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BGG랭킹
BGG전체 : 10237
WARGAMES : 1479
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.90 / 5
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디자이너
Ryan Heilman, Dave Shaw (II)
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아티스트
Amabel Holland, Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
베스트셀러인 브레이브 리틀 벨기에의 후속작인 화이트 이글 디파이언트는 1939년 9월과 10월에 일어난 독일, 슬로바키아, 소련의 폴란드 침공을 재현한 게임으로, 제2차 세계 대전의 시작을 알렸다. 1939년 9월 1일 독일과 슬로바키아 동맹국이 침공에 나섰고, 소련도 17일 침공에 동참했다. 폴란드에서는 9월 전역으로, 독일에서는 폴 바이스(Case White)로 알려져 있으며 1939년 10월 6일 독일과 소련이 나라를 둘로 갈라놓으면서 끝났다.
화이트 이글 디파이언트에서는 한 명의 플레이어가 독일군, 슬로바키아군, 소련군을 조종하며, 다른 한 명의 플레이어는 폴란드군을 지휘한다. 독일의 목표는 바르샤바와 다른 지정된 승리 도시들을 장악하는 것이며, 폴란드군이 동프로러시아의 요새를 파괴하고 승리 도시를 탈환하는 것을 막는 것이다. 만약 독일 선수가 역사적인 캠페인보다 더 짧은 시간에 그렇게 한다면, 그들은 경기에서 승리한다. 그 이하가 폴란드 선수에게는 무승부나 승리이다.
이 빠른 속도의 워게임은 브레이브 리틀 벨기에와 매우 유사한 역학을 사용하지만 복잡성이 약간 증가하였다. 이 게임은 포인트 투 포인트 맵과 키트 풀 메커니즘을 사용하여 캠페인을 시뮬레이션하며, 각 턴은 4일을 나타낸다. 랜덤 이벤트 치트는 제2차 세계 대전 초기에 사용된 무기(예: 장갑 열차, 공중 폭격)를 반영하여 게임에 다양성과 재미를 더하기 위해 포함되어 있다. 전투 시스템은 여전히 단순하지만 기계화된 전투와 연합군의 사용을 더 잘 시뮬레이션 할 수 있도록 향상되었다.
화이트 이글 디파이언트의 다른 새로운 기능으로는 독일군 기갑부대와 폴란드군 기갑부대가 있다. 빅토리 포인트 트랙은 소련군의 가변적인 진입(승리 도시 점령 성공 여부에 따라 달라짐)과 연합군이 서부를 공격할 가능성(독일 플레이어가 승리 도시를 점령하는 데 실패할 경우)을 허용한다. 마지막으로, <blitzkrieg break” 트랙은 독일 선수가 사용하는 트랙으로, 만약 두 독일군 집단 치트가 당겨지기 전에 턴이 끝나면, 독일 선수는 그룹을 활성화시키기로 선택할 수 있지만, <o;breakdown”을 하는 동안 독일 선수가 고통을 겪을 수 있고, 만약 그런 다섯 번이 발생하면, 독일 선수는 자동으로 게임에서 패배한다.
브레이브 리틀 벨기에를 즐겼던 선수들은 화이트 이글 디피언트가 양측에 같은 긴장감 넘치는 플레이를 제공하는 동시에 블리츠크리그 시대의 여명을 반영하는 새로운 도전들을 제시한다는 것을 알게 될 것이다.
—디자이너의 설명
화이트 이글 디파이언트에서는 한 명의 플레이어가 독일군, 슬로바키아군, 소련군을 조종하며, 다른 한 명의 플레이어는 폴란드군을 지휘한다. 독일의 목표는 바르샤바와 다른 지정된 승리 도시들을 장악하는 것이며, 폴란드군이 동프로러시아의 요새를 파괴하고 승리 도시를 탈환하는 것을 막는 것이다. 만약 독일 선수가 역사적인 캠페인보다 더 짧은 시간에 그렇게 한다면, 그들은 경기에서 승리한다. 그 이하가 폴란드 선수에게는 무승부나 승리이다.
이 빠른 속도의 워게임은 브레이브 리틀 벨기에와 매우 유사한 역학을 사용하지만 복잡성이 약간 증가하였다. 이 게임은 포인트 투 포인트 맵과 키트 풀 메커니즘을 사용하여 캠페인을 시뮬레이션하며, 각 턴은 4일을 나타낸다. 랜덤 이벤트 치트는 제2차 세계 대전 초기에 사용된 무기(예: 장갑 열차, 공중 폭격)를 반영하여 게임에 다양성과 재미를 더하기 위해 포함되어 있다. 전투 시스템은 여전히 단순하지만 기계화된 전투와 연합군의 사용을 더 잘 시뮬레이션 할 수 있도록 향상되었다.
화이트 이글 디파이언트의 다른 새로운 기능으로는 독일군 기갑부대와 폴란드군 기갑부대가 있다. 빅토리 포인트 트랙은 소련군의 가변적인 진입(승리 도시 점령 성공 여부에 따라 달라짐)과 연합군이 서부를 공격할 가능성(독일 플레이어가 승리 도시를 점령하는 데 실패할 경우)을 허용한다. 마지막으로, <blitzkrieg break” 트랙은 독일 선수가 사용하는 트랙으로, 만약 두 독일군 집단 치트가 당겨지기 전에 턴이 끝나면, 독일 선수는 그룹을 활성화시키기로 선택할 수 있지만, <o;breakdown”을 하는 동안 독일 선수가 고통을 겪을 수 있고, 만약 그런 다섯 번이 발생하면, 독일 선수는 자동으로 게임에서 패배한다.
브레이브 리틀 벨기에를 즐겼던 선수들은 화이트 이글 디피언트가 양측에 같은 긴장감 넘치는 플레이를 제공하는 동시에 블리츠크리그 시대의 여명을 반영하는 새로운 도전들을 제시한다는 것을 알게 될 것이다.
—디자이너의 설명
White Eagle Defiant, the follow-up game to the bestselling Brave Little Belgium, recreates the German, Slovak and Soviet invasion of Poland in September and October 1939 that marked the beginning of the Second World War. Germany and its Slovakian ally began the invasion on September 1, 1939; the Soviet Union followed suit on the 17th. Known in Poland as the September Campaign and in Germany by the codename Fall Weiss (Case White), the campaign ended on October 6, 1939 with Germany and the Soviet Union splitting the country in two.
In White Eagle Defiant, one player controls the Germans, Slovaks and Soviets (simplified as the Germans in the game) while the other player commands the Poles. The German objective is to gain control of Warsaw and other designated Victory cities while preventing Polish forces from destroying their forts in East Prussia and recapturing Victory cities. If the German player does so in less time than the historical campaign, they win the game. Anything less is a draw or a win for the Polish player.
This quick-playing wargame employs very similar mechanics as Brave Little Belgium, but with a modest increase in complexity. The game uses a point-to-point map and a chit pull mechanism to simulate the campaign, with each turn representing four days. Random event chits are included to add variety and excitement to the game, reflecting the weapons (such as armored trains and aerial bombardment) used at the beginning of World War II. The combat system, while still simple, is enhanced to better simulate mechanized warfare, as well as the use of combined forces (players can bring forces from adjacent spaces into an attack, creating primary and secondary combat groups).
Other new features in White Eagle Defiant include Panzers for the Germans (which can roll two dice instead of one) and cavalry for the Poles (which can roll a “first shot” at the beginning of a combat round). A Victory Point track allows for variable entry of Soviet forces (depending on the success of the German player in capturing Victory cities), as well as the possibility of the Allies launching an attack in the West (if the German player fails to do well in capturing Victory cities). Finally, a “blitzkrieg breakdown” track is used by the German player; if the turn ends before both German army group chits are pulled, the German player may elect to activate a group, but possibly suffer a “breakdown” while doing so – and if five such breakdowns occur, the German player automatically loses the game.
Players who enjoyed Brave Little Belgium will find that White Eagle Defiant offers the same tense play for both sides, while presenting new challenges that reflect the dawn of the blitzkrieg era.
—description from the designer
In White Eagle Defiant, one player controls the Germans, Slovaks and Soviets (simplified as the Germans in the game) while the other player commands the Poles. The German objective is to gain control of Warsaw and other designated Victory cities while preventing Polish forces from destroying their forts in East Prussia and recapturing Victory cities. If the German player does so in less time than the historical campaign, they win the game. Anything less is a draw or a win for the Polish player.
This quick-playing wargame employs very similar mechanics as Brave Little Belgium, but with a modest increase in complexity. The game uses a point-to-point map and a chit pull mechanism to simulate the campaign, with each turn representing four days. Random event chits are included to add variety and excitement to the game, reflecting the weapons (such as armored trains and aerial bombardment) used at the beginning of World War II. The combat system, while still simple, is enhanced to better simulate mechanized warfare, as well as the use of combined forces (players can bring forces from adjacent spaces into an attack, creating primary and secondary combat groups).
Other new features in White Eagle Defiant include Panzers for the Germans (which can roll two dice instead of one) and cavalry for the Poles (which can roll a “first shot” at the beginning of a combat round). A Victory Point track allows for variable entry of Soviet forces (depending on the success of the German player in capturing Victory cities), as well as the possibility of the Allies launching an attack in the West (if the German player fails to do well in capturing Victory cities). Finally, a “blitzkrieg breakdown” track is used by the German player; if the turn ends before both German army group chits are pulled, the German player may elect to activate a group, but possibly suffer a “breakdown” while doing so – and if five such breakdowns occur, the German player automatically loses the game.
Players who enjoyed Brave Little Belgium will find that White Eagle Defiant offers the same tense play for both sides, while presenting new challenges that reflect the dawn of the blitzkrieg era.
—description from the designer
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