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  • 인원

    2-3 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.74 / 5

게임 소개

맨티스 폴즈는 매우 상호작용적이고 전략적인 2-3 플레이어 숨겨진 배신 게임입니다. 경계하는 동반자로서 플레이어는 어둡고 위험한 여정에서 자신과 서로를 보호하기 위해 손 관리, 협력, 속임수를 사용해야 한다.

맨티스 폭포라는 이름의 폭도들이 지배하는 산간 마을의 그늘진 필름 누아르 도로에서, 당신은 눈에 띄지 않게 되어 있는 것을 목격했고 이제 마을을 탈출해야 한다. 또 다른 목격자가 올 거라는 말을 듣고 이 밤의 위험과 함께 싸울 수 있다면 생존할 수 있는 가장 큰 기회가 올 거라고 기대하게 될 겁니다 하지만 각각의 해로운 사건들과 새로운 상처들로 인해, 당신의 의심은 커집니다. 당신의 동반자의 눈을 바라보면, 어쩌면 너무 늦었을지도 모른다. 만약 이 사람이 당신을 죽이러 온 것은 아닌지.

숨겨진 롤카드를 사용함으로써 맨티스 폴즈는 “때로는 협동" 게임입니다. 경기에는 목격자만 있을 수 있는데, 이 경우 선수들은 모두 함께 탈출해야만 승리할 수 있다. 아니면 암살자가 있을 수도 있고, 공격하기 딱 좋은 순간까지 협공의 환상을 조심스럽게 보호해줄 수도 있다.

다단계 우승 목표나 점수표가 있는 반협동형 게임과 달리 맨티스 폴스는 다음과 같은 단순한 목적을 제공한다. 생존. 그리고 이 도전은 모든 플레이어에게 동등하고 높은 단위로 존재합니다. 목격자만 있을 때, 선수들은 그들의 연약한 동맹 관계를 조금씩 깨는 "보이지 않은" 사건들과 양날의 행동 카드들에도 관용과 희생을 반복할 필요가 있을 것이다. 암살자의 역할을 맡은 플레이어들은 더 이상 믿지 않는 사람들에게 타격을 가하는 목격자들의 강력하지만 보잘것없는 능력을 영원히 경계하며 교활하고 기만해야만 살아남을 수 있다.

맨티스 폴스는 수작업과 콤보 구동식 카드플레이를 플레이어 커뮤니케이션과 결합했다. 매 턴마다, 선수들은 전술에 대해 토론하고, 선택을 방어하며, 조심스럽게 보호되는 비밀들을 통해 그들의 길을 허풍으로 만든다. 목격자와 암살자 모두 길의 위험성만큼이나 서로를 읽으며 동반자를 도우려는 의지와 살해할 준비가 되어 있는 것 사이의 선을 걸어야 한다.

가변 보드, 숨겨진 최대 플레이어 상태, 불확실한 승리 조건, 베이스 게임을 보완할 수 있는 3가지 옵션 애드온 모듈이 탑재돼 맨티스 폴스를 통과하는 각 여정이 독특하다. 더 중요한 것은 상호작용의 정도가 선수들 간의 성격과 관계가 모든 경기를 의미 있게 변화시킬 수 있는 힘을 가지고 있다는 것을 의미한다.
Mantis Falls is a highly interactive and strategic 2-3 player hidden traitor game. As wary companions, players must use hand management, cooperation and deception to protect themselves, and each other, on a dark and dangerous journey.

On the shadowed film-noir roads of a mob-ruled mountain town named Mantis Falls, you have witnessed something not meant to be seen and now must escape town. You are told another witness will join you, and you expect your greatest chance at survival will come if you can contend with the dangers of this night together. But with each harmful event and every fresh wound, your doubts grow. Looking into your companion's eyes you wonder, perhaps too late, if this person is here to kill you.

By use of hidden role cards, Mantis Falls is a “sometimes cooperative" game. A game may have only witnesses, in which case players can win only if they all escape together. Or there could secretly be an assassin, carefully protecting the illusion of collaboration until the right moment to strike.

Unlike semi-cooperative games with multi-tiered win objectives or tabulations of points, Mantis Falls presents a simplicity of purpose: Survival. And this challenge exists in equal and high measure for all players. When there are only witnesses, players will need to repeatedly perform acts of generosity and sacrifice even as "unseen" events and double-edged action cards chip away at their fragile alliance. Players tasked with the role of assassin can survive only with cunning and deception, forever cautious of the powerful but tenuous ability of witnesses to call in a hit on those they no longer trust.

Mantis Falls combines hand-building and combo-driven card-play with player communication. During every turn, players discuss tactics, defend choices and bluff their way through carefully guarded secrets. Witnesses and assassins alike must walk the line between a willingness to help their companion and a readiness to kill, reading each other as much as the dangers of the road.

With a variable board, hidden maximum player health, uncertain win conditions, and three optional add-on modules to complement the base game, each journey through Mantis Falls is unique. More importantly, the degree of interaction means that the personalities and relationships among players have the power to meaningfully transform every game.

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