-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
10-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
연간 게임 언리미티드 홀리데이 게임 시리즈 중 9번째이며, 게임샵 익스프레스(2011), 게임샵 워크데이(2012), 게임샵 글래디에이터(2013), 게임샵 어드벤처러스(2014), 게임샵 익스팬션(2015), 게임샵 컬렉터(2016), 게임샵 미러버스(2017), 게임스홉 퍼스트(2018)에 이은 후속작이다.
착실한 직원인 캔드라가 새로운 게임 선반을 비축하는 것을 도와주세요. 이것은 롤 앤 라이트 스타일 게임입니다.
승리하기: 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리자입니다.
설정: 각 플레이어에게 게임 보드 시트 하나와 연필 하나를 줍니다. 한 명의 선수는 &lsquo로 지정된다.배송 배달원’가 세 개의 주사위를 가져와서 모든 플레이어가 접근할 수 있는 곳에 놓습니다.
놀이: 각 플레이어는 동시에 3개의 주사위 중 2개의 값을 선택하여 4x4 게임 보드 판에 사용할 수 있습니다. 한 개의 다이 값은 게임의 ‘type’에 사용되고 다른 한 개의 다이 값은 게임 상자(숫자 1-5)의 ‘size’에 사용됩니다. 플레이어들은 게임 보드의 선반 부분 중 하나에 타입/사이즈 쌍을 적는다. W4 또는 R1)입니다.
더 ‘SDP’는 주사위를 다시 굴리고 플레이어는 새로운 주사위 값을 사용하여 새로운 유형/크기 쌍을 적습니다. 게임보드에 선반 공간 16개 중 12개를 채우면 게임이 종료된다.
한 바퀴 도는 동안 2개 이상의 6s가 굴리면 모든 주사위를 다시 굴리세요.
6개의 롤 사용:
플레이어’s 순번 동안 ‘에 의해 싱글 6이 롤링되는 경우 도우미의 동작을 사용할 수 있다.SDP’. 모든 플레이어가 최대 4개의 도우미 동작을 사용할 수 있습니다. 작업이 사용될 때마다 상자를 지웁니다. 모든 동작은 플레이어 자신의 다이 값 사용에만 영향을 미칩니다.
12칸을 채운 후 채점한다.
• 모든 게임 상자 크기의 합계를 행 또는 열 내의 최종 숫자로 합산하여 오름차순/내림차순으로 3개의 직교 인접 게임 상자 크기(예: 1, 2, 3 또는 4, 3, 2, 3)에 대한 점수.
• 행 또는 열에 서로 직교적으로 인접한 (크기에 관계없이) 동일한 일치 유형의 3개 게임들의 개별 집합에 대한 점수. 점수는 선반의 4x4 게임 보드 그리드에 분포된 개별 세트의 총 수에 기초한다.
스코어는 - 1세트 - 3vp • 2세트 - 5vp • 3세트 - 8vp • 4세트 12vp • 5세트 이상 - 17vp
• 선반 그리드 내의 모든 5가지 게임 유형과 5가지 게임 크기의 개별 컬렉션에 대한 점수. E2, W3, R4, S5, C6) 5가지 유형의 컬렉션 중 크기 값의 반복이 없는 경우. 점수를 매기는 동안 반복되지 않도록 각 게임 컬렉션에 동그라미를 치세요.
점수는 각 개별 컬렉션에 대해 15vp와 같습니다.
—디자이너의 설명
착실한 직원인 캔드라가 새로운 게임 선반을 비축하는 것을 도와주세요. 이것은 롤 앤 라이트 스타일 게임입니다.
승리하기: 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리자입니다.
설정: 각 플레이어에게 게임 보드 시트 하나와 연필 하나를 줍니다. 한 명의 선수는 &lsquo로 지정된다.배송 배달원’가 세 개의 주사위를 가져와서 모든 플레이어가 접근할 수 있는 곳에 놓습니다.
놀이: 각 플레이어는 동시에 3개의 주사위 중 2개의 값을 선택하여 4x4 게임 보드 판에 사용할 수 있습니다. 한 개의 다이 값은 게임의 ‘type’에 사용되고 다른 한 개의 다이 값은 게임 상자(숫자 1-5)의 ‘size’에 사용됩니다. 플레이어들은 게임 보드의 선반 부분 중 하나에 타입/사이즈 쌍을 적는다. W4 또는 R1)입니다.
더 ‘SDP’는 주사위를 다시 굴리고 플레이어는 새로운 주사위 값을 사용하여 새로운 유형/크기 쌍을 적습니다. 게임보드에 선반 공간 16개 중 12개를 채우면 게임이 종료된다.
한 바퀴 도는 동안 2개 이상의 6s가 굴리면 모든 주사위를 다시 굴리세요.
6개의 롤 사용:
플레이어’s 순번 동안 ‘에 의해 싱글 6이 롤링되는 경우 도우미의 동작을 사용할 수 있다.SDP’. 모든 플레이어가 최대 4개의 도우미 동작을 사용할 수 있습니다. 작업이 사용될 때마다 상자를 지웁니다. 모든 동작은 플레이어 자신의 다이 값 사용에만 영향을 미칩니다.
12칸을 채운 후 채점한다.
• 모든 게임 상자 크기의 합계를 행 또는 열 내의 최종 숫자로 합산하여 오름차순/내림차순으로 3개의 직교 인접 게임 상자 크기(예: 1, 2, 3 또는 4, 3, 2, 3)에 대한 점수.
• 행 또는 열에 서로 직교적으로 인접한 (크기에 관계없이) 동일한 일치 유형의 3개 게임들의 개별 집합에 대한 점수. 점수는 선반의 4x4 게임 보드 그리드에 분포된 개별 세트의 총 수에 기초한다.
스코어는 - 1세트 - 3vp • 2세트 - 5vp • 3세트 - 8vp • 4세트 12vp • 5세트 이상 - 17vp
• 선반 그리드 내의 모든 5가지 게임 유형과 5가지 게임 크기의 개별 컬렉션에 대한 점수. E2, W3, R4, S5, C6) 5가지 유형의 컬렉션 중 크기 값의 반복이 없는 경우. 점수를 매기는 동안 반복되지 않도록 각 게임 컬렉션에 동그라미를 치세요.
점수는 각 개별 컬렉션에 대해 15vp와 같습니다.
—디자이너의 설명
This is the 9th in a series of Annual Games Unlimited Holiday Games and is the followup to Gameshop Express (2011), Gameshop Workday (2012), Gameshop Gladiators (2013), Gameshop Adventurers (2014), Gameshop Expansions (2015), and Gameshop Collector (2016, Gameshop Mirrorverse (2017), Gameshop Go First! (2018).
Help stalwart employee Candra stock the shelves with the new shipment of games. This is a roll and write style game
To Win: Highest scoring player is the winner.
Setup: Give each player one game board sheet and a pencil. One player is then designated as ‘Shipment Delivery Person’ and takes the three dice, rolling and setting them within reach of all players.
Play: Each player simultaneously chooses values on 2 of the 3 dice for use on their 4x4 game board grid of shelving. One die value will be used for the ‘type’ of game (letters W E R C S) and one other die value for the ‘size’ of the game box (numbers 1-5). Players write down a type/size pair in one of the shelf sections of the game board (ex. W4 or R1).
The ‘SDP’ then rolls the dice again and players write down a new type/size pair using the new die values. The game is over after 12 of the 16 shelving spaces have been filled on the game board.
Reroll all dice if 2 or more 6s are rolled during a turn.
Using rolls of 6:
During a player’s turn, they may use the actions of a helper if a single 6 is rolled by the ‘SDP’. A maximum of 4 helper actions can be used by any player. Cross off a box each time an action is used. All actions only affect that player’s own use of the die values.
Scoring after 12 spaces are filled in:
• Score for a single run (i.e. a straight) of 3 orthogonally adjacent game box sizes in ascending/descending numerical order (ex. 1, 2, 3, or 4, 3, 2, not 4, 2, 3), regardless of type, by adding up the total of all game box sizes as a final number within a row or column.
• Score for an individual set of 3 games of the same matching type (regardless of size) orthogonally adjacent to each other in a row or column. Scores are based on the total number of individual sets distributed across the 4x4 game board grid of shelving.
Score equals - 1 set - 3vp • 2 sets - 5vp • 3 sets - 8vp • 4 sets 12vp • 5 or more sets - 17vp
• Score for each individual collection of all 5 game types AND all 5 games sizes within the grid of shelving(ex. E2, W3, R4, S5, C6) without repeat of size values among that collection of the 5 types. Circle each collection of games in order not to repeat during scoring.
Score equals - 15vp for each individual collection
—description from the designer
Help stalwart employee Candra stock the shelves with the new shipment of games. This is a roll and write style game
To Win: Highest scoring player is the winner.
Setup: Give each player one game board sheet and a pencil. One player is then designated as ‘Shipment Delivery Person’ and takes the three dice, rolling and setting them within reach of all players.
Play: Each player simultaneously chooses values on 2 of the 3 dice for use on their 4x4 game board grid of shelving. One die value will be used for the ‘type’ of game (letters W E R C S) and one other die value for the ‘size’ of the game box (numbers 1-5). Players write down a type/size pair in one of the shelf sections of the game board (ex. W4 or R1).
The ‘SDP’ then rolls the dice again and players write down a new type/size pair using the new die values. The game is over after 12 of the 16 shelving spaces have been filled on the game board.
Reroll all dice if 2 or more 6s are rolled during a turn.
Using rolls of 6:
During a player’s turn, they may use the actions of a helper if a single 6 is rolled by the ‘SDP’. A maximum of 4 helper actions can be used by any player. Cross off a box each time an action is used. All actions only affect that player’s own use of the die values.
Scoring after 12 spaces are filled in:
• Score for a single run (i.e. a straight) of 3 orthogonally adjacent game box sizes in ascending/descending numerical order (ex. 1, 2, 3, or 4, 3, 2, not 4, 2, 3), regardless of type, by adding up the total of all game box sizes as a final number within a row or column.
• Score for an individual set of 3 games of the same matching type (regardless of size) orthogonally adjacent to each other in a row or column. Scores are based on the total number of individual sets distributed across the 4x4 game board grid of shelving.
Score equals - 1 set - 3vp • 2 sets - 5vp • 3 sets - 8vp • 4 sets 12vp • 5 or more sets - 17vp
• Score for each individual collection of all 5 game types AND all 5 games sizes within the grid of shelving(ex. E2, W3, R4, S5, C6) without repeat of size values among that collection of the 5 types. Circle each collection of games in order not to repeat during scoring.
Score equals - 15vp for each individual collection
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18