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BGG랭킹
BGG전체 : 4246
WARGAMES : 589
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.57 / 5
-
디자이너
Larry Harris, Jr.
-
아티스트
Tommy Lee Edwards, Scott Okumura
-
인원
게임 소개
마법사 웹 사이트:
남태평양에서 해군력이 공중 우위에 서게 되는 전면적인 충돌입니다. 축 및 연합군: 과달카날은 제2차 세계 대전 태평양 전선의 결정적 작전 중 하나로 군대를 관리하고 육해공군을 지휘하며 해상 지대와 섬 집단을 통제하는 것에 도전한다.
액시스 앤 얼라이언스 보드 게임의 디자이너 래리 해리스가 만들었습니다.
항공권 건설, 병력 및 보급 수송, 격앙된 육상, 해상 및 공중전 등 역사적 캠페인의 핵심 요소였던 핵심 요소를 통합합니다.
무작위 사상자 시스템을 사용하여 남태평양에서 육상, 해상, 공중 전투를 할 수 있는 기계와 크루저 유닛을 소개합니다.
추축국과 연합군이 제공한 제2차 세계 대전 경험: 벌지 전투의 역사적 대척점을 팬들에게 제공합니다.
AH 웹 사이트에서 다음 에라타를 확인하십시오.
규칙집에 따르면 플레이어는 5개의 강화 포인트를 받고, 추가로 자신이 통제하는 섬당 2개의 강화 포인트를 받는다. 규칙집에 오류가 있어 잘못된 내용입니다. 올바른 강화 방식은 각 플레이어가 통제하는 섬당 4개씩, 총 10개씩의 강화를 받는 것입니다. 이 게임은 어느 쪽이든 플레이가 가능하지만, 아발론 힐은 올바른 방식으로 플레이할 것을 권장한다. 이로 인해 불편을 드려 죄송합니다.
남태평양에서 해군력이 공중 우위에 서게 되는 전면적인 충돌입니다. 축 및 연합군: 과달카날은 제2차 세계 대전 태평양 전선의 결정적 작전 중 하나로 군대를 관리하고 육해공군을 지휘하며 해상 지대와 섬 집단을 통제하는 것에 도전한다.
액시스 앤 얼라이언스 보드 게임의 디자이너 래리 해리스가 만들었습니다.
항공권 건설, 병력 및 보급 수송, 격앙된 육상, 해상 및 공중전 등 역사적 캠페인의 핵심 요소였던 핵심 요소를 통합합니다.
무작위 사상자 시스템을 사용하여 남태평양에서 육상, 해상, 공중 전투를 할 수 있는 기계와 크루저 유닛을 소개합니다.
추축국과 연합군이 제공한 제2차 세계 대전 경험: 벌지 전투의 역사적 대척점을 팬들에게 제공합니다.
AH 웹 사이트에서 다음 에라타를 확인하십시오.
규칙집에 따르면 플레이어는 5개의 강화 포인트를 받고, 추가로 자신이 통제하는 섬당 2개의 강화 포인트를 받는다. 규칙집에 오류가 있어 잘못된 내용입니다. 올바른 강화 방식은 각 플레이어가 통제하는 섬당 4개씩, 총 10개씩의 강화를 받는 것입니다. 이 게임은 어느 쪽이든 플레이가 가능하지만, 아발론 힐은 올바른 방식으로 플레이할 것을 권장한다. 이로 인해 불편을 드려 죄송합니다.
From Wizards website:
A sweeping conflict in the South Pacific where naval might leads to air superiority. Axis and Allies: Guadalcanal challenges you to control sea zones and island groups while managing troop and supply transport and directing land, sea, and air forces in one of the decisive campaigns of the Second World War's Pacific Theater.
Created by Larry Harris, designer of the Axis and Allies board game.
Incorporates crucial elements that were key factors in the historical campaign, such as air strip construction, troop and supply transport, and furious land, sea, and air battles.
Introduces the Cruiser unit as well as mechanics for land, sea and air combat in the South Pacific using a randomized casualties system.
Provides fans with the historical counterpoint to the World War II experience offered by Axis and Allies: Battle of the Bulge.
Note the following errata from the AH website:
The rulebook states that players get 5 reinforcement points, plus 2 per island they control. This is incorrect due to an error in the rulebook. The correct reinforcement scheme is that each player gets 10 reinforcement, plus 4 per island they control. The game is playable either way, but Avalon Hill recommends playing the correct way (10 and 4 per). We are sorry for any inconvenience this causes.
A sweeping conflict in the South Pacific where naval might leads to air superiority. Axis and Allies: Guadalcanal challenges you to control sea zones and island groups while managing troop and supply transport and directing land, sea, and air forces in one of the decisive campaigns of the Second World War's Pacific Theater.
Created by Larry Harris, designer of the Axis and Allies board game.
Incorporates crucial elements that were key factors in the historical campaign, such as air strip construction, troop and supply transport, and furious land, sea, and air battles.
Introduces the Cruiser unit as well as mechanics for land, sea and air combat in the South Pacific using a randomized casualties system.
Provides fans with the historical counterpoint to the World War II experience offered by Axis and Allies: Battle of the Bulge.
Note the following errata from the AH website:
The rulebook states that players get 5 reinforcement points, plus 2 per island they control. This is incorrect due to an error in the rulebook. The correct reinforcement scheme is that each player gets 10 reinforcement, plus 4 per island they control. The game is playable either way, but Avalon Hill recommends playing the correct way (10 and 4 per). We are sorry for any inconvenience this causes.
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