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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.69 / 5

게임 소개

Three Sisters는 뒷마당 농사에 관한 전략적인 롤 앤 라이트 게임이다. "Three Sisters"라는 이름은 세 가지 다른 작물 &mdash, 호박, 옥수수, 콩 &mdash를 함께 재배하는 오늘날에도 널리 사용되는 토착 농업 기술에서 유래되었다. 옥수수는 콩이 올라갈 수 있는 격자를 제공하고, 콩은 공기에서 질소를 토양으로 가져오며, 호박은 잡초를 줄이고 해충을 막기 위해 천연 멀치 가루 덮개를 제공합니다.

게임에서는 다양한 영역의 플레이어 시트를 만들 수 있습니다. 정원에는 각각 세 가지 작물 유형, 양봉장, 퇴비, 다년생 작물, 상품, 과일, 헛간 등 6개의 번호가 매겨진 구역이 있습니다. 모든 농작물, 과일, 꽃 및 벌통은 이러한 품목을 획득할 때 표시하게 될 트랙으로 표시됩니다. 많은 트랙들이 게임의 다른 요소들과 상호 연결되어 있으며, 그 과정에서 보너스를 줍니다. 이러한 트랙의 공통적인 특징은 수확을 나타내는 원으로, 상품을 생성하고, 충분한 상품을 얻으며, 보너스 액션이 해제된다는 것입니다. 이 모든 트랙에서 전진하는 것은 다양한 양의 포인트, 발전 그리고 보너스를 제공합니다.

경기는 8라운드 동안 진행됩니다. 각 라운드마다 플레이어 수에 따라 주사위를 굴려 번호별로 묶은 뒤 농부의 현재 위치부터 원형 액션휠의 액션 스페이스에 배치하면 농부가 각 라운드마다 움직이며 1, 2 등을 보여주는 주사위는 결국 각 라운드마다 다른 공간에 배치된다. 주사위를 놓고 나면 각 플레이어는 한 개의 주사위를 초안하여 아래와 같이 사용한다. 모든 플레이어가 다이 초안을 작성하면 액션 휠에 남아 있는 가장 낮은 값의 다이를 사용할 수 있습니다. 주사위는 두 가지 순서로 수행할 수 있습니다.


다이의 값과 일치하는 번호가 매겨진 구역을 심거나 물을 줍니다.
다이를 제거한 공간의 동작을 수행합니다.


심으려면 두 개의 빈 농작물 자국을 바닥에 표시해야 합니다(참고로 콩에 인접한 옥수수가 충분히 높아야 콩을 심을 수 있습니다). 물을 공급하려면 이미 하나 이상의 표시가 있는 모든 자르기 트랙에서 한 칸을 표시합니다. 작업 휠의 동작은 다음을 수행할 수 있습니다.


같은 번호의 구역에 식물이나 물을 다시 놓는다.
퇴비 한 개와 농산물 시장에서 보너스를 얻을 수 있는 상품 네 개를 얻으세요.
포인트, 상품 또는 보너스 액션을 가져올 수 있는 하이브 트랙을 표시하십시오.
네 개의 과일 자국 중 하나를 표시하세요. 각각의 과일은 다른 포인트와 다른 양의 상품이며 다른 트랙 길이와 원 위치를 가지고 있다.
수집한 물품의 개수에 따라 포인트와 보너스를 주는 파머스 마켓을 방문하세요.
당신의 헛간에 있는 15개의 공구 트랙 중 하나에 표시하세요. 트랙을 완성하는 즉시, 당신은 파워 또는 최종 게임 득점 기회를 얻게 됩니다.


다년생은 그것과 관련된 직접적인 행동이 없고 다른 영역의 행동을 통해서만 구별되는데, 다양한 다년생은 당신이 그것들을 표시할 때 다른 보너스를 준다.

라운드가 끝나면 모든 플레이어는 정원에 있는 모든 번호의 지역에 물을 주는 비, 헛간 여행, 농장 방문 등 보너스 액션이 주어진다. 8라운드 후 수확한 작물, 다년생 작물, 양묘장, 과일, 그리고 일부 헛간 물품에 대한 점수를 획득합니다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.

"Three Sisters"에는 주사위를 초안하고 시트 영역을 차단하는 "반대"를 상대로 점수를 매기는 솔로 모드가 있습니다.
Three Sisters is a strategic roll-and-write game about backyard farming. Three Sisters is named after an indigenous agricultural technique still widely used today in which three different crops — in this case, pumpkins, corn, and beans — are planted close together. Corn provides a lattice for beans to climb, the beans bring nitrogen from the air into the soil, and the squash provides a natural mulch ground cover to reduce weeds and keep pests away.

In the game, you have your own player sheet with multiple areas: the garden, which is divided into six numbered zones, each containing the three crop types; the apiary; compost; perennials; goods; fruit; and the shed, which is filled with tools that have special abilities. All the crops, fruits, flowers, and hives are represented by tracks that you will mark off as you acquire these items. Many of the tracks are interconnected with other elements in the game, giving you bonuses along the way. A common feature of these tracks are circles that represent a harvest, which generates goods; get enough goods, and you unlock bonus actions. Advancing on all of these tracks offers various amounts of points, advancements, and bonuses.

The game lasts eight rounds. Each round, roll dice based on the number of players, group them by number, then place them on an action space of the circular action wheel, starting with the current position of the farmer; the farmer moves each round, which means that dice showing 1s, 2s, etc. will end up on different spaces each round. Once the dice have been placed, each player drafts one die and uses it as described below. Once everyone has drafted a die, all players get to use the lowest-valued die remaining on the action wheel. A die lets you do two things, which you can do in either order:


Plant or water the numbered zone matching the value of the die.
Take the action of the space from which you removed the die.


To plant, you mark the bottom space of two empty crop tracks. (Note that you can't plant beans until the corn adjacent to the beans is tall enough to support them.) To water, you mark one space in all the crop tracks that already have at least one mark in them. As for the actions on the action wheel, you can:


Plant or water again in the same numbered zone.
Gain one compost (which lets you adjust die values) and four goods (which will get you bonuses at the farmer's market).
Mark off the hive track, which can bring you points, goods, or bonus actions.
Mark one of the four fruit tracks. Each fruit is worth different points and different amounts of goods and has different track lengths and circle positions.
Visit the farmer's market, which gives you points and bonuses based on the number of goods you've collected.
Mark one of the fifteen tool tracks in your shed. As soon as you complete a track, you gain that power or end-game scoring opportunity.


Perennials don't have a direct action associated with them and are marked off only through actions in other areas, with the various perennials giving different bonuses as you mark them.

At the end of the round, all players receive a bonus action, either rain that waters all numbered zones in your garden, a trip to the shed, or a visit to the farmer's market. After eight rounds, you score points for harvested crops, perennials, the apiary, fruit, and some shed items. Whoever has the most points wins.

Three Sisters has a solo mode in which you try to top your own score against an "opponent" that drafts dice and blocks areas of your sheet.

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