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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-150 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Darko Nikolovski
-
아티스트
Darko Nikolovski, Iztok Sitar
-
인원
게임 소개
포스타니 파르티잔(Postani partizan)은 슬로베니아 파르티잔과 함께 슬로베니아를 해방시키는 역사적인 배경을 가진 2차 대전의 보드 게임이다. 추축국과의 싸움에서 플레이어는 주사위를 사용하여 전투에서 승리하고, 2차 세계대전에 대한 퀴즈를 풀며, 노래, 그림 그리기, 심지어 테이블에 있는 동지들을 위한 음식을 가져오는 등 다양한 작업을 준비한다.
각 플레이어는 세트로 시작합니다.
당파적인 인물.
하나의 하얀 감시탑
하나의 색상 가드 타워(빨간색, 주황색, 파란색, 녹색)
플레이어들은 추축국이 점령한 슬로베니아를 대표하는 게임 보드에 빨치산 인물을 붙이는 것으로 게임을 시작한다. 그들은 130개의 마을과 장소 중에서 선택합니다. 그들이 그렇게 한 후에, 그들은 지도상의 어느 곳에든 하얀 감시탑을 세워야 합니다. 하얀색 감시탑이 세워지면, 플레이어들은 1941년부터 총본부에서 첫 임무 카드를 초안한다. 그 카드는 그들에게 색깔이 있는 감시탑을 어디에 두어야 하는지, 그리고 임무는 무엇인지 알려줍니다. 선수들은 5년간의 전쟁을 겪어야 한다. 카드 스택은 5개이며, 1년에 한 장씩(250개의 미션)
이제 게임이 시작됩니다. 플레이어들은 특별한 주사위를 던지고 목표를 향해 나아간다. 다른 플레이어들의 가드 타워는 장애물을 나타내며 공격할 수 없습니다. 선수가 총본부에서 목표를 달성했을 때, 그/그녀의 임무를 완수해야 한다. 플레이어는 5개의 배틀 주사위를 가져갑니다. 그는 최고의 조합을 타격하기 위해 3개의 공을 던진다. (비늘은 1쌍, 2쌍, 3종류, 5종류이다. 자신의 조합을 던진 뒤 오른쪽에 있는 선수가 "적"의 역할을 맡아 더 큰 가치를 지닌 조합을 던지려고 한다. 만약 선수가 자신의 임무를 완수하지 못한다면, 그는 다른 차례를 기다렸다가 다시 시도해야 합니다. 만약 그가 이기면, 그는 빨치산 학교에서 카드를 받는다.
빨치산 학교는 2차 세계대전에 대한 퀴즈 문제를 가지고 있다. 이 카드는 포인트를 줍니다. 총사령부 선수들의 명령을 이행한 후, 그들의 하얀 감시탑을 옮겨라. (다시 전투 주사위로) 공격이 성공하면 플레이어는 "를 받게 됩니다.Special Mission" 카드. 이것들은 또한 포인트를 가져옵니다. 이제, 두 개의 가드 타워가 모두 제거되고 나면, 그 선수는 내년에 발을 들여놓을 준비가 되어 있다. 그는 다시 지도에 하얀색 감시탑을 배치하고, 1942년 그의 색깔 있는 감시탑을 어디에 배치해야 하는지 그리고 1942년 그의 임무가 무엇인지 알려주는 카드를 초안한다.
빨치산과 특수임무에서 가장 많은 포인트를 모은 선수가 우승자다.
그래, 맞아.. 당신은 메달을 받을 수 있습니다!
—디자이너의 설명
각 플레이어는 세트로 시작합니다.
당파적인 인물.
하나의 하얀 감시탑
하나의 색상 가드 타워(빨간색, 주황색, 파란색, 녹색)
플레이어들은 추축국이 점령한 슬로베니아를 대표하는 게임 보드에 빨치산 인물을 붙이는 것으로 게임을 시작한다. 그들은 130개의 마을과 장소 중에서 선택합니다. 그들이 그렇게 한 후에, 그들은 지도상의 어느 곳에든 하얀 감시탑을 세워야 합니다. 하얀색 감시탑이 세워지면, 플레이어들은 1941년부터 총본부에서 첫 임무 카드를 초안한다. 그 카드는 그들에게 색깔이 있는 감시탑을 어디에 두어야 하는지, 그리고 임무는 무엇인지 알려줍니다. 선수들은 5년간의 전쟁을 겪어야 한다. 카드 스택은 5개이며, 1년에 한 장씩(250개의 미션)
이제 게임이 시작됩니다. 플레이어들은 특별한 주사위를 던지고 목표를 향해 나아간다. 다른 플레이어들의 가드 타워는 장애물을 나타내며 공격할 수 없습니다. 선수가 총본부에서 목표를 달성했을 때, 그/그녀의 임무를 완수해야 한다. 플레이어는 5개의 배틀 주사위를 가져갑니다. 그는 최고의 조합을 타격하기 위해 3개의 공을 던진다. (비늘은 1쌍, 2쌍, 3종류, 5종류이다. 자신의 조합을 던진 뒤 오른쪽에 있는 선수가 "적"의 역할을 맡아 더 큰 가치를 지닌 조합을 던지려고 한다. 만약 선수가 자신의 임무를 완수하지 못한다면, 그는 다른 차례를 기다렸다가 다시 시도해야 합니다. 만약 그가 이기면, 그는 빨치산 학교에서 카드를 받는다.
빨치산 학교는 2차 세계대전에 대한 퀴즈 문제를 가지고 있다. 이 카드는 포인트를 줍니다. 총사령부 선수들의 명령을 이행한 후, 그들의 하얀 감시탑을 옮겨라. (다시 전투 주사위로) 공격이 성공하면 플레이어는 "를 받게 됩니다.Special Mission" 카드. 이것들은 또한 포인트를 가져옵니다. 이제, 두 개의 가드 타워가 모두 제거되고 나면, 그 선수는 내년에 발을 들여놓을 준비가 되어 있다. 그는 다시 지도에 하얀색 감시탑을 배치하고, 1942년 그의 색깔 있는 감시탑을 어디에 배치해야 하는지 그리고 1942년 그의 임무가 무엇인지 알려주는 카드를 초안한다.
빨치산과 특수임무에서 가장 많은 포인트를 모은 선수가 우승자다.
그래, 맞아.. 당신은 메달을 받을 수 있습니다!
—디자이너의 설명
Postani partizan (Join the Partisans) is a WW2 board game with historical background, where players join Slovenian partisans in liberating their country. Fighting against the Axis, players use dice to win in battles, answer quiz questions about WW2 and preform various tasks including singing, drawing or even bringing food for the comrades at the table.
Each player starts with a set:
one partisan figure
one white guard tower
one colored guard tower (red, orange, blue, green)
Players start the game by putting their partisan figures on a game board which represents Slovenia occupied by Axis. They choose from 130 towns and places. After they done so, they have to put white guard tower anywhere on the map. When white guard towers are set, players draft their first mission card from general headquarters beginning in 1941. The card tells them where to put their colored guard tower and what is the mission. Players have to go through 5 years of war (1941-1945). There are 5 stacks of cards - one per year (250 missions).
Now the game begins. Players throw special dice (D3) and move towards their objective. Other players guard towers represent obstacles and can not be attacked. When a player reaches his objective from General Headquarters card, he must fulfil his/her mission. The player takes 5 battle dice. He has 3 throws to hit the best combination (scale goes from: one pair, two pairs, three of a kind,..., five of the same). After throwing his combination, the player on his right takes a role of "enemy" and tries to throw a combination with bigger value. If player fails in achieving his mission, he must wait for another turn and try again. If he wins, he receive a card from Partisan school.
The Partisan School has quiz questions about WW2. These cards bring points. After fulfilling his orders from General Headquarters players, move their white guard tower. After a successful attack (again with battle dice), a player receives a "Special Mission" card. These also bring points. Now, after both guard towers are eliminated, the player is ready to step into the next year. He again places his white guard tower on the map, and than drafts the card from year 1942 which tells him where to put his colored guard tower and what his the mission in 1942.
The player who gathers most points from Partisan School and Special Missions is the winner.
And yes.. you can get a medal!
—description from the designer
Each player starts with a set:
one partisan figure
one white guard tower
one colored guard tower (red, orange, blue, green)
Players start the game by putting their partisan figures on a game board which represents Slovenia occupied by Axis. They choose from 130 towns and places. After they done so, they have to put white guard tower anywhere on the map. When white guard towers are set, players draft their first mission card from general headquarters beginning in 1941. The card tells them where to put their colored guard tower and what is the mission. Players have to go through 5 years of war (1941-1945). There are 5 stacks of cards - one per year (250 missions).
Now the game begins. Players throw special dice (D3) and move towards their objective. Other players guard towers represent obstacles and can not be attacked. When a player reaches his objective from General Headquarters card, he must fulfil his/her mission. The player takes 5 battle dice. He has 3 throws to hit the best combination (scale goes from: one pair, two pairs, three of a kind,..., five of the same). After throwing his combination, the player on his right takes a role of "enemy" and tries to throw a combination with bigger value. If player fails in achieving his mission, he must wait for another turn and try again. If he wins, he receive a card from Partisan school.
The Partisan School has quiz questions about WW2. These cards bring points. After fulfilling his orders from General Headquarters players, move their white guard tower. After a successful attack (again with battle dice), a player receives a "Special Mission" card. These also bring points. Now, after both guard towers are eliminated, the player is ready to step into the next year. He again places his white guard tower on the map, and than drafts the card from year 1942 which tells him where to put his colored guard tower and what his the mission in 1942.
The player who gathers most points from Partisan School and Special Missions is the winner.
And yes.. you can get a medal!
—description from the designer
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