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BGG랭킹
BGG전체 : 4321
WARGAMES : 214
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.59 / 5
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디자이너
Dean Essig
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
(MMP 웹 사이트:)
1941년부터 1943년까지 남부 집단군은 러시아 남부에서 전투를 벌였다. 히틀러는 스탈린그라드라는 이름으로 멀리 떨어진 유전에서 볼가 강의 도시까지 목표를 정했지만, 결국 결정하지 않고 멀리 떨어진 집단군에게 둘 다 선택하라고 명령했다.
끝없는 스텝을 가로질러, 타는 듯한 태양과 몹시 추운 추위 속에서, 추축국 군단은 아시아와 코카서스 산맥의 가장자리로 진격했다. 일부 유전과 도시 대부분이 유실되었다.
그리고 붉은 군대도 차례가 왔지
케이스 블루는 추축국의 진격(1941년, 1942년)과 소련군의 반격(11월 42일-1월 43일), 독일군의 반격(1943년 2월-3월)을 모두 아우르는 게임이다. 이 게임은 1941년 10월부터 1943년 5월까지 보로네시에서 터키 국경까지 이어지는 대규모 플레이 지역에서 진행되는 모든 작전을 상세하게 다루고 있다. 이 작전의 전체 범위와 거창한 성격이 여기서 살아납니다.
Case Blue는 1994년 상을 수상한 게임 Enemy at the Gates를 커버하고 대체한다. 플레이어는 스탈린그라드를 포위하고 포켓과 구호 시도, 그리고 게임이 다루는 많은 작전들을 수행할 수 있습니다.
Case Blue는 수상작인 OCC(Operation Combat System)의 10번째 게임으로 6년 넘게 집중적인 연구와 테스트를 거친 결과물이다. 플레이어는 대대부터 사단(오케이, 아주 이상한 회사 몇 개)까지 유닛을 통제하며, 사용, 목표, 전쟁 수단에 대한 주요 결정을 내린다. 이 시리즈는 기동전의 현대적 개념에 바탕을 두고 있으며 플레이어들이 캠페인(크고 작은)이 실제로 어떻게 작동하는지 훨씬 더 통찰력 있게 볼 수 있게 해준다.
케이스 블루는 별도로 플레이하거나 2001년 게임 구데리안의 블리츠크리그 II와 연계되도록 설계되었다. 몬스터 링크드 게임은 1941년 가을부터 1943년 중반까지 동부 전선(레닌그라드 제외) 전체에서 플레이어가 작전을 수행할 수 있게 해준다.
여러 시나리오(한 맵에서 매우 큰 맵까지)를 통해 캠페인의 다양한 핵심 지점에서 플레이를 선택할 수 있습니다.
이러한 중요한 캠페인을 진지하게 보면서 동시에 즐기고 싶다면 이 게임이 바로 여러분을 위한 게임입니다.
작전 전투 시스템 최고의 시간일지 모르지만, 이 게임은 거대합니다.
게임 규모:
게임 턴: 하프 위크
16진수: 8km/5마일
단위: 회사를 부서로
게임 인벤토리:
9개의 22 x 34" 전체 색상 맵 시트(맵 A, B, C, D, E, F, G, H, J, K)
14 x 22" 전체 컬러 지도 시트 1개(지도 E)
이중 면 인쇄 카운터 10개(2,660 1/2" 단위 카운터)
이중 면 인쇄 카운터 3개(840 1/2"마커 카운터)
48페이지 분량의 OCS v4.0 시리즈 규칙 책자 1권
16페이지 분량의 Case Blue 게임 규칙 책자 한 권
80페이지 분량의 Case Blue 시나리오 북 1
48페이지 분량의 Case Blue 시나리오 북 2
24페이지 분량의 사례 파란색 축 책자 1권
24페이지 분량의 명탐정 러시아어 책자 한 권
두 개의 4페이지 2색 OCS v4.0 차트 및 테이블 책자
6면 주사위 2개
1941년부터 1943년까지 남부 집단군은 러시아 남부에서 전투를 벌였다. 히틀러는 스탈린그라드라는 이름으로 멀리 떨어진 유전에서 볼가 강의 도시까지 목표를 정했지만, 결국 결정하지 않고 멀리 떨어진 집단군에게 둘 다 선택하라고 명령했다.
끝없는 스텝을 가로질러, 타는 듯한 태양과 몹시 추운 추위 속에서, 추축국 군단은 아시아와 코카서스 산맥의 가장자리로 진격했다. 일부 유전과 도시 대부분이 유실되었다.
그리고 붉은 군대도 차례가 왔지
케이스 블루는 추축국의 진격(1941년, 1942년)과 소련군의 반격(11월 42일-1월 43일), 독일군의 반격(1943년 2월-3월)을 모두 아우르는 게임이다. 이 게임은 1941년 10월부터 1943년 5월까지 보로네시에서 터키 국경까지 이어지는 대규모 플레이 지역에서 진행되는 모든 작전을 상세하게 다루고 있다. 이 작전의 전체 범위와 거창한 성격이 여기서 살아납니다.
Case Blue는 1994년 상을 수상한 게임 Enemy at the Gates를 커버하고 대체한다. 플레이어는 스탈린그라드를 포위하고 포켓과 구호 시도, 그리고 게임이 다루는 많은 작전들을 수행할 수 있습니다.
Case Blue는 수상작인 OCC(Operation Combat System)의 10번째 게임으로 6년 넘게 집중적인 연구와 테스트를 거친 결과물이다. 플레이어는 대대부터 사단(오케이, 아주 이상한 회사 몇 개)까지 유닛을 통제하며, 사용, 목표, 전쟁 수단에 대한 주요 결정을 내린다. 이 시리즈는 기동전의 현대적 개념에 바탕을 두고 있으며 플레이어들이 캠페인(크고 작은)이 실제로 어떻게 작동하는지 훨씬 더 통찰력 있게 볼 수 있게 해준다.
케이스 블루는 별도로 플레이하거나 2001년 게임 구데리안의 블리츠크리그 II와 연계되도록 설계되었다. 몬스터 링크드 게임은 1941년 가을부터 1943년 중반까지 동부 전선(레닌그라드 제외) 전체에서 플레이어가 작전을 수행할 수 있게 해준다.
여러 시나리오(한 맵에서 매우 큰 맵까지)를 통해 캠페인의 다양한 핵심 지점에서 플레이를 선택할 수 있습니다.
이러한 중요한 캠페인을 진지하게 보면서 동시에 즐기고 싶다면 이 게임이 바로 여러분을 위한 게임입니다.
작전 전투 시스템 최고의 시간일지 모르지만, 이 게임은 거대합니다.
게임 규모:
게임 턴: 하프 위크
16진수: 8km/5마일
단위: 회사를 부서로
게임 인벤토리:
9개의 22 x 34" 전체 색상 맵 시트(맵 A, B, C, D, E, F, G, H, J, K)
14 x 22" 전체 컬러 지도 시트 1개(지도 E)
이중 면 인쇄 카운터 10개(2,660 1/2" 단위 카운터)
이중 면 인쇄 카운터 3개(840 1/2"마커 카운터)
48페이지 분량의 OCS v4.0 시리즈 규칙 책자 1권
16페이지 분량의 Case Blue 게임 규칙 책자 한 권
80페이지 분량의 Case Blue 시나리오 북 1
48페이지 분량의 Case Blue 시나리오 북 2
24페이지 분량의 사례 파란색 축 책자 1권
24페이지 분량의 명탐정 러시아어 책자 한 권
두 개의 4페이지 2색 OCS v4.0 차트 및 테이블 책자
6면 주사위 2개
(from MMP web site:)
From 1941 through 1943, Army Group South fought a campaign in southern Russia. Hitler issued goals that ranged from the far oil fields to a city on the Volga by the name of Stalingrad, finally deciding not to decide and ordered the far flung Army Group to divide and go for both.
Across endless steppe, in the blazing sun and freezing cold, the Axis legions advanced to the edge of Asia and the Caucasus mountains. Some of the oil fields, and most of the city were taken.
Then the Red Army had its turn...
Case Blue is a game that covers both the Axis advance (1941 and 1942) as well as the Soviet counterattacks (Nov 42 to Jan 43) and the German counteroffensive at Kharkov (Feb-March 1943) that ended the series of campaigns in the south. The game covers in great detail all the operations from October 1941 until May 1943 on a large play area extending from Voronezh almost to the Turkish border. The full scope and grandiose nature of these operations come to life here.
Case Blue covers and replaces the 1994 award winning game Enemy at the Gates. Players get to encircle Stalingrad, run their pocket and relief attempts and the many operations that game covered.
Case Blue is the 10th game in the award winning Operational Combat System and is the result of over 6 years of intensive research and testing. Players control units ranging from battalions through divisions (OK, there are a few very strange companies), making key decisions on the use, objectives, and means of war. The series is based on modern concepts of maneuver warfare and allows players a far more insightful look into how campaigns (large and small) really work.
Case Blue is designed to be played both separately or linked to the 2001 game Guderian's Blitzkrieg II. The monster linked game allows players to run operations on the entire Eastern Front (except for Leningrad) from the fall of 1941 until mid-1943.
Multiple scenarios (one map to very large) allow play to be picked up at various key points in the campaign.
If you want a serious look at these pivotal campaigns while having fun at the same time, this is the game for you.
Perhaps the Operational Combat System finest hour, this game is huge.
Game Scale:
Game Turn: Half Week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Company to Division
Game Inventory:
Nine 22 x 34" full-color mapsheets (Maps A, B, C, D, E, F, G, H, J, K)
One 14 x 22" full-color mapsheet (Map E)
Ten dual-side printed countersheets (2,660 1/2" Unit counters)
Three dual-side printed countersheets (840 1/2" Marker counters)
One 48-page OCS v4.0 series rules booklet
One 16-page Case Blue game rules booklet
One 80-page Case Blue Scenario Book 1
One 48-page Case Blue Scenario Book 2
One 24-page Case Blue Axis Booklet
One 24-page Case Blue Russian Booklet
Two 4-page two-color OCS v4.0 Charts & Tables booklets
Two 6-sided dice
From 1941 through 1943, Army Group South fought a campaign in southern Russia. Hitler issued goals that ranged from the far oil fields to a city on the Volga by the name of Stalingrad, finally deciding not to decide and ordered the far flung Army Group to divide and go for both.
Across endless steppe, in the blazing sun and freezing cold, the Axis legions advanced to the edge of Asia and the Caucasus mountains. Some of the oil fields, and most of the city were taken.
Then the Red Army had its turn...
Case Blue is a game that covers both the Axis advance (1941 and 1942) as well as the Soviet counterattacks (Nov 42 to Jan 43) and the German counteroffensive at Kharkov (Feb-March 1943) that ended the series of campaigns in the south. The game covers in great detail all the operations from October 1941 until May 1943 on a large play area extending from Voronezh almost to the Turkish border. The full scope and grandiose nature of these operations come to life here.
Case Blue covers and replaces the 1994 award winning game Enemy at the Gates. Players get to encircle Stalingrad, run their pocket and relief attempts and the many operations that game covered.
Case Blue is the 10th game in the award winning Operational Combat System and is the result of over 6 years of intensive research and testing. Players control units ranging from battalions through divisions (OK, there are a few very strange companies), making key decisions on the use, objectives, and means of war. The series is based on modern concepts of maneuver warfare and allows players a far more insightful look into how campaigns (large and small) really work.
Case Blue is designed to be played both separately or linked to the 2001 game Guderian's Blitzkrieg II. The monster linked game allows players to run operations on the entire Eastern Front (except for Leningrad) from the fall of 1941 until mid-1943.
Multiple scenarios (one map to very large) allow play to be picked up at various key points in the campaign.
If you want a serious look at these pivotal campaigns while having fun at the same time, this is the game for you.
Perhaps the Operational Combat System finest hour, this game is huge.
Game Scale:
Game Turn: Half Week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Company to Division
Game Inventory:
Nine 22 x 34" full-color mapsheets (Maps A, B, C, D, E, F, G, H, J, K)
One 14 x 22" full-color mapsheet (Map E)
Ten dual-side printed countersheets (2,660 1/2" Unit counters)
Three dual-side printed countersheets (840 1/2" Marker counters)
One 48-page OCS v4.0 series rules booklet
One 16-page Case Blue game rules booklet
One 80-page Case Blue Scenario Book 1
One 48-page Case Blue Scenario Book 2
One 24-page Case Blue Axis Booklet
One 24-page Case Blue Russian Booklet
Two 4-page two-color OCS v4.0 Charts & Tables booklets
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