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BGG랭킹
BGG전체 : 11004
WARGAMES : 1698
7.3Maori Wars: The New Zealand Land Wars, 1845-1872 (2018) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
John Poniske
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아티스트
Nils Johansson
-
인원
게임 소개
마오리 전쟁(Maori Wars)은 1845년에서 1872년 사이에 뉴질랜드 북섬에 있는 마오리족 원주민들의 영국 식민지 침략으로 일어난 주요 봉기를 모의한 것이다. 분쟁은 수많은 마을, 파스(복잡한 참호 공사를 특징으로 하는 요새화된 마을)와 식민지의 파괴를 수반했다. 이 전쟁은 영국군을 교활한 무장을 한 적에게 소개시켜주었고, 그의 방어 능력과 매복 전략은 그들을 놀라게 하고 방해했다. 시나리오가 진행될수록 갈등의 폭도 커진다. 더 많은 영국 정규군, 원주민 호주군, 뉴질랜드 민병대가 진입하여 가장 불우한 시기에 편을 바꾸는 경향이 있는 부족들과 동맹을 맺었다.
역사 시나리오는 낮은 카운터 밀도와 빠른 플레이 시간 (2시간 미만)을 특징으로 하며, 마오리 플레이어가 지도에서 일시적으로 유닛을 이동했다가 자신이 선택한 위치로 다시 이동할 수 있는 새로운 덤불 라이딩 규칙을 특징으로 한다. 영국 플레이어는 경험을 쌓으면서 이 부족들을 추적하는 법을 배웁니다. 그 지점에서 그는 덤불에서 부대원들과 전투를 벌인다. 마오리족의 저항은 마을 지원에 의존하기 때문에 요새화된 마을들이 영국의 손에 넘어가면서 저항은 사라진다. 무작위 전투 파견은 역사적 상황을 반영한다. 평화 추구, 새로운 종교, 그리고 우려하는 부족들은 플레이어들로 하여금 새롭고 발전하는 위기에 대처하도록 강요합니다. 영국군은 요새를 건설할 수도 있지만 역사적으로 지역 봉기를 일으켰기 때문에 요새를 건설하는 것은 불이익을 받는다. 카누와 포함은 신속한 수송이 가능하며 포함의 경우 수상포 지원이 가능하다. 영국의 표준 포병과 기병대가 도입되었지만, 보조 역할은 미미했다. 지형과 지형에 대한 지식은 마오리&르스쿠르의 비밀 무기이다. 상대적인 병력은 비례적인 역사적 병력이 아닌 역사적 결과의 가능성을 허용하기 위해 설계되었다. 영국군의 압도적인 우세와 화력은 마오리군의 성공을 더욱 돋보이게 했다.
지도 축척: 16진수당 10마일
단위 크기: 대대/강도 점
시간 척도: 한 번에 3개월
(Legion Wargames 웹사이트에서)
역사 시나리오는 낮은 카운터 밀도와 빠른 플레이 시간 (2시간 미만)을 특징으로 하며, 마오리 플레이어가 지도에서 일시적으로 유닛을 이동했다가 자신이 선택한 위치로 다시 이동할 수 있는 새로운 덤불 라이딩 규칙을 특징으로 한다. 영국 플레이어는 경험을 쌓으면서 이 부족들을 추적하는 법을 배웁니다. 그 지점에서 그는 덤불에서 부대원들과 전투를 벌인다. 마오리족의 저항은 마을 지원에 의존하기 때문에 요새화된 마을들이 영국의 손에 넘어가면서 저항은 사라진다. 무작위 전투 파견은 역사적 상황을 반영한다. 평화 추구, 새로운 종교, 그리고 우려하는 부족들은 플레이어들로 하여금 새롭고 발전하는 위기에 대처하도록 강요합니다. 영국군은 요새를 건설할 수도 있지만 역사적으로 지역 봉기를 일으켰기 때문에 요새를 건설하는 것은 불이익을 받는다. 카누와 포함은 신속한 수송이 가능하며 포함의 경우 수상포 지원이 가능하다. 영국의 표준 포병과 기병대가 도입되었지만, 보조 역할은 미미했다. 지형과 지형에 대한 지식은 마오리&르스쿠르의 비밀 무기이다. 상대적인 병력은 비례적인 역사적 병력이 아닌 역사적 결과의 가능성을 허용하기 위해 설계되었다. 영국군의 압도적인 우세와 화력은 마오리군의 성공을 더욱 돋보이게 했다.
지도 축척: 16진수당 10마일
단위 크기: 대대/강도 점
시간 척도: 한 번에 3개월
(Legion Wargames 웹사이트에서)
Maori Wars is a simulation of the principal uprisings that took place between 1845 and 1872 due to British colonial incursions into native Maori lands on the North Island of New Zealand. Conflict involved the destruction of numerous villages, pas (strongly fortified villages that featured intricate trench-works) and colonial settlements. The war introduced the British to a wily well-armed enemy whose defense works and strategy of ambush surprised and stymied them. As scenarios progress so does the extent of the conflict. More British regulars, native born Australian troops and New Zealand militia enter and are allied with increasingly more tribes who tend to change sides at the most inopportune times (those supporting the British came to be known as Queenites).
Historical scenarios feature low counter density, quick play time (under two hours), and features a novel bush-raiding rule that allows the Maori player to move units temporarily off the map and then back in a location of his choice. As the British player gains experience he learns to track these tribes. At which point he enters and battles these units in the bush. Maori resistance is dependent on village support so as fortified villages fall to British control, resistance melts away. Random battle dispatches reflect historical circumstances. Events such as: SEEK PEACE, NEW RELIGION, and CONCERNED TRIBES force players to deal with new and developing crises. The English may build forts but are penalized for fort-building as they historically caused local uprisings. Canoes and gunboats allow rapid transport and in the case of gunboats waterborne artillery support. Standard British artillery and cavalry are introduced but play only a minor supporting role. Terrain and knowledge of the terrain is the Maori’s secret weapon. Relative troop strength is designed to allow the possibility of historical outcomes not the proportionate historical strength. The overwhelming British superiority of men and firepower made the successes of the Maori forces all the more remarkable.
Map Scale: 10 miles per hex
Unit Size: Battalions/Strength Points
Time Scale: 3 months per turn
(from Legion Wargames website)
Historical scenarios feature low counter density, quick play time (under two hours), and features a novel bush-raiding rule that allows the Maori player to move units temporarily off the map and then back in a location of his choice. As the British player gains experience he learns to track these tribes. At which point he enters and battles these units in the bush. Maori resistance is dependent on village support so as fortified villages fall to British control, resistance melts away. Random battle dispatches reflect historical circumstances. Events such as: SEEK PEACE, NEW RELIGION, and CONCERNED TRIBES force players to deal with new and developing crises. The English may build forts but are penalized for fort-building as they historically caused local uprisings. Canoes and gunboats allow rapid transport and in the case of gunboats waterborne artillery support. Standard British artillery and cavalry are introduced but play only a minor supporting role. Terrain and knowledge of the terrain is the Maori’s secret weapon. Relative troop strength is designed to allow the possibility of historical outcomes not the proportionate historical strength. The overwhelming British superiority of men and firepower made the successes of the Maori forces all the more remarkable.
Map Scale: 10 miles per hex
Unit Size: Battalions/Strength Points
Time Scale: 3 months per turn
(from Legion Wargames website)
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