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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Andrzej Betkiewicz, Michał Oracz
-
아티스트
Piotr Gacek
-
인원
게임 소개
이야기
장례의 마녀는 매우 신비롭고 어두운 인물로, 무엇보다도 슬픔, 고통, 그리고 상실한 후의 후회를 대표한다. 그녀는 우울하고, 혼란스럽고, 변덕스러울 수 있지만, 여전히 위안을 찾는다 - 매번 마주칠 때마다 그녀의 행동은 이전과 완전히 다르다. 우리는 이러한 변화의 열쇠를 발견할 수 있을까요? 만약 그렇다면, 우리가 그녀와의 다음 만남을 준비하는 것이 더 쉬울까요?
변동성, 그리고 순환성은 이 캠페인이 펼쳐질 리듬이다. 우리는 검은 슬픔의 구렁텅이에 빠져 죽을 것인가, 아니면 우리를 신비한 목표로 이끌 한 줄기 빛을 찾을 것인가?
이 이야기에서 우리는 칙칙함과 어둠과 폐허를 동반할 것이다.
게임플레이
이 캠페인에서 다른 것들과 구별되는 주요 볼거리 중 하나는 48쪽의 특별한 대본집이다. 일반적으로 이더필드에서는 모든 어드벤처, 스크립트, 대화, 장면 등이 카드와 타일에 직접 배치되며 텍스트의 양은 그래픽에 의해 크게 균형을 이룬다. 여기서 훨씬 더 많은 것들이 순수 텍스트이며, 주로 이 캠페인의 인물들과 매우 광범위한 대화를 하는 데 사용된다.
주요 꿈의 장소
우리는 계단을 올라 오래된 엘리베이터를 타고 무너지고 반쯤 부서진 아파트의 가장 높은 층으로 올라갈 것이다.
우리는 건물 옥상에 위치한 이상한 묘지를 우연히 만나게 될 것입니다.
우리는 죽음의 박물관과 대성당을 방문할 것입니다.
우리는 눈공허와 싸울 것이다.
그리고 우리는 숨바꼭질 게임에 참여할 것입니다.
—출판사의 설명
장례의 마녀는 매우 신비롭고 어두운 인물로, 무엇보다도 슬픔, 고통, 그리고 상실한 후의 후회를 대표한다. 그녀는 우울하고, 혼란스럽고, 변덕스러울 수 있지만, 여전히 위안을 찾는다 - 매번 마주칠 때마다 그녀의 행동은 이전과 완전히 다르다. 우리는 이러한 변화의 열쇠를 발견할 수 있을까요? 만약 그렇다면, 우리가 그녀와의 다음 만남을 준비하는 것이 더 쉬울까요?
변동성, 그리고 순환성은 이 캠페인이 펼쳐질 리듬이다. 우리는 검은 슬픔의 구렁텅이에 빠져 죽을 것인가, 아니면 우리를 신비한 목표로 이끌 한 줄기 빛을 찾을 것인가?
이 이야기에서 우리는 칙칙함과 어둠과 폐허를 동반할 것이다.
게임플레이
이 캠페인에서 다른 것들과 구별되는 주요 볼거리 중 하나는 48쪽의 특별한 대본집이다. 일반적으로 이더필드에서는 모든 어드벤처, 스크립트, 대화, 장면 등이 카드와 타일에 직접 배치되며 텍스트의 양은 그래픽에 의해 크게 균형을 이룬다. 여기서 훨씬 더 많은 것들이 순수 텍스트이며, 주로 이 캠페인의 인물들과 매우 광범위한 대화를 하는 데 사용된다.
주요 꿈의 장소
우리는 계단을 올라 오래된 엘리베이터를 타고 무너지고 반쯤 부서진 아파트의 가장 높은 층으로 올라갈 것이다.
우리는 건물 옥상에 위치한 이상한 묘지를 우연히 만나게 될 것입니다.
우리는 죽음의 박물관과 대성당을 방문할 것입니다.
우리는 눈공허와 싸울 것이다.
그리고 우리는 숨바꼭질 게임에 참여할 것입니다.
—출판사의 설명
Story
Funeral Witch is a very mysterious and dark figure, representing, among other things, sadness, pain and regret after a loss. She can be moody, chaotic, temperamental but still seeks solace - at each encounter her behaviour changes completely from the previous one. Will we discover the key to these changes? If so, will it be easier for us to prepare for the next encounter with her?
Fluctuation, but also cyclicality is the rhythm in which this campaign will be played. Will we drown in the depths of black sorrow, or will we find a ray of light that will lead us to a mysterious goal?
In this story we will be accompanied by drabness, darkness and ruins.
Gameplay
In this campaign, one of the main attractions, distinguishing it from the others, is a special additional 48-page Book of Scripts. Normally, in Etherfields, all adventures, scripts, conversations, scenes, etc. are placed directly on cards and tiles, and the amount of text is heavily balanced by graphics. Here, much more is pure text, and it is mainly used to conduct very extensive dialogues with the characters of this campaign.
Featured dream locations
We will climb the stairs and ride up in the old elevator to the highest floors of a crumbling, half-broken, block of flats.
We will come across a strange cemetery, located on the roof of a building.
We will visit the Museum of Death and the Great Cathedral.
We will struggle with the snow void.
And we will take part in a game of hide and seek.
—description from the publisher
Funeral Witch is a very mysterious and dark figure, representing, among other things, sadness, pain and regret after a loss. She can be moody, chaotic, temperamental but still seeks solace - at each encounter her behaviour changes completely from the previous one. Will we discover the key to these changes? If so, will it be easier for us to prepare for the next encounter with her?
Fluctuation, but also cyclicality is the rhythm in which this campaign will be played. Will we drown in the depths of black sorrow, or will we find a ray of light that will lead us to a mysterious goal?
In this story we will be accompanied by drabness, darkness and ruins.
Gameplay
In this campaign, one of the main attractions, distinguishing it from the others, is a special additional 48-page Book of Scripts. Normally, in Etherfields, all adventures, scripts, conversations, scenes, etc. are placed directly on cards and tiles, and the amount of text is heavily balanced by graphics. Here, much more is pure text, and it is mainly used to conduct very extensive dialogues with the characters of this campaign.
Featured dream locations
We will climb the stairs and ride up in the old elevator to the highest floors of a crumbling, half-broken, block of flats.
We will come across a strange cemetery, located on the roof of a building.
We will visit the Museum of Death and the Great Cathedral.
We will struggle with the snow void.
And we will take part in a game of hide and seek.
—description from the publisher
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