-
BGG랭킹
BGG전체 : 7583
WARGAMES : 870
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
300-600 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.89 / 5
-
디자이너
Dean Essig, Lee Forester, Wig Graves
-
아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
GD ’42: 루체사 계곡 전투는 1942년 11월 29일부터 12월 4일까지 벌어진 전투로, GD사단이 소련 제3 메흐 군단(200대 이상의 전차) 전체를 며칠에 걸쳐 격퇴한 전투이다.루체사 계곡으로 들어가 기다리고 있는 제3메흐 군단이 공격할 수 있는 돌파구를 만들려고 했다. 아직 알려지지 않은 이유로 독일 제9군은 공격 직전 3개 대대에게 루체사 계곡으로 OKH 예비군으로 이동하라고 명령했고, 따라서 약한 제216 척탄병 연대를 지원했다. GD의 존재로 인해 소련은 돌파구를 마련할 수 없었고, 제3 메흐 군단을 고기 분쇄기에 투입하기로 결정했다.
디자이너 위그 그레이브스는 전투 질서를 만들기 위해 독일과 소련의 자료들을 샅샅이 뒤지며 광범위한 연구를 수행했다. 소련은 겉보기에 압도적인 병력으로 시작하는 반면, 독일군은 시간과 공간을 교환하고 피할 수 없는 틈을 메우기 위해 전선으로 증원군을 급파하려고 한다. 독일군이 주로 수비에 임하는 동안 상대적으로 움직이지 않는 소련군 편대에 대한 신중한 반격이 승리의 열쇠가 될 수 있다. 그리고 만약 소련이 그들의 군대를 신중하게 보존하지 않는다면, 그들은 역사적인 결과로 끝날 것이다: 안정된 독일군 전열과 기계화 군단 전체가 난파당했다는 것이다.
GD ’42는 새로운 전술 전투 시리즈 규칙을 사용한다. TCS 4.0 규칙의 특징은 다음과 같다.
차량 임펄스가 탱크의 작동 속도를 높입니다.
복합 면적 및 화재 지점 표
차량 사기 도입
향상된 복합 암 효과
포병 서브시스템 개선
게임 규모:
경기 턴: 20분 주간 턴/1시간 야간 턴
16진수: 125야드/20미터 등고선
단위: 개별 총/정크 대 소대 크기
GD'42에는 다음이 포함됩니다.
22”x34” 지도 3개
카운터 3개(840 ½” 카운터)
1 TCS 4.0 시리즈 규칙집
TCS 4.0 차트 2개
1 GD ’42 규칙집
사기 차트 2개
주사위 2개
디자이너 위그 그레이브스는 전투 질서를 만들기 위해 독일과 소련의 자료들을 샅샅이 뒤지며 광범위한 연구를 수행했다. 소련은 겉보기에 압도적인 병력으로 시작하는 반면, 독일군은 시간과 공간을 교환하고 피할 수 없는 틈을 메우기 위해 전선으로 증원군을 급파하려고 한다. 독일군이 주로 수비에 임하는 동안 상대적으로 움직이지 않는 소련군 편대에 대한 신중한 반격이 승리의 열쇠가 될 수 있다. 그리고 만약 소련이 그들의 군대를 신중하게 보존하지 않는다면, 그들은 역사적인 결과로 끝날 것이다: 안정된 독일군 전열과 기계화 군단 전체가 난파당했다는 것이다.
GD ’42는 새로운 전술 전투 시리즈 규칙을 사용한다. TCS 4.0 규칙의 특징은 다음과 같다.
차량 임펄스가 탱크의 작동 속도를 높입니다.
복합 면적 및 화재 지점 표
차량 사기 도입
향상된 복합 암 효과
포병 서브시스템 개선
게임 규모:
경기 턴: 20분 주간 턴/1시간 야간 턴
16진수: 125야드/20미터 등고선
단위: 개별 총/정크 대 소대 크기
GD'42에는 다음이 포함됩니다.
22”x34” 지도 3개
카운터 3개(840 ½” 카운터)
1 TCS 4.0 시리즈 규칙집
TCS 4.0 차트 2개
1 GD ’42 규칙집
사기 차트 2개
주사위 2개
GD ’42: The Battle in the Luchessa Valley, 29 November - 4 December, 1942, covers the desperate battle for survival of the GD Division as it faced down the entire Soviet 3rd Mech Corps (with over 200 tanks) over several days. 25 November, 1942: As part of Operation Mars, the Soviet 238th Rifle Division, supported by tanks of the 49th Tank Brigade, attacked into the Luchessa Valley, trying to create a breach for the waiting 3rd Mech Corps to exploit. For reasons still unknown, right before the attack the German 9th Army ordered three battalions the GD Division to move to the Luchessa Valley as OKH reserve, thus backing up the weak 216th Grenadier Regiment. Because of the presence of the GD, the Soviets were unable to force a breakthrough and decided to commit the 3rd Mech Corps into the meat grinder to force the issue...
Designer Wig Graves conducted extensive research, combing both German and Soviet sources to create the order of battle. The Soviets begin with seemingly overwhelming force, while the Germans trade space for time and attempt to rush reinforcements to the front to plug inevitable gaps. While the Germans are primarily on the defense, careful counter-attacks against the relatively immobile Soviet formations can prove to be key to victory. And if the Soviets do not preserve their forces carefully, they will end with the historical result: stable German lines and an entire mechanized corps wrecked.
GD ’42 uses the new Tactical Combat Series rules. The features of TCS 4.0 rules are:
Vehicle impulses increase operational tempo for tanks
Combined Area and Point Fire table
Introduction of morale for vehicles
Enhanced combined arms effects
Artillery subsystem improved
Game Scale:
Game turns: 20 minute daylight turns/1 hour night turns
Hex: 125 yards / 20 meter contours
Units: Individual guns/tanks to Platoon size
GD'42 Contains:
3 22”x34” maps
3 countersheets (840 ½” counters)
1 TCS 4.0 Series Rulebook
2 TCS 4.0 charts
1 GD ’42 Rulebook
2 Morale Charts
2 Dice
Designer Wig Graves conducted extensive research, combing both German and Soviet sources to create the order of battle. The Soviets begin with seemingly overwhelming force, while the Germans trade space for time and attempt to rush reinforcements to the front to plug inevitable gaps. While the Germans are primarily on the defense, careful counter-attacks against the relatively immobile Soviet formations can prove to be key to victory. And if the Soviets do not preserve their forces carefully, they will end with the historical result: stable German lines and an entire mechanized corps wrecked.
GD ’42 uses the new Tactical Combat Series rules. The features of TCS 4.0 rules are:
Vehicle impulses increase operational tempo for tanks
Combined Area and Point Fire table
Introduction of morale for vehicles
Enhanced combined arms effects
Artillery subsystem improved
Game Scale:
Game turns: 20 minute daylight turns/1 hour night turns
Hex: 125 yards / 20 meter contours
Units: Individual guns/tanks to Platoon size
GD'42 Contains:
3 22”x34” maps
3 countersheets (840 ½” counters)
1 TCS 4.0 Series Rulebook
2 TCS 4.0 charts
1 GD ’42 Rulebook
2 Morale Charts
2 Dice
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18