-
BGG랭킹
BGG전체 : 21058
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
5-25 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Mike "Demo" Densmore, Craig A Tucker
-
아티스트
Mike "Demo" Densmore
-
인원
게임 소개
크툴후: 에이지 오브 매드니스(C:AoM)는 H.P. 러브크래프트의 크툴후 미토스에 뿌리를 둔 2-4인용 카드 게임이다. 평생 러브크래프트의 공포를 좋아했던 Strange Aeon Games가 결실을 맺으면서, 우리가 이 주제에 대해 우리 자신의 견해를 가지고 런칭하는 것은 당연한 일이었다.
수사관이 된다는 건 늙은 신들이 늙어가는 걸 막으려는 건가요? 정신나간 추적에 지쳤나요? Cthulhu: 광기의 시대가 당신에게 게임일 수 있습니다. C:AoM에서는 Investigator, Reporter 또는 Student를 연기하지 않습니다. 당신은 장로 신의 사이비 종교가 되어 게이트를 열려고 하고 장로 신이 지나가게 하고 광기의 시대를 안내합니다. 제정신 아니어도 돼 크툴루 컬트 신자라면 안정적일 수 없어!
크툴후: 에이지 오브 매드니스(Age of Madness)는 전투 스타일의 게임 기계공으로 시작되었으며 러브크래프트의 상징과 신화를 통합했다. 경쟁 카드 게임인 C:AoM은 각 플레이어가 어른 신을 선택하고 4개의 봉인을 풀어 게이트를 열게 하여 어른 신이 우리 왕국에 들어올 수 있게 합니다.
크툴후에서 컬티스트의 삶은 쉽지 않다. 그들의 주된 목표는 바다표범들을 풀어주는 것이지만, 그들은 게임에서 다른 중요한 역할을 한다. 그들은 그레이브레이브로 보내질 수 있다. 다른 사이비 종교에 의해 훔쳐질 수 있습니다. 그들은 변환될 수 있다. 숭배자들은 조심해야 한다!
—디자이너의 설명
수사관이 된다는 건 늙은 신들이 늙어가는 걸 막으려는 건가요? 정신나간 추적에 지쳤나요? Cthulhu: 광기의 시대가 당신에게 게임일 수 있습니다. C:AoM에서는 Investigator, Reporter 또는 Student를 연기하지 않습니다. 당신은 장로 신의 사이비 종교가 되어 게이트를 열려고 하고 장로 신이 지나가게 하고 광기의 시대를 안내합니다. 제정신 아니어도 돼 크툴루 컬트 신자라면 안정적일 수 없어!
크툴후: 에이지 오브 매드니스(Age of Madness)는 전투 스타일의 게임 기계공으로 시작되었으며 러브크래프트의 상징과 신화를 통합했다. 경쟁 카드 게임인 C:AoM은 각 플레이어가 어른 신을 선택하고 4개의 봉인을 풀어 게이트를 열게 하여 어른 신이 우리 왕국에 들어올 수 있게 합니다.
크툴후에서 컬티스트의 삶은 쉽지 않다. 그들의 주된 목표는 바다표범들을 풀어주는 것이지만, 그들은 게임에서 다른 중요한 역할을 한다. 그들은 그레이브레이브로 보내질 수 있다. 다른 사이비 종교에 의해 훔쳐질 수 있습니다. 그들은 변환될 수 있다. 숭배자들은 조심해야 한다!
—디자이너의 설명
Cthulhu: Age of Madness (C:AoM) is a competitive card game for 2-4 players, rooted in the lore of H.P. Lovecraft's Cthulhu Mythos. Lifelong fans of Lovecraftian horror, it was only (un)natural that as Strange Aeon Games comes to fruition, we would launch with our own take on the topic.
Is being an Investigator trying to stop the Elder Gods attempt to return getting old? Tired of tracking Sanity? Cthulhu: Age of Madness may be the game for you. In C:AoM, you don't play an Investigator, Reporter, or Student. You assume the role of an Elder God's cult, attempting to open the Gates, allowing your Elder God through, and ushering in the Age of Madness. No need for Sanity, you can't be too stable if you're a Cthulhu Cultist!
Built from the ground up to be as original as possible (increasingly difficult with the Cthulhu theme), Cthulhu: Age of Madness started with a combat-style game mechanic, incorporating a ton of Lovecraftian symbology and mythology. A competitive card game, C:AoM has each player choosing an Elder God, and attempting to unlock 4 Seals to open a Gate, allowing their Elder God to enter our Realm.
The life of a Cultist in Cthulhu: Age of Madness is not easy. While their main goal is to unlock the Seals, they play other crucial parts in the game. They can be sent to the Graveyard. They can be stolen by another cult. They can be converted. Cultists must beware!
—description from the designer
Is being an Investigator trying to stop the Elder Gods attempt to return getting old? Tired of tracking Sanity? Cthulhu: Age of Madness may be the game for you. In C:AoM, you don't play an Investigator, Reporter, or Student. You assume the role of an Elder God's cult, attempting to open the Gates, allowing your Elder God through, and ushering in the Age of Madness. No need for Sanity, you can't be too stable if you're a Cthulhu Cultist!
Built from the ground up to be as original as possible (increasingly difficult with the Cthulhu theme), Cthulhu: Age of Madness started with a combat-style game mechanic, incorporating a ton of Lovecraftian symbology and mythology. A competitive card game, C:AoM has each player choosing an Elder God, and attempting to unlock 4 Seals to open a Gate, allowing their Elder God to enter our Realm.
The life of a Cultist in Cthulhu: Age of Madness is not easy. While their main goal is to unlock the Seals, they play other crucial parts in the game. They can be sent to the Graveyard. They can be stolen by another cult. They can be converted. Cultists must beware!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18