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BGG랭킹
BGG전체 : 744
STRATEGY : 451
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.68 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Paul Mafayon, Walter Pepperle, Christophe Swal, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
멕시카는 텍스코코 호수의 섬에 테노치티틀란 도시의 발전을 계획한다. 플레이어들은 그것을 구역으로 나누고, 건물을 배치하고, 운하를 건설하려고 시도한다.
구는 섬 주변을 물로 완전히 둘러싸고 디스트릭트 마커를 배치하는 방식으로 형성된다. 구역을 발견한 플레이어가 즉시 점수를 획득합니다.
운하와 텍스코코 호수는 도시 전체를 빠르게 이동할 수 있는 수단이다. 플레이어들은 다리를 세우고 한 다리에서 다음 다리로 이동하는데, 거리에 상관없이 1개의 액션 포인트가 소요된다. 그들은 또한 건물을 세워야 한다. 이 경우 정확한 숫자는 건물의 크기에 따라 달라지며 실행 포인트가 소요됩니다.
게임의 득점 단계에서는 플레이어가 디스트릭트에서의 우위를 바탕으로 점수를 획득한다. 4인 게임에서는 가장 많은 건물 1, 2, 3위를 차지한 플레이어가 점수를 줄인다.
1차 채점 라운드에서는 구역만 채점된다.
경기 종료 후 2차 득점 라운드에서는 구역뿐만 아니라 모든 육상 지역이 득점이 된다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
멕시카는 마스크 3부작의 세 번째 게임이다.
구는 섬 주변을 물로 완전히 둘러싸고 디스트릭트 마커를 배치하는 방식으로 형성된다. 구역을 발견한 플레이어가 즉시 점수를 획득합니다.
운하와 텍스코코 호수는 도시 전체를 빠르게 이동할 수 있는 수단이다. 플레이어들은 다리를 세우고 한 다리에서 다음 다리로 이동하는데, 거리에 상관없이 1개의 액션 포인트가 소요된다. 그들은 또한 건물을 세워야 한다. 이 경우 정확한 숫자는 건물의 크기에 따라 달라지며 실행 포인트가 소요됩니다.
게임의 득점 단계에서는 플레이어가 디스트릭트에서의 우위를 바탕으로 점수를 획득한다. 4인 게임에서는 가장 많은 건물 1, 2, 3위를 차지한 플레이어가 점수를 줄인다.
1차 채점 라운드에서는 구역만 채점된다.
경기 종료 후 2차 득점 라운드에서는 구역뿐만 아니라 모든 육상 지역이 득점이 된다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
멕시카는 마스크 3부작의 세 번째 게임이다.
Mexica plots the development of the city of Tenochtitlan on an island in Lake Texcoco. Players attempt to partition it into districts, place buildings, and construct canals.
Districts are formed by completely surrounding areas of the island with water and then placing a District marker. The player who founds a district scores points immediately.
Canals and Lake Texcoco act as a quick method of moving throughout the city. Players erect bridges and move from one bridge to the next, which costs 1 action point regardless of the distance. They must also erect buildings. This costs action points, the exact number being dependent upon the building's size.
In the scoring phases of the game, players score points (El Grande style) based upon their dominance in a District. In the 4 player game, players with the 1st, 2nd, and 3rd most buildings score decreasing numbers of points.
Only districts are scored in the first scoring round.
In the second scoring round at the end of the game, all land areas are scored, not just districts.
The player with the most points wins.
Mexica is the third game in the Mask Trilogy.
Districts are formed by completely surrounding areas of the island with water and then placing a District marker. The player who founds a district scores points immediately.
Canals and Lake Texcoco act as a quick method of moving throughout the city. Players erect bridges and move from one bridge to the next, which costs 1 action point regardless of the distance. They must also erect buildings. This costs action points, the exact number being dependent upon the building's size.
In the scoring phases of the game, players score points (El Grande style) based upon their dominance in a District. In the 4 player game, players with the 1st, 2nd, and 3rd most buildings score decreasing numbers of points.
Only districts are scored in the first scoring round.
In the second scoring round at the end of the game, all land areas are scored, not just districts.
The player with the most points wins.
Mexica is the third game in the Mask Trilogy.
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