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BGG랭킹
BGG전체 : 21889
WARGAMES : 4002
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Sérgio Halaban, André Zatz
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아티스트
-
인원
게임 소개
브라질은 35년 만에 새로운 라이트 워게임을 출시하게 되었습니다. 전쟁 - império Romano는 같은 역학을 새로운 차원으로 끌어올렸다. 이 게임은 전작보다 짧은 게임 길이에 초점을 맞추고 있으며 적은 수의 플레이어(본 버전은 3~6명)를 허용한다.
공식 규칙 매뉴얼(포르투갈어):
로마 제국은 역사상 가장 위대하고 긴 제국 중 하나였다. 그것은 그리스도가 태어나기 전에 시작되었고 동양에서는 기원후 476년까지, 서양에서는 기원후 1453년까지 지속되었다. 140년 전으로 돌아가보자. 이 제국은 가장 위대한 확장에 이르렀고, 사실상 모든 유럽을 지배했다. 아시아와 북아프리카의 일부였다. 적들이 제국의 국경을 위협하고 정복당한 백성들이 자유를 찾아 지배에 맞서 반란을 일으켰기 때문에 완전히 평화롭지는 않았던 시대였다. 서기 140년에 로마 세계의 속주를 정복하고 국경을 지키고 군단을 전진시키는 스릴을 느껴보세요! 그러나 지방의 정치적 분할은 게임 메카니즘을 용이하게 하기 위한 목적으로 채택된 것이지 그 시대의 현실을 묘사하는 것이 아니라는 것을 관찰하라. 모든 주와 바다의 이름은 라틴어로 쓰여진다. 지역 이름만 포르투갈어로 되어 있습니다. 선수 개개인은 목표가 주어지는데, 그건 본인만이 알 수 있을 것이다. 다른 플레이어가 이 목표를 알고 있으면 정복하기가 더 어려워집니다. 플레이어가 규칙을 읽을 때, 언급한 예들을 종합적으로 모방하여 실용적인 플레이를 시도하는 것이 중요하다. 이렇게 하면 WAR의 메커니즘을 이해하는 것이 훨씬 쉬워질 것이다.
다시 구현:
전쟁
공식 규칙 매뉴얼(포르투갈어):
로마 제국은 역사상 가장 위대하고 긴 제국 중 하나였다. 그것은 그리스도가 태어나기 전에 시작되었고 동양에서는 기원후 476년까지, 서양에서는 기원후 1453년까지 지속되었다. 140년 전으로 돌아가보자. 이 제국은 가장 위대한 확장에 이르렀고, 사실상 모든 유럽을 지배했다. 아시아와 북아프리카의 일부였다. 적들이 제국의 국경을 위협하고 정복당한 백성들이 자유를 찾아 지배에 맞서 반란을 일으켰기 때문에 완전히 평화롭지는 않았던 시대였다. 서기 140년에 로마 세계의 속주를 정복하고 국경을 지키고 군단을 전진시키는 스릴을 느껴보세요! 그러나 지방의 정치적 분할은 게임 메카니즘을 용이하게 하기 위한 목적으로 채택된 것이지 그 시대의 현실을 묘사하는 것이 아니라는 것을 관찰하라. 모든 주와 바다의 이름은 라틴어로 쓰여진다. 지역 이름만 포르투갈어로 되어 있습니다. 선수 개개인은 목표가 주어지는데, 그건 본인만이 알 수 있을 것이다. 다른 플레이어가 이 목표를 알고 있으면 정복하기가 더 어려워집니다. 플레이어가 규칙을 읽을 때, 언급한 예들을 종합적으로 모방하여 실용적인 플레이를 시도하는 것이 중요하다. 이렇게 하면 WAR의 메커니즘을 이해하는 것이 훨씬 쉬워질 것이다.
다시 구현:
전쟁
War, the Brazilian Risk-like game is making 35 years and to celebrate that they're releasing this new light wargame: War - Império Romano takes the same mechanics to a new level. This game focus on shorter game length than its predecessor and allows for less players (3 or 4 in this version, compared to 3 to 6 in the original version).
From the official rules manual (in portuguese):
The Roman empire was one of the greatest and longest empires in history. It started before the birth of Christ (B.C.) and lasted, in the East, until year 476 A.D. (anno domini) and, in the West, until 1453 A.D. Let us go back to year 140 D.C., when this Empire reached its greatest extension and dominated practically all Europe, part of Asia and northern Africa. Times that were not completely peaceful, for enemies threatened the borders of the empire and the conquered people insurrected against domination, seeking freedom. Go back in time with War: Roman Empire and feel the thrill of defending your borders and advancing your legions, conquering provinces of the roman world in 140 A.D.! Observe, though, that the political division of the provinces adopted in the board objectives to ease the game mechanics, and not portrait the reality of that age. All province and sea names are written in latin. Only the region names are in portuguese. Each players is dealt an objective, that will only be known by himself. The knowledge of this objective by other players will make your conquest harder. It is important for the player to, when reading the rules, try some practical plays, simulating, inclusively, the mentioned examples. This way it will be much easier to understand the mechanisms of WAR.
Re-implements:
War
From the official rules manual (in portuguese):
The Roman empire was one of the greatest and longest empires in history. It started before the birth of Christ (B.C.) and lasted, in the East, until year 476 A.D. (anno domini) and, in the West, until 1453 A.D. Let us go back to year 140 D.C., when this Empire reached its greatest extension and dominated practically all Europe, part of Asia and northern Africa. Times that were not completely peaceful, for enemies threatened the borders of the empire and the conquered people insurrected against domination, seeking freedom. Go back in time with War: Roman Empire and feel the thrill of defending your borders and advancing your legions, conquering provinces of the roman world in 140 A.D.! Observe, though, that the political division of the provinces adopted in the board objectives to ease the game mechanics, and not portrait the reality of that age. All province and sea names are written in latin. Only the region names are in portuguese. Each players is dealt an objective, that will only be known by himself. The knowledge of this objective by other players will make your conquest harder. It is important for the player to, when reading the rules, try some practical plays, simulating, inclusively, the mentioned examples. This way it will be much easier to understand the mechanisms of WAR.
Re-implements:
War
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