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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Maylis Fontaine, Samuel Massiera, Loan Massiera, Romuald Massiera, Florent Massiera
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아티스트
Stephane De Bortoli, Florent Massiera, Lia Perrone, Benoît Ventre
-
인원
게임 소개
전설의 영웅이 되고, 부유하고, 강력해 집니다. 용감하게 무장하고 사악한 생물들에게 도전하라! 아름다운 행운과 영광의 약속은 당신을 깊은 잊혀진 지하묘지로 데려갈 것이지만, 가장 강한 강철에서 단련된 몸과 마음을 가진 진정한 영웅만이 살아남을 것이다.
반역할 게임, 반피규어(1:50 축척) 카타콤베스 다크 레인(Catakombes Dark Reign)은 영웅들의 집단을 형상화한 1~3명의 플레이어가 상대와 동맹을 맺고 퀘스트를 완수하고, 다른 플레이어가 게임 마스터로서 모험에 활력을 불어넣는 협동 게임이다. 이 게임은 전설적인 생물과 마법이 현실 세계와 공존하는 대안적인 중세 시대를 배경으로 한다.
게임의 목적
주요 퀘스트를 달성하기 위해 모든 위험을 감수하는 영웅의 화신입니다.
1/설정
영웅(PC)과 게임 마스터(GM)를 정의해야 합니다. 우리는 세 대의 모험가 PC를 추천합니다. 게임 마스터(GM)는 게임’의 규칙에 따라 PC의 어드벤처 애니메이션을 담당한다.
GM은 퀘스트를 선택하고 게임마다 고유한 게임 보드를 만들 수 있는 « Catacombs’ 카드를 준비한다.
각 PC는 미리 정의된 시트의 도움을 받아 문자를 선택하거나 원하는 경우 PC가 직접 문자를 만듭니다.
게임의 도입은 서사적인 방식으로 이루어집니다. GM은 PC에 대한 탐구를 설명하고 PC는 자신의 행동을 구두로 설명합니다. 상상할 수 있는 모든 행동이 가능하고, 그것들을 게임에 적응시키는 것은 GM에게 달려있다.
PC가 지하묘지에 들어오면 차례대로 게임 플레이가 진행된다.
2/게임 턴
게임 턴 동안 PC’ 턴이 먼저 있고 GM’s 턴이 있으며 각 턴은 3단계로 나뉜다.
PC’s 차례:
1단계: 등장인물들은 모든 액션 포인트를 복구합니다(A).가리킵니다.
2단계: PC’ 중 한 대가 각 턴이 시작될 때 예상치 못한 카드를 꺼내면(첫 번째 턴은 제외) PC가 영향을 받는다. PC와 그 동맹(공포, 버닝, 포이즌...)에 영향을 미치는 모든 다양한 영향을 처리하고 만료된 마커를 제거합니다.
3단계: 각 PC는 작업(걷기, 실행, 공격, 검색...)을 수행합니다. PC가 액션을 수행할 때마다 액션’s 비용으로 표시된 것과 동등한 액션 포인트를 제거합니다. 캐릭터가 활성화되면 한 번에 모든 액션 포인트를 소비해야 할 의무가 없다. 예를 들어, 한 가지 작업을 수행한 후 다른 PC나 동맹이 자신의 작업을 수행하게 하고 그 후에 작업을 완료하도록 할 수 있습니다. 그러나 PC’의 순서가 끝나면 나머지 모든 액션 포인트는 손실됩니다.
GM’s 턴:
GM은 PC’ 턴 도중처럼 턴의 3단계를 반복합니다(GM이 예상치 못한 이벤트 카드를 그리는 것을 염두에 두십시오). GM’의 캐릭터는 GM’의 원하는 순서대로 플레이됩니다.
3/게임 종료
메인 퀘스트가 완료되거나 PC가 모두 제거되면 게임이 종료된다.
그리고 나서 GM은 탐색의 결론을 읽고 PC가 개입하여 그들의 행동을 구두로 설명한다.
PC는 에쿠스가 획득한 경험치와 게임 중 발견한 보물을 합산해 똑같이 공유한다.
그리고 나서 PC들은 그들의 특성을 발전시키고 새로운 기술을 얻기 위해 경험치를 사용한다. 그들은 힘들게 얻은 생태계로 새로운 장비를 사기 위해 마을로 갈 수 있다.
- 게시자의 설명
반역할 게임, 반피규어(1:50 축척) 카타콤베스 다크 레인(Catakombes Dark Reign)은 영웅들의 집단을 형상화한 1~3명의 플레이어가 상대와 동맹을 맺고 퀘스트를 완수하고, 다른 플레이어가 게임 마스터로서 모험에 활력을 불어넣는 협동 게임이다. 이 게임은 전설적인 생물과 마법이 현실 세계와 공존하는 대안적인 중세 시대를 배경으로 한다.
게임의 목적
주요 퀘스트를 달성하기 위해 모든 위험을 감수하는 영웅의 화신입니다.
1/설정
영웅(PC)과 게임 마스터(GM)를 정의해야 합니다. 우리는 세 대의 모험가 PC를 추천합니다. 게임 마스터(GM)는 게임’의 규칙에 따라 PC의 어드벤처 애니메이션을 담당한다.
GM은 퀘스트를 선택하고 게임마다 고유한 게임 보드를 만들 수 있는 « Catacombs’ 카드를 준비한다.
각 PC는 미리 정의된 시트의 도움을 받아 문자를 선택하거나 원하는 경우 PC가 직접 문자를 만듭니다.
게임의 도입은 서사적인 방식으로 이루어집니다. GM은 PC에 대한 탐구를 설명하고 PC는 자신의 행동을 구두로 설명합니다. 상상할 수 있는 모든 행동이 가능하고, 그것들을 게임에 적응시키는 것은 GM에게 달려있다.
PC가 지하묘지에 들어오면 차례대로 게임 플레이가 진행된다.
2/게임 턴
게임 턴 동안 PC’ 턴이 먼저 있고 GM’s 턴이 있으며 각 턴은 3단계로 나뉜다.
PC’s 차례:
1단계: 등장인물들은 모든 액션 포인트를 복구합니다(A).가리킵니다.
2단계: PC’ 중 한 대가 각 턴이 시작될 때 예상치 못한 카드를 꺼내면(첫 번째 턴은 제외) PC가 영향을 받는다. PC와 그 동맹(공포, 버닝, 포이즌...)에 영향을 미치는 모든 다양한 영향을 처리하고 만료된 마커를 제거합니다.
3단계: 각 PC는 작업(걷기, 실행, 공격, 검색...)을 수행합니다. PC가 액션을 수행할 때마다 액션’s 비용으로 표시된 것과 동등한 액션 포인트를 제거합니다. 캐릭터가 활성화되면 한 번에 모든 액션 포인트를 소비해야 할 의무가 없다. 예를 들어, 한 가지 작업을 수행한 후 다른 PC나 동맹이 자신의 작업을 수행하게 하고 그 후에 작업을 완료하도록 할 수 있습니다. 그러나 PC’의 순서가 끝나면 나머지 모든 액션 포인트는 손실됩니다.
GM’s 턴:
GM은 PC’ 턴 도중처럼 턴의 3단계를 반복합니다(GM이 예상치 못한 이벤트 카드를 그리는 것을 염두에 두십시오). GM’의 캐릭터는 GM’의 원하는 순서대로 플레이됩니다.
3/게임 종료
메인 퀘스트가 완료되거나 PC가 모두 제거되면 게임이 종료된다.
그리고 나서 GM은 탐색의 결론을 읽고 PC가 개입하여 그들의 행동을 구두로 설명한다.
PC는 에쿠스가 획득한 경험치와 게임 중 발견한 보물을 합산해 똑같이 공유한다.
그리고 나서 PC들은 그들의 특성을 발전시키고 새로운 기술을 얻기 위해 경험치를 사용한다. 그들은 힘들게 얻은 생태계로 새로운 장비를 사기 위해 마을로 갈 수 있다.
- 게시자의 설명
Become a legendary hero, rich and powerful. Arm yourself with bravery and challenge the evil creatures! Lovely promises of fortune and glory will bring you to deep forgotten catacombs, but only a true hero, with a body and mind forged in the strongest steel will survive.
Half role playing game, half figurine (1:50 scale) Catakombes Dark Reign is a cooperative game for 1 to 3 players embodying a group of heroes, who form an alliance against their opponents to accomplish their quest, while another player gives life to the adventure as the game master. The game takes place in an alternative medieval era, where legendary creatures and magic coexist with the real world.
Purpose of the game
Incarnate a hero willing to over- come every risk to achieve the main quest.
1/Setting up
You need to define who the heroes (PC) are and who the Game Master (GM) is. We recommend a group of three adventurers PCs. The game master (GM) is in charge of animating the adventure for the PCs in the respect of the game’s rules.
The GM chooses a quest and prepares the « Catacombs’ plan » cards enables to create a unique gaming board for each game.
Each PC chooses a character with the help of a predefined sheet or PCs create their own character if they wish.
The introduction of the game takes place in a narrative way. The GM describes the quest to the PCs, who verbally describe their actions. Every conceivable actions are possible, it is up to the GM to adapt them to the game.
When PCs enter the catacombs the game play is in turns.
2/Game turn
During a game turn, there is first the PCs’ turn then the GM’s turn and each turn is divided into 3 phases.
PC’s turn :
Phase 1: The characters recover all their action points (A.Point).
Phase 2: One of the PC’s (by turns) draw an unexpected card at the start of each turn (except in the first turn of the game) and the PCs suffer its effects. Take care of all the various effects affecting the PCs and their allies (Fear, Burning, Poisoned...), and remove expired markers.
Phase 3: Each PC does his actions (walk, run, attack, search ...). Each time a PC does an action, he removes the equivalent action points as indicated by the action’s cost. When a character is activated, they aren’t obligated to spend all their action points in one go. For example, they may do one action then let another PC or ally play their actions and finish their actions afterwards. But once the PC’s turn is over, all remaining action points are lost.
GM’s Turn:
The GM repeats the 3 phases of a turn, like during the PCs’ turn (bare in mind that the GM doesn’t draw an unexpected event card). The GM’s characters play in the GM’s desired order.
3/End of the game
The game ends when the main quest is completed or all PCs are eliminated.
The GM then reads the conclusion of the quest and the PCs intervene verbally describe their actions.
The PCs add up the experience points, Ecus earned and the treasures found during the game and share them equally.
Then the PCs spend their experience points to develop their characteristics and gain new skills. They can go to town in order to buy new equipment with their hard-earned ecus.
- description from publisher
Half role playing game, half figurine (1:50 scale) Catakombes Dark Reign is a cooperative game for 1 to 3 players embodying a group of heroes, who form an alliance against their opponents to accomplish their quest, while another player gives life to the adventure as the game master. The game takes place in an alternative medieval era, where legendary creatures and magic coexist with the real world.
Purpose of the game
Incarnate a hero willing to over- come every risk to achieve the main quest.
1/Setting up
You need to define who the heroes (PC) are and who the Game Master (GM) is. We recommend a group of three adventurers PCs. The game master (GM) is in charge of animating the adventure for the PCs in the respect of the game’s rules.
The GM chooses a quest and prepares the « Catacombs’ plan » cards enables to create a unique gaming board for each game.
Each PC chooses a character with the help of a predefined sheet or PCs create their own character if they wish.
The introduction of the game takes place in a narrative way. The GM describes the quest to the PCs, who verbally describe their actions. Every conceivable actions are possible, it is up to the GM to adapt them to the game.
When PCs enter the catacombs the game play is in turns.
2/Game turn
During a game turn, there is first the PCs’ turn then the GM’s turn and each turn is divided into 3 phases.
PC’s turn :
Phase 1: The characters recover all their action points (A.Point).
Phase 2: One of the PC’s (by turns) draw an unexpected card at the start of each turn (except in the first turn of the game) and the PCs suffer its effects. Take care of all the various effects affecting the PCs and their allies (Fear, Burning, Poisoned...), and remove expired markers.
Phase 3: Each PC does his actions (walk, run, attack, search ...). Each time a PC does an action, he removes the equivalent action points as indicated by the action’s cost. When a character is activated, they aren’t obligated to spend all their action points in one go. For example, they may do one action then let another PC or ally play their actions and finish their actions afterwards. But once the PC’s turn is over, all remaining action points are lost.
GM’s Turn:
The GM repeats the 3 phases of a turn, like during the PCs’ turn (bare in mind that the GM doesn’t draw an unexpected event card). The GM’s characters play in the GM’s desired order.
3/End of the game
The game ends when the main quest is completed or all PCs are eliminated.
The GM then reads the conclusion of the quest and the PCs intervene verbally describe their actions.
The PCs add up the experience points, Ecus earned and the treasures found during the game and share them equally.
Then the PCs spend their experience points to develop their characteristics and gain new skills. They can go to town in order to buy new equipment with their hard-earned ecus.
- description from publisher
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