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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Marco Ruskowski, Marcel Süßelbeck
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아티스트
Martin Hoffmann, Patricia Limberger, Oliver Schlemmer, Claus Stephan
-
인원
게임 소개
확장 모듈 12 - 17 포함.
새 확장 모듈 6개: The Ladies, The Catacombs, The Pews, The Dome, The Black Market, 그리고 The Guild Helps.
모듈 12: 더 레이디스
이 모듈에서 플레이어는 특별한 행동을 할 수 있는 추가 플레이어 보드를 받는다. 시장에서 두 개의 타일을 바꿀 수 있고, 대성당에서 프레스코 타일을 예약할 수 있으며, 스튜디오에서 더 많은 동전을 벌 수 있고, 공방에서 색을 교환할 수 있으며, 극장에서는 분위기를 더욱 고조시킬 수 있다.
모듈 13: 카타콤
이 모듈은 호스텔, 대성당 및 계획 단계를 변경합니다. 카타콤바 타일은 먼저 대성당에서 아래를 향하고 프레스코 타일이 그 위에 놓여 있다. 플레이어는 호스텔에서 지도 제작자 타일을 구매할 수 있으며, 지도 제작자 타일은 성당 내 위치를 표시하여 아래에 있는 카타콤바 타일에 접근할 수 있다. 카타콤 타일은 동전을 위해 팔거나 게임이 끝날 때까지 보관될 수 있으며, 이 경우 비숍은 플레이어에게 추가 승점을 부여한다.
모듈 14: 퓨스
이 모듈은 시장 행동과 계획 단계를 변경합니다. 채플 보드는 게임 보드 옆에 놓이고 모든 플레이어는 6개의 나무 판자를 가져다가 화면 앞에 놓는다. 새로운 마켓 타일은 플레이어들이 마켓을 방문할 때 이것들을 구매할 수 있게 해줍니다. 계획 단계에서 플레이어는 새 액션 타일에 보조자를 배치하여 수집한 목재를 사용하여 교회를 위한 pew를 만들고 약간의 추가 포인트를 모을 수 있습니다.
모듈 15: 더 돔
돔 타일은 섞어서 프레스코 타일을 꼭대기에 놓기 전에 9개의 중앙 프레스코 공간에 놓인다. 플레이어가 프레스코 타일을 완성하면, 그들은 그 밑에 돔 타일을 가져다가 그들 앞에 놓는다. 돔 타일은 플레이어가 묘사된 승리 포인트를 얻기 위해 필요한 두 가지 색의 조합을 보여준다. 그러나 이 타일들은 대성당의 프레스코화가 끝난 후에야 칠할 수 있다. 따라서 경기 종료 시 돔을 완성하는 데 필요한 물감 큐브를 유지하기 위해서는 좋은 계획과 타이밍이 필요할 것이다.
모듈 16: 암시장
가난한 화가는 암시장의 수상한 상인들의 유혹적인 제의에 굴복했다고 비난받을 수 없다. 큰 통에 저장된 그들의 페인트는 비싸지 않지만, 어떤 페인트를 얻을지 알 수 없습니다.
당신이 페인트를 사기 위해 시장 부스를 방문할 때, 당신은 당신의 견습생 중 한 명을 대신 암시장을 방문하도록 배정할 수 있다. 이 견습생은 드로백에서 무작위로 페인트 타일을 꺼낼 것이며 플레이어는 가능하면 이 페인트를 구매해야 합니다. 타일은 플레이어가 마켓 부스를 방문하거나 마켓 부스를 닫을 때 가방으로 반환되기 때문에, 더 이른 순서에 있는 플레이어들은 블랙 마켓에서 무엇을 받을지 더 잘 추측할 수 있다.
모듈 17: 길드의 도움
화가들은 작업에 급하게 필요한 물자를 놓치는 경우가 많은데, 고맙게도 화가조합원들이 뭉쳐 서로 교류할 의향이 있다. 운이 좋은 화가는 길드에서 필요한 것을 찾을 수 있습니다.
길드 타일에는 라운드별로 기본 물감 1개와 혼합된 물감 1개가 랜덤 물감 1개로 배치된다. 플레이어는 페인트를 섞기 위해 견습생을 보내면서 받은 두 가지 행동 중 하나를 사용하여 길드 타일의 페인트와 교환할 수 있다. 이제 한 플레이어는 두 개의 교환, 두 개의 혼합 또는 각각 하나를 할 수 있다.
새 확장 모듈 6개: The Ladies, The Catacombs, The Pews, The Dome, The Black Market, 그리고 The Guild Helps.
모듈 12: 더 레이디스
이 모듈에서 플레이어는 특별한 행동을 할 수 있는 추가 플레이어 보드를 받는다. 시장에서 두 개의 타일을 바꿀 수 있고, 대성당에서 프레스코 타일을 예약할 수 있으며, 스튜디오에서 더 많은 동전을 벌 수 있고, 공방에서 색을 교환할 수 있으며, 극장에서는 분위기를 더욱 고조시킬 수 있다.
모듈 13: 카타콤
이 모듈은 호스텔, 대성당 및 계획 단계를 변경합니다. 카타콤바 타일은 먼저 대성당에서 아래를 향하고 프레스코 타일이 그 위에 놓여 있다. 플레이어는 호스텔에서 지도 제작자 타일을 구매할 수 있으며, 지도 제작자 타일은 성당 내 위치를 표시하여 아래에 있는 카타콤바 타일에 접근할 수 있다. 카타콤 타일은 동전을 위해 팔거나 게임이 끝날 때까지 보관될 수 있으며, 이 경우 비숍은 플레이어에게 추가 승점을 부여한다.
모듈 14: 퓨스
이 모듈은 시장 행동과 계획 단계를 변경합니다. 채플 보드는 게임 보드 옆에 놓이고 모든 플레이어는 6개의 나무 판자를 가져다가 화면 앞에 놓는다. 새로운 마켓 타일은 플레이어들이 마켓을 방문할 때 이것들을 구매할 수 있게 해줍니다. 계획 단계에서 플레이어는 새 액션 타일에 보조자를 배치하여 수집한 목재를 사용하여 교회를 위한 pew를 만들고 약간의 추가 포인트를 모을 수 있습니다.
모듈 15: 더 돔
돔 타일은 섞어서 프레스코 타일을 꼭대기에 놓기 전에 9개의 중앙 프레스코 공간에 놓인다. 플레이어가 프레스코 타일을 완성하면, 그들은 그 밑에 돔 타일을 가져다가 그들 앞에 놓는다. 돔 타일은 플레이어가 묘사된 승리 포인트를 얻기 위해 필요한 두 가지 색의 조합을 보여준다. 그러나 이 타일들은 대성당의 프레스코화가 끝난 후에야 칠할 수 있다. 따라서 경기 종료 시 돔을 완성하는 데 필요한 물감 큐브를 유지하기 위해서는 좋은 계획과 타이밍이 필요할 것이다.
모듈 16: 암시장
가난한 화가는 암시장의 수상한 상인들의 유혹적인 제의에 굴복했다고 비난받을 수 없다. 큰 통에 저장된 그들의 페인트는 비싸지 않지만, 어떤 페인트를 얻을지 알 수 없습니다.
당신이 페인트를 사기 위해 시장 부스를 방문할 때, 당신은 당신의 견습생 중 한 명을 대신 암시장을 방문하도록 배정할 수 있다. 이 견습생은 드로백에서 무작위로 페인트 타일을 꺼낼 것이며 플레이어는 가능하면 이 페인트를 구매해야 합니다. 타일은 플레이어가 마켓 부스를 방문하거나 마켓 부스를 닫을 때 가방으로 반환되기 때문에, 더 이른 순서에 있는 플레이어들은 블랙 마켓에서 무엇을 받을지 더 잘 추측할 수 있다.
모듈 17: 길드의 도움
화가들은 작업에 급하게 필요한 물자를 놓치는 경우가 많은데, 고맙게도 화가조합원들이 뭉쳐 서로 교류할 의향이 있다. 운이 좋은 화가는 길드에서 필요한 것을 찾을 수 있습니다.
길드 타일에는 라운드별로 기본 물감 1개와 혼합된 물감 1개가 랜덤 물감 1개로 배치된다. 플레이어는 페인트를 섞기 위해 견습생을 보내면서 받은 두 가지 행동 중 하나를 사용하여 길드 타일의 페인트와 교환할 수 있다. 이제 한 플레이어는 두 개의 교환, 두 개의 혼합 또는 각각 하나를 할 수 있다.
Includes expansion modules 12 - 17.
6 new expansion modules: The Ladies, The Catacombs, The Pews, The Dome, The Black Market, and The Guild Helps.
Module 12: The Ladies
In this module, players receive an extra player board that allows for special actions. Two tiles can be switched in the market, a fresco tile can be reserved in the Cathedral, more coins can be earned in the studio, colors can be exchanged in the workshop, and in the Theater the mood can be lifted even further.
Module 13: The Catacombs
This module changes the Hostel, Cathedral, and the Planning phase. The catacomb tiles are first placed face down in the cathedral and the fresco tiles are placed on top of them. Players can now purchase cartographer tiles in the hostel, which show locations in the cathedral that have to be painted in order to gain access to the catacomb tiles below. A catacomb tile can be sold for coins or kept till the end of the game, in which case the bishop awards extra victory points to the players.
Module 14: The Pews
This module changes the market action and the planning phase. The chapel board is placed next to the game board and every player takes six wooden planks and places them in front of their screen. New market tiles will allow the players to purchase these when they visit the market. In the planning phase players may place their assistants on the new action tiles to use their collected wood to build pews for the church and collect some extra points.
Module 15: The Dome
The dome tiles are shuffled and placed on the nine central fresco spaces, before the fresco tiles are placed on top. When a player finishes a fresco tile, they take the dome tile underneath and places it in front of them. A dome tile shows a combination of two colors that the player needs to gain the depicted victory points. However, these tiles can only be painted at the end of the game, after the fresco in the cathedral is finished. So good planning and timing will be needed in order to keep the necessary paint cubes to finish the dome at the end of the game.
Module 16: The Black Market
A poor painter canʼt be faulted for succumbing to a tempting offer from the dubious merchants of the black market. Their paints, stored in large barrels, are not expensive, but you never know which paint you will get...
When you visit a market booth to buy paints, you may assign one of your apprentices to visit the Black Market instead. For this apprentice, a paint tile will be pulled at random from the draw bag, and the player must purchase this paint if possible. Since tiles are returned to the bag when a player visits a market booth or closes one down, players earlier in turn order will have a better guess what they might receive from the Black Market.
Module 17: The Guild Helps
Painters often are missing urgently needed supplies for their work, but thankfully the members of the Painters Guild stick together and are willing to exchange among themselves. A lucky painter may find what they need at the guild.
Each round one random basic paint and one random blended paint are placed on the guild tile. Using one of the two actions received for sending an apprentice to blend paints, the player may exchange one of their paints for the same type of paint from the guild tile (basic for basic and blended for blended). A player may now make two exchanges, two blends, or do one of each.
6 new expansion modules: The Ladies, The Catacombs, The Pews, The Dome, The Black Market, and The Guild Helps.
Module 12: The Ladies
In this module, players receive an extra player board that allows for special actions. Two tiles can be switched in the market, a fresco tile can be reserved in the Cathedral, more coins can be earned in the studio, colors can be exchanged in the workshop, and in the Theater the mood can be lifted even further.
Module 13: The Catacombs
This module changes the Hostel, Cathedral, and the Planning phase. The catacomb tiles are first placed face down in the cathedral and the fresco tiles are placed on top of them. Players can now purchase cartographer tiles in the hostel, which show locations in the cathedral that have to be painted in order to gain access to the catacomb tiles below. A catacomb tile can be sold for coins or kept till the end of the game, in which case the bishop awards extra victory points to the players.
Module 14: The Pews
This module changes the market action and the planning phase. The chapel board is placed next to the game board and every player takes six wooden planks and places them in front of their screen. New market tiles will allow the players to purchase these when they visit the market. In the planning phase players may place their assistants on the new action tiles to use their collected wood to build pews for the church and collect some extra points.
Module 15: The Dome
The dome tiles are shuffled and placed on the nine central fresco spaces, before the fresco tiles are placed on top. When a player finishes a fresco tile, they take the dome tile underneath and places it in front of them. A dome tile shows a combination of two colors that the player needs to gain the depicted victory points. However, these tiles can only be painted at the end of the game, after the fresco in the cathedral is finished. So good planning and timing will be needed in order to keep the necessary paint cubes to finish the dome at the end of the game.
Module 16: The Black Market
A poor painter canʼt be faulted for succumbing to a tempting offer from the dubious merchants of the black market. Their paints, stored in large barrels, are not expensive, but you never know which paint you will get...
When you visit a market booth to buy paints, you may assign one of your apprentices to visit the Black Market instead. For this apprentice, a paint tile will be pulled at random from the draw bag, and the player must purchase this paint if possible. Since tiles are returned to the bag when a player visits a market booth or closes one down, players earlier in turn order will have a better guess what they might receive from the Black Market.
Module 17: The Guild Helps
Painters often are missing urgently needed supplies for their work, but thankfully the members of the Painters Guild stick together and are willing to exchange among themselves. A lucky painter may find what they need at the guild.
Each round one random basic paint and one random blended paint are placed on the guild tile. Using one of the two actions received for sending an apprentice to blend paints, the player may exchange one of their paints for the same type of paint from the guild tile (basic for basic and blended for blended). A player may now make two exchanges, two blends, or do one of each.
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