-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Ethan Malay
-
아티스트
-
인원
게임 소개
보스턴의 공공 트램웨이 실험은 도시 전역과 주변 교외로 서서히 확산된 일련의 고급 전기 철도 회사로부터 시작되었다. 신뢰할 수 없는 전력망은 이들 회사가 서비스 가용성을 보장하기 위해 자체 전력(25Hz)을 생산했다는 것을 의미한다. 시간이 지남에 따라 두 회사는 합병을 시작하여 현재의 매사추세츠 만 교통국(MBTA)이 되었다.
이러한 초기 회사들 중 한 곳으로서 여러분의 역할은 보스턴의 시민들을 도시의 많은 역사적인 지역으로 이동시키기 위해 네트워크를 확장하면서 초기 보스턴의 발전기들의 제한된 성격의 어려움을 극복하는 것입니다. 그러나 발전기는 매년 더 효율적이 되고 있으며, 그곳에서는 항상 사람들이 최종 목적지에 도착할 수 있도록 전차를 끌고 다닌다.
—디자이너의 설명
이러한 초기 회사들 중 한 곳으로서 여러분의 역할은 보스턴의 시민들을 도시의 많은 역사적인 지역으로 이동시키기 위해 네트워크를 확장하면서 초기 보스턴의 발전기들의 제한된 성격의 어려움을 극복하는 것입니다. 그러나 발전기는 매년 더 효율적이 되고 있으며, 그곳에서는 항상 사람들이 최종 목적지에 도착할 수 있도록 전차를 끌고 다닌다.
—디자이너의 설명
The Boston experiment with public Tramways began with a series of elevated electric rail companies that slowly spread throughout the city and the surrounding suburbs. An unreliable power grid meant that these companies produced their own power (at 25 Hz) to ensure the availability of their services. As time passed, the companies began to merge together until they became the modern Massachusetts Bay Transportation Authority (MBTA), only moving onto the public 60Hz grid in the 1980’s.
Your role as one of these early companies is to overcome the difficulty of the limiting nature of the power generators in early Boston as you expand your network to move the citizens of Boston to and from the many historic locations in town. Don’t worry though, the power generators are becoming more efficient every year, and there’s always horse drawn tramways to help get people to their final destination…
—description from the designer
Your role as one of these early companies is to overcome the difficulty of the limiting nature of the power generators in early Boston as you expand your network to move the citizens of Boston to and from the many historic locations in town. Don’t worry though, the power generators are becoming more efficient every year, and there’s always horse drawn tramways to help get people to their final destination…
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18