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    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    15-300 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.83 / 5

게임 소개

《적성 액션: 하르코프》는 존 버터필드&rsquo가 제작한 카드 기반 게임 시리즈 중 두 번째 게임이다.

적 행동: 하르코프는 독일군이 스탈린그라드에서 시작된 일련의 소련군 승리를 끝낸 중요한 동부 전선 전투인 제3차 하르코프 전투를 그린다. 1943년 늦겨울, 소련 작전명 스타 앤 갈롭은 독일군을 하르코프에서 몰아내고 완전한 돌파를 위협했지만, 폰 만슈타인’s Back Hand Blow로 알려진 독일군의 반격에 의해 격퇴되었다.

적 액션 시리즈의 각 볼륨은 다음을 특징으로 합니다.

복잡도가 낮고 양측의 판정점이 일정한 2인 경기
적 지휘와 전술의 모든 측면을 관장하는 시스템과 어느 한쪽의 솔리테어 플레이
카드 구동 임펄스 시스템(Card-Driven Impulse System)은 대형 활성화, 명령 이벤트 구현, 전투 시 전술적 이점 획득을 위해 플레이되는 다목적 카드이다.
차트가 없는 전투 시스템 – 플레이어는 각 전투의 내러티브를 만드는 전투 칩을 그립니다.


단독 경기는 경험에 전운이 더해진다. 단독 게임의 많은 적 유닛 위치는 군대가 접촉하기 전까지 알 수 없습니다. 전선의 후방의 적 부대는 현실적인 이동 한계 내에서 다른 곳으로 다시 나타나기 위해 종종 있다.

적 액션에 특화된 기능: 하르코프는 다음과 같다.
• 소련의 빨치산
• 공격적 명령 품질
• 포격을 받은 철수
• 장갑 고갈
• Von Manstein’s Rochade (급속 재배치)
• 소련의 전진 지원
• 봄의 해빙 및 진흙 상태

구성 요소:

22″x34″ 지도 3개(솔리테어 게임당 1개, 2인 게임당 1개)
규칙서 3권(경기당 1권)
양쪽 모두 인쇄된 두 장의 전체 카운터
110개의 카드(품질 향상)
여러 플레이어 지원 카드
10면 주사위 하나(단독 플레이용)
풀 컬러 3” 박스 및 뚜껑 1개


복잡성: 보통
카드놀이 적합성: 솔리테어 플레이를 위해 설계
지도 축척: 16진수 당 7.5마일. 육각은 카운터 처리가 용이하도록 크기가 초과되었습니다.
시간 척도: 한 차례에 3일씩, 한 차례에 몇 번의 충동을 가합니다.
부대 규모: 연대, 여단 및 사단
플레이어: 하나 또는 둘(카드놀이 모드 기능)
게임 시간: 전체 캠페인 15분 ~ 5시간

디자이너: 존 버터필드
개발자: 테드 카스트로노바

(Compass Games 웹 사이트에서)
Enemy Action: Kharkov is the second game in John Butterfield’s acclaimed Enemy Action series of card-driven games simulating pivotal battles in World War II, playable by two players or one player controlling either side in the conflict.

Enemy Action: Kharkov portrays the Third Battle of Kharkov, the key Eastern Front battle in which the German Army ended a string of Soviet victories begun at Stalingrad. In the late winter of 1943, Soviet Operations code-named Star and Gallop drove the Germans from the city of Kharkov and threatened a complete breakthrough, only to be driven back by the German counteroffensive known as Von Manstein’s Back Hand Blow.

Each volume in the Enemy Action series features:

Two-player competition with low complexity and constant decision points for both sides;
Solitaire play of either side with systems governing all aspects of enemy command and tactics;
Card-driven impulse system, with multi-purpose cards played to activate formations, implement command events, or gain tactical advantages in combat.
Diceless and chartless combat system – players draw combat chits that build a narrative of each combat.


The solo games add fog of war to the experience. Many enemy unit locations in the solo games are unknown until your forces move to contact. Enemy units behind the front line often disappear to reappear elsewhere, within realistic movement limitations.

Features specific to Enemy Action: Kharkov include:
• Soviet partisans
• Offensive command quality
• Withdrawal under fire
• Armor depletion
• Von Manstein’s Rochade (rapid redeployment)
• Soviet forward support
• Spring thaw and mud conditions

Components:

Three 22″x34″ maps (1 for each solitaire game and 1 for the 2-player game)
Three rules books (1 for each game)
Two full sheets of counters, printed both sides
110 playing cards (poker quality)
Multiple player aid cards
One ten-sided die (for solo play)
One full color 3” box and lid


Complexity: Moderate
Solitaire Suitability: Designed for solitaire play
Map scale: 7.5 miles per hex. Hexes are oversized for easy counter handling.
Time scale: Three days per turn, with several impulses in each turn.
Unit Scale: Regiments, brigades and divisions
Players: One or Two (features Solitaire mode)
Playing Time: 15 minutes to 5 hours for the full campaign

Designer: John Butterfield
Developer: Ted Castronova

(from Compass Games website)

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