생산 단계에서 플레이어는 생산 포인트를 사용하여 추가 공장과 유닛을 구입한다. 각각의 유닛 타입은 고유의 통계와 효과를 가지고 있기 때문에 플레이어들은 그들의 군대의 구성을 신중하게 고려해야 한다.
전투에서 플레이어는 한쪽이 (사상자 또는 후퇴로) 제거되거나 휴전이 선언될 때까지 주사위를 굴리거나 유닛을 파괴한다.
각 게임 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 동력원, 자본금, 그리고 자신이 통제하는 다수에 대한 승리 포인트를 획득한다. 가장 많은 육지를 장악한 플레이어, 가장 많은 해역을 장악한 플레이어, 가장 많은 생산 센터를 장악한 플레이어에게 보너스 승리 포인트를 부여한다. 수도를 통제하면서 정해진 승점을 축적한 첫 번째 선수가 승자입니다.
승리하는 데 필요한 승점 절반 이상을 모아야만 적의 수도를 공격할 수 있다. 그러나 일단 전쟁이 그렇게 확대되면, 모든 플레이어들은 자유롭게 수도를 공격할 수 있다.
더스트 영어 규칙 프리미엄 버전 http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
Dust English Rules Epic Version http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
백스테이지 http://www.kaleidosgames.com
Dust is a strategy board game of conquest and control. Seize power sources and capitals, develop your infrastructure, and build and wield vast, high-tech armies in your bid for global domination.
Players will probably recognize the map as that of Earth, but what they will not see are any borders or nations. In the world of Dust, the unending war and the new technologies have altered the political face of Earth beyond all recognition.
At the beginning of each turn, players select a card from their hand. This card represents their strategy for the coming turn and to a large extent dictates the actions a player can take.
During their production phase, players spend production points to buy additional factories and units. Each individual unit type has its own unique statistics and effects, so players have to carefully consider the composition of their armies.
In combat, players alternate rolling dice and destroying units until one side has been eliminated (either due to casualties or retreats) or a cease-fire is declared.
At the end of each game round, players score victory points for power sources, capitals, and majorities they control. The player who controls the most land areas earns bonus victory points, as does the player who controls the most sea areas and the player who controls the most production centers. The first player to amass a set number of victory points while also controlling a capital is the winner.
Only once a player has amassed at least half the victory points required to win can he or she attack an enemy capital. Once the war has been so escalated, however, then all players are free to attack capitals.
Dust English Rules Premium Version http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
Dust English Rules Epic Version http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
Backstage http://www.kaleidosgames.com
Players will probably recognize the map as that of Earth, but what they will not see are any borders or nations. In the world of Dust, the unending war and the new technologies have altered the political face of Earth beyond all recognition.
At the beginning of each turn, players select a card from their hand. This card represents their strategy for the coming turn and to a large extent dictates the actions a player can take.
During their production phase, players spend production points to buy additional factories and units. Each individual unit type has its own unique statistics and effects, so players have to carefully consider the composition of their armies.
In combat, players alternate rolling dice and destroying units until one side has been eliminated (either due to casualties or retreats) or a cease-fire is declared.
At the end of each game round, players score victory points for power sources, capitals, and majorities they control. The player who controls the most land areas earns bonus victory points, as does the player who controls the most sea areas and the player who controls the most production centers. The first player to amass a set number of victory points while also controlling a capital is the winner.
Only once a player has amassed at least half the victory points required to win can he or she attack an enemy capital. Once the war has been so escalated, however, then all players are free to attack capitals.
Dust English Rules Premium Version http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Dust/Dust_Rule...
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Backstage http://www.kaleidosgames.com
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