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8.1Victory in Hell: The First Battle of the Naktong River, August 5-19, 1950 (2019) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Paul Rohrbaugh
-
아티스트
Tim Allen
-
인원
게임 소개
더 이상 후퇴, 철수, 노선 재조정 등 당신이 뭐라고 부르든 없을 것이다. 우리가 물러설 수 있는 방어선은 없습니다. 이건 던케르크나 바탄이 아니야 부산으로 후퇴하면 역사상 가장 위대한 도살장이 될 것이다. 우리는 끝까지 싸워야 합니다. 우리는 한 팀으로서 싸워야 한다. 만약 우리 중 일부가 죽는다면, 우리는 함께 싸우다가 죽을 것입니다.” – 미국 장군 월튼 “1950년 7월 31일 워커.
한국군은 부산항을 중심으로 한 소규모 경계로 철수했다. 8월에 북한군은 미군의 반복된 공습으로 피투성이가 되고, 신속한 진격으로 인한 낙오자들에 의해 약해졌지만, 많은 사람들이 남한의 나머지를 점령하기 위한 마지막 공세가 될 것으로 생각하여 집결했다. 북한군의 공격은 앞서 소형 교두보가 확보된 낙동강변에 집중됐다. 이곳에서의 승리는 김일성이 통치하는 단 하나의 조선이 되는 것을 보장할 수 있었다. 유엔의 승리는 시간을 벌 수 있고 공산주의자들을 돌려보내 남한을 해방시킬 수 있는 반격의 발판을 마련할 수 있을 것이다. 당신은 잘 할 수 있나요, 더 잘 할 수 있나요?
각 사본 "빅토리 인 헬은 다음과 같이 구성되어 있다.
가로 11인치, 세로 17인치 지도 1장.
게임 트랙과 지형 식별이 포함된 원 플레이어’ 보조 시트.
80개의 장착되지 않은 양면 유닛.
6페이지 룰.
보병 부대는 연대이고, 모든 기갑 부대는 중대이다. 육각형은 대략 지름의 3분의 1마일이다. 각 순서는 하루의 시간을 나타냅니다.
플레이어는 표준 카드 데크를 사용하여 유닛을 활성화하고 게임 이벤트를 결정합니다. 6면 주사위는 게임 전투 및 기타 동작을 해결하는 데 사용됩니다.
—출판사의 설명
한국군은 부산항을 중심으로 한 소규모 경계로 철수했다. 8월에 북한군은 미군의 반복된 공습으로 피투성이가 되고, 신속한 진격으로 인한 낙오자들에 의해 약해졌지만, 많은 사람들이 남한의 나머지를 점령하기 위한 마지막 공세가 될 것으로 생각하여 집결했다. 북한군의 공격은 앞서 소형 교두보가 확보된 낙동강변에 집중됐다. 이곳에서의 승리는 김일성이 통치하는 단 하나의 조선이 되는 것을 보장할 수 있었다. 유엔의 승리는 시간을 벌 수 있고 공산주의자들을 돌려보내 남한을 해방시킬 수 있는 반격의 발판을 마련할 수 있을 것이다. 당신은 잘 할 수 있나요, 더 잘 할 수 있나요?
각 사본 "빅토리 인 헬은 다음과 같이 구성되어 있다.
가로 11인치, 세로 17인치 지도 1장.
게임 트랙과 지형 식별이 포함된 원 플레이어’ 보조 시트.
80개의 장착되지 않은 양면 유닛.
6페이지 룰.
보병 부대는 연대이고, 모든 기갑 부대는 중대이다. 육각형은 대략 지름의 3분의 1마일이다. 각 순서는 하루의 시간을 나타냅니다.
플레이어는 표준 카드 데크를 사용하여 유닛을 활성화하고 게임 이벤트를 결정합니다. 6면 주사위는 게임 전투 및 기타 동작을 해결하는 데 사용됩니다.
—출판사의 설명
“There will be no more retreating, withdrawal, readjustment of line or whatever you call it. There are no lines behind which we can retreat. This is not going to be a Dunkirk or Bataan. A retreat to Pusan would result in one of the greatest butcheries in history. We must fight to the end. We must fight as a team. If some of us die, we will die fighting together.” – US General Walton “Bulldog” Walker, July 31, 1950.
South Korean forces withdrew to a small perimeter centered on the South Korean port of Pusan. By August the North Korean forces, although bloodied by repeated US airstrikes and weakened by stragglers from their swift advance, were massed for what many thought would be a final offensive to take the rest of South Korea. The main focus of the North Korean attack was along the Naktong River where a small bridge head had been secured earlier. Victory here could insure that there would be only one Korea, ruled by Communist leader Kim Il Sung. A UN victory could buy time and set the stage for a counter-offensive that might send the Communists back and free South Korea. Can you do as well or better?
Each copy of "Victory in Hell" is composed of the following:
One 11 by 17 inch map.
One Players’ Aid Sheet with game tracks and terrain identification.
80 un-mounted double-sided units.
6 pages of rules.
Infantry units are regiments, all armor units are companies. A hex is approximately a third of a mile across. Each turn represents one day of time.
Players use a standard deck of playing cards to activate their units and determine some game events. A six-sided die is used to resolve game combats and other actions.
—description from the publisher
South Korean forces withdrew to a small perimeter centered on the South Korean port of Pusan. By August the North Korean forces, although bloodied by repeated US airstrikes and weakened by stragglers from their swift advance, were massed for what many thought would be a final offensive to take the rest of South Korea. The main focus of the North Korean attack was along the Naktong River where a small bridge head had been secured earlier. Victory here could insure that there would be only one Korea, ruled by Communist leader Kim Il Sung. A UN victory could buy time and set the stage for a counter-offensive that might send the Communists back and free South Korea. Can you do as well or better?
Each copy of "Victory in Hell" is composed of the following:
One 11 by 17 inch map.
One Players’ Aid Sheet with game tracks and terrain identification.
80 un-mounted double-sided units.
6 pages of rules.
Infantry units are regiments, all armor units are companies. A hex is approximately a third of a mile across. Each turn represents one day of time.
Players use a standard deck of playing cards to activate their units and determine some game events. A six-sided die is used to resolve game combats and other actions.
—description from the publisher
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