-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lachlan Kingsford
-
아티스트
Lachlan Kingsford
-
인원
게임 소개
18Dracula는 18XX 보드 게임으로, 플레이어들이 전선에서 주식을 사고 팔고, 전선을 운용하여 몬스터를 고용하여 피를 채취하는 게임이다. 승자는 게임이 끝날 때 가장 많은 혈액의 가치를 지닌 플레이어로, 그들의 혈액 공급과 전방에서의 주식 가치를 합친 것입니다.
기능적으로 이 게임은 1830년의 레헴에 매우 가깝다. 비록 기차가 부족하지만, 그것은 매우 기차 게임입니다.
그것의 주제 외에도, 그것은 또한 지도, 괴물들 (열차를 대체하는) 그리고 동료들 (사병을 대체하는) 에도 참신하다. 맵은 타일 대신 큐브와 노드를 사용한다. 경로에서 큐브를 제거하여 경로를 지웁니다.
어떤 몬스터들은 토큰을 통과할 수 있는 유령이나 단단한 경로 대신 인접한 마을을 배회하는 늑대인간과 같은 특별한 규칙을 가지고 있다. 동료들은 두 마을 사이의 길을 여는 것과 같은 이상한 능력을 가지고 있다.
—디자이너의 설명
기능적으로 이 게임은 1830년의 레헴에 매우 가깝다. 비록 기차가 부족하지만, 그것은 매우 기차 게임입니다.
그것의 주제 외에도, 그것은 또한 지도, 괴물들 (열차를 대체하는) 그리고 동료들 (사병을 대체하는) 에도 참신하다. 맵은 타일 대신 큐브와 노드를 사용한다. 경로에서 큐브를 제거하여 경로를 지웁니다.
어떤 몬스터들은 토큰을 통과할 수 있는 유령이나 단단한 경로 대신 인접한 마을을 배회하는 늑대인간과 같은 특별한 규칙을 가지고 있다. 동료들은 두 마을 사이의 길을 여는 것과 같은 이상한 능력을 가지고 있다.
—디자이너의 설명
18Dracula is a print-and-play 18XX board game where the players buy and sell shares in fronts, and operate those fronts to hire monsters to send on rampages to harvest blood. The winner is the player who is worth the most blood at the end of the game - being their blood supply, and the combined value of their shares in fronts.
Functionally, the game is very close to being a retheme of 1830. Despite lacking trains, it is very much a train game.
Besides its theme, it is also novel for its map, monsters (which replace trains), and associates (which replace privates). The map uses cubes and nodes instead of tiles (like most 18xx games). You clear routes by removing cubes from the routes.
Some monsters have special rules - such as a ghost being able to pass through a token, or a werewolf that roams adjacent towns instead of a solid route. Associates have some odd abilities, like opening a route between any two towns.
—description from the designer
Functionally, the game is very close to being a retheme of 1830. Despite lacking trains, it is very much a train game.
Besides its theme, it is also novel for its map, monsters (which replace trains), and associates (which replace privates). The map uses cubes and nodes instead of tiles (like most 18xx games). You clear routes by removing cubes from the routes.
Some monsters have special rules - such as a ghost being able to pass through a token, or a werewolf that roams adjacent towns instead of a solid route. Associates have some odd abilities, like opening a route between any two towns.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
450
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
428
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
327
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
598
-
2024-11-13
-
Lv.18