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8Irregular Wars: Conflict at the World's End – A Wargaming System for Small Actions in the Age of Discovery (2011) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Wright
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아티스트
Orestes "Orestix" Ermeides, Richard Lawson
-
인원
게임 소개
불규칙한 전쟁: 세계-스쿼스 끝에서의 분쟁은 재미있고 쉽고 빠른 플레이를 통해 아일랜드, 아메리카, 동인도 제도, 그리고 중앙아시아의 광대한 스텝 지대에서 교전을 위한 규칙을 제공한다. 유럽 탐험가들에 의해 발견된 인도 제도의 무역 재산에 대한 손쉬운 접근이 가능했던 땅은 확장의 길이 열렸다. 16세기와 17세기에는 자화자찬하는 무역업자, 약탈자, 정복자, 식민지 개척자들이 바다를 넘어 새로운 땅을 찾아 유럽을 떠났다. 일부는 박해받는 종교를 실천할 자유나 이교도들을 개종시킬 기회를 추구했고, 다른 이들은 금, 모피 또는 육두구나 담배와 같은 이국적인 향신료나 식물의 형태로 된 원료들을 추구했다. 이 게임은 한 쪽당 500명에서 2,500명의 전투병 사이의 교전을 위해 설계되었다. 각 플레이어는 주요 정복자, 귀족, 총독, 다이묘, 추장, 카시크, 소군주를 대표한다. 이 지도자들은 ‘ lords’라는 우산 칭호를 받는다. 비정규전에서 성공하기 위한 열쇠는 자원군이나 민병대의 열정을 이용할 수 있는 영주들의 능력이다. 육군 모집의 불확실한 성격과 중앙집권적 지휘통제 수준의 변동은 소규모의 국지적이고 비대칭적인 전쟁에 이상적인 규칙을 만든다. 이 게임은 신뢰할 수 있고 전문적인 군대의 설립 이전에 세계 어느 곳에서든 이전 또는 이후의 충돌을 다루기 위해 쉽게 확장될 수 있다. 이 불규칙 전쟁 제2판은 원래의 규칙들의 재미있고 빠른 접근을 계속한다. 더 많은 배경 정보와 설명이 제공되며 단계 순서가 간소화되었습니다. 규칙 전반에 걸친 추가적인 변경은 무작위적인 방식으로 게임의 무작위적인 측면을 더 현실적으로 만든다. 이 문서에는 유럽 식민지 강대국과 아일랜드, 아메리카, 동인도, 유라시아 스텝의 원주민 48명의 16, 17세기 군대 목록이 수록되어 있다.
—출판사의 설명
—출판사의 설명
Irregular Wars: Conflict at the World’s End provides a fun and easy, fast-play, set of rules for engagements on the fringe of the European world – Ireland, the Americas, the East Indies and the vast steppes of Central Asia. The lands discovered by European explorers seeking easy access to the trading wealth of the Indies exposed untold avenues for expansion. The sixteenth and seventeenth centuries saw successive waves of self-aggrandising traders, raiders, conquerors and colonists leave Europe for new lands beyond the sea. Some pursued the freedom to practice persecuted religions or the opportunity to convert the heathens, others sought raw resources in the form of gold, furs or exotic spices or plants, like nutmeg or tobacco. The game is designed for engagements between two forces of from 500 to 2,500 fighting men per side. Each player represents a leading conquistador, noble, governor, daimyo, chief, cacique or petty monarch. These leaders are given the umbrella title of ‘lords’. The key to success in Irregular Wars is the lord’s ability to harness the enthusiasm of volunteer or militia soldiers which, together with the effective use of terrain, counts for more than sheer numbers alone. The uncertain nature of army recruitment and variable level of centralised command and control make the rules ideal for small scale, localised and asymmetrical warfare. The game could quite easily be expanded to cover earlier or later conflicts anywhere in the world prior to the establishment of reliable and professional armies. This second edition of Irregular Wars continues the fun and fast approach of the original rules. More background information and explanations are provided and the phase sequence has been streamlined. Additional changes throughout the rules make the randomised aspects of the game more realistic… in a random sort of way. This edition includes army lists for 48 different sixteenth and seventeenth century armies belonging to the major European colonial powers and the indigenous populations of Ireland, the Americas, East Indies and Eurasian Steppe.
—description from the publisher
—description from the publisher
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