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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-35 분

  • 연령

    7+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

봄버(Bomber)는 두 명의 플레이어가 각자의 등반을 위해 경쟁하는 당신의 행운의 암벽 등반 게임이다. 어려운 경로 구간을 극복하면서 예상치 못한 상황에 대처하고, 넘어질 가능성이 있는 경우를 대비해 지면에 부딪히지 않도록 체력관리, 기어배치 등을 해야 한다. 네가 먼저 올라가면 네가 이기는 거야. 넘어졌을 때 땅에 부딪히면 지는 거야.

먼저 각 선수가 얼마나 많은 에너지를 가질지 그리고 얼마나 많은 장비를 가지고 오를지를 결정합니다: 더 많은 위험을 감수하고 더 긴 스트레칭을 할 수 있도록 더 많은 에너지를 가질 수 있지만, 더 많은 장비를 갖추면 꾸준한 진행을 가능케 하지만 에너지를 회복하기 위해 더 많은 휴식이 필요합니다.

그리고 나서 선수들은 그들이 가는 동안 에너지를 소비하면서, 번갈아 가면서 경로를 따라 이동하는 방법을 결정한다. 예를 들어, 난간을 건너는 데는 에너지가 들지 않지만 돌출부나 지붕 부분을 극복하는 데는 많은 에너지가 필요할 것이다. 일단 모든 에너지가 소모되면 플레이어는 넘어집니다. 따라서 지면에 떨어지지 않도록 보호하기 위해 기어를 배치해야 한다(폭격기 배치인 경우가 아니라면 다른 색상의 기어만 적절한 색상에 적합하다). 플레이어가 기어를 넣으면 플레이스 카드가 찍히고 해당 이벤트가 해결됩니다. 플레이어가 새로운 경로 타일에 들어갈 때마다 이동 카드가 찍히고 해당 이벤트가 해결되어 넘어지거나 플레이어의 에너지 비축량을 보충할 수 있습니다.
Bomber is a rock climbing themed push your luck game where two players race to top out on their respective climb. Whilst overcoming challenging route sections, players need to deal with unforeseen events, manage their energy level and gear placement to avoid hitting the ground in case of a likely fall. If you top out first, you win. If you hit the ground when you fall you lose.

First each player decides how much energy they will have and how much gear they want to take on the climb: you can be more risky and have more energy to allow you to climb longer stretches, but the falls also become longer and more serious, whereas having more gear allows for steady progress but you will need more breaks to recover some energy.

Then players take turns deciding how to move along the route, spending energy as they go. For example, it costs no energy to climb across a ledge, but it will take a lot to surmount an overhang or a roof section. Once all energy is spent the player takes a fall. Thus one needs to place gear for protection to prevent falling to the ground (different coloured gear fit only into places with suitable colour, unless it is a bomber placement). When a player places gear, a Place card is taken and the corresponding event is resolved. Every time a player enters a new route tile a Move card is taken and a corresponding event is resolved, which may result in a fall or may replenish some of the player's energy reserves.

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