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BGG전체 : 0
7.5Tilly's Very Bad Day: Fast Play Rules for the 30 Years War (2019) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Steven Thomas
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아티스트
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인원
게임 소개
최근 브렛 심슨은 루퍼트의 매우 나쁜 날: 마스톤 무어 전투: 맷 프리츠의 학생들을 위한 빠른 놀이 규칙이라고 불리는 영국 남북 전쟁을 위한 간단한 규칙 집합에서 나를 지목했다. 루퍼트의 매우 나쁜 날은 많은 베이스와 베이스 제거에 의존하기 때문에 나의 큰 베이스들과 30년 전쟁 부대들이 파이크와 샷을 모두 같은 베이스에서 하는 것은 그다지 우호적이지 않다. 하지만 나는 심플함이 좋았고, 상당한 잠재력을 보았고, 그 이름이 정말 좋았어. 그래서 저는 즉시 제 파이크에 맞는 버전을 쓰기 시작했고, 큰 베이스(80mm x 40mm)를 기반으로 한 30년 전쟁을 촬영했습니다. 제 초기 초안은 Matt Fritz의 작품과 매우 가까이에서 시작되었고, 저는 그에게 많은 빚을 지고 있습니다. 하지만 규칙은 원본과 상당히 멀리 발전했습니다. 원래 규칙과 가장 비슷한 점은 아마도 이름일 것이다.루퍼트 "는 "이 되었다.틸리". 저는 스탠드 제거, 결의에 따른 사기 규칙, 지형을 포함한 지형, 기초 폭에 따른 거리, 더 복잡한 슈의 상호 작용을 포함한 옵션을 대체하기 위해 더 많은 종류의 스탠드(라이트호스, 파이크+샷, 싱글 스탠드 유닛)를 도입했습니다.이러한 전투 옵션에 대한 서로 다른 국가 및 부대 태도를 반영하기 위한 약탈 및 충전, 지휘관의 목적 증대, 선택적 병력 품질(직급, 보통, 열등, 폭도) 및 그에 따른 선택적 포인트 시스템, 그리고 아마도 다른 것들이다. 이러한 추가 사항들과 그것들의 복잡성에도 불구하고, 저는 이 규칙이 여전히 빠른 플레이를 허용한다고 생각합니다. 비록 30년 전쟁을 염두에 두고 있지만.틸리의 매우 나쁜 날"은 80년 전쟁과 영국 내전에 적용되어야 한다.
—디자이너의 설명
—디자이너의 설명
Recently Brett Simpson pointed me at a simple set of rules for the English Civil War called Rupert's Very Bad Day: Battle of Marston Moor (1644 AD): Fast Play Rules for Students by Matt Fritz. Rupert's Very Bad Day relies on lots of bases and base removal so isn't very friendly with my big bases and Thirty Years War units with both pike and shot on the same base. But I liked the simplicity, saw considerable potential, and really liked the name. So I immediately began writing a version that would suit my pike and shot for the Thirty Years War which are based on big bases (80mm x 40mm). My initial draft started very close to Matt Fritz's work, and I remain heavily indebted to him, howeverthe rules have evolved quite far from the original. The biggest similarity to the original rules is probably the name although even there "Rupert" became "Tilly". I have introduced more types of stand (light horse, pike+shot, rabble), single stand units (hence pike+shot), a new concept called "resolve" to replace stand removal, morale rules based on resolve, terrain including the option to allow infantry to "defend the hill", distances based on base width, a more complex interplay of shooting and charging to reflect different national and unit attitudes to these combat options, increase purpose for commanders, optional troop quality (superior, ordinary, inferior, rabble) and hence an optional point system, and probably other things. Despite these additions, and the complexity they bring, I think the rules still allow "fast play". Although I've got the Thirty Years War in mind "Tilly's Very Bad Day" should be applicable to the Eighty Years War and English Civil War.
—description from the designer
—description from the designer
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