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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    180-3600 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.63 / 5

게임 소개

제2차 세계 대전은 역사상 가장 크고 격렬한 해군 전쟁이었다. 1939년 9월부터 일본이 항복할 때까지 공해는 강력한 전함, 민첩한 순양함, 조용한 사냥꾼, 비행기가 우거진 평평한 꼭대기로 가득 찬 세계적인 전투 지역이었다. 우레와 같은 옛 경비대가 공군에 쓰러지고 잠수함이 공해상을 배회하며 항공모함이 진정한 다양성과 적응력을 발휘하면서 공해상에서의 전쟁 변화를 눈앞에서 목격했다.

Seas of Thunder는 플레이어들이 전쟁의 대서양이나 태평양 전역을 재창조할 수 있게 해 줄 뿐만 아니라 그들의 지도자들에게 전체 그림이 얼마나 어려운지를 볼 수 있게 해준다. 어떻게 지구를 독일인 침입자들로부터 보호할 수 있죠? 프랑스가 함락되고 공해상에서 독일과 이탈리아와 홀로 싸우게 되었을 때 영국은 얼마나 절망적이었는가? 소련 함대가 서로 다른 전선(발트, 흑해, 북극, 태평양)에 대해 분할되는 올바른 균형은 무엇인가? 지중해군이 연합군에게 약해지면 배를 어디로 끌고 갈지. ? 일본은 중간 지점에 도착하면 빠르게 공격하나요 아니면 소모전을 하나요? 미국은 두 개의 전선에서 싸울 것인가, 세 개 또는 네 개로 싸울 것인가?

Seas of Thunder에서 플레이어들은 너무 많은 바다의 긴장감, 준비되지 않은 상태로 잡히는 것에 대한 좌절감, 또는 가치가 높은 해역을 경쟁하는 필수 스탠드의 강도를 경험하게 된다. 승리는 갑작스럽지도 않고 보장되지도 않는다. 각 전투에서는 카탈리나스의 비행, ASW 부족, 공중 전력의 부적절한 분배, 심지어 사라진 지뢰 제거가 성패의 차이점이 될 수 있었다.

상자 안에 있는 것

Thunder해에는 모든 함선이 있지는 않지만, 당신이 알고 있는 함선들이 있습니다.

1개의 장착 지도(한 면에는 프리펄 하버, 다른 면에는 포스트펄 하버 점수를 매기는 양면)

1200대 이상의 전투함 카운터(자본이 디스트로이어 비행대, 잠수함 그롭스, 기뢰 소탕 함대까지 함정)

132 수송 및 유틸리티 카운터

포트 카드 14개(7가지 시나리오 각각에 대해 면당 1개)

전투 추적을 위한 전투 순서 카드

게다가 제반 주사위, 규칙, 시나리오 세부 사항...평소의

선더해는 제2차 세계 대전 중 공해상에서 벌어진 분쟁을 전략적으로 보여주는 강력한 표현이다. 플레이어는 자주 너무 많은 바다를 커버하고 거의 충분한 배를 가지고 전함들의 세계적 배치를 관리해야 한다.

각 국가는 그 분쟁에서 항해한 역사적인 배들에 접근할 수 있다. 각 나라의 함대는 그들 고유의 장점과 단점을 가지고 있습니다.

—출판사의 설명
World War 2 was the largest and most violent extended naval war in history. From September 1939 until the surrender of Japan, the high seas were a global battle zone filled with mighty battleships, nimble cruisers, silent hunters, and flat-tops bristling with planes. Before our eyes, we witnessed the changing of warfare on the high seas as the thunderous old guard fell to air power and submarines Raiders prowled the open waters and the carrier showed its true diversity and adaptability.

Seas of Thunder not only allows players to re-create the Atlantic or Pacific theaters of the war but to see how challenging the entire picture was for their leaders. How do you protect a globe from German raiders? How desperate was it for Britain when France fell and they were left to fight Germany and Italy alone on the high seas? What is the right balance for the Soviet fleet split between for distinct fronts (Baltic, Black Sea, Arctic, and Pacific)? If the Mediterranean force weakens for the allies, where to they draw ships. from? Does Japan strike quickly or play for attrition when they arrive on the halfway point? Will America fight in two fronts, three, or four?

In Seas of Thunder, players will experience the tension of too much sea to cover with too few ships, the frustration of being caught unprepared, or the intensity of a vital stand contesting a high-value sea area. Victory is neither sudden nor guaranteed. In each battle, a flight of Catalinas, the lack of ASW, the improper distribution of air power, or even a missing minesweeper could be the difference between success or failure.

What's in the Box

Seas of Thunder may not have every ship in the conflict, but it has the ones you know.

1 Mounted Map (Double-Sided with pre-Pearl Harbor scoring on one side and post-Pearl Harbor scoring on the other)

1200+ Combat Ship counters (Capital ships down to Destroyer Squadrons, Submarine Grops, and Mine-sweeping Flotillas)

132 Convoy & Utility counters

14 Port Cards (1 per side for each of 7 scenarios)

Combat Sequence Cards for tracking combat

Plus sundry dice, rules, scenario details...the usual.

Seas of Thunder is every bit a full-force strategic-level representation of the conflict on the high seas during World War 2. Players have to manage a global disposition of their warships with frequently too much ocean to cover and not nearly enough ships to cover it.

Each nation has access to the historical ships that sailed in the conflict. Each country's fleets have advantages and disadvantages that are unique to them.

—description from the publisher

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