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BGG랭킹
BGG전체 : 755
WARGAMES : 4
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.48 / 5
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디자이너
John H. Butterfield
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아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
솔리테르는 제2차 세계 대전 중 미국의 가장 유혈적이고 영웅적인 날을 연구했다. 플레이어는 오마하 해변의 5마일 구간을 따라 상륙하는 미군 병력과 생존 가능한 해안지대를 구축하기 위한 필사적인 투쟁을 통제한다. 첫 날 경기 시간은 턴당 15분에서 턴당 30분까지 다양하다. 부대는 보병, 공병, 수륙양용전차를 공격하는 중대이다. 이 게임 시스템은 그들의 " 인용구에 숨겨진 독일 수비수들을 통제한다.첫 번째 상륙 파도의 미국인 생존자들이 절벽 위로 올라옴에 따라 수비수들과 그들의 예비군들이 드러나는 와이드 스탠드 네스트(widerstnest)의 저항 지점들이다. 수륙 양용 상륙, 독일군의 사격장, 포병, 조석 이동, 그리고 포격중인 미국 지도부와 미군 병사의 주도권과 같은 무형 무기를 다룬다. 지도 한 장, 카운터 시트 두 장, 카드 55장
추가 참고 사항:
=====
352 카운터. 기본 부대 규모는 미국 보병 중대입니다. 독일군은 Widerstandest 크루와 보강 보병 중대로 구성되어 있다. 미군 전차, 일부 미군 포병, AA 및 대전차 부대도 포함된다. 게임 초반에 해변 장애물을 치우고 게임 후반부에 해변의 교통로를 여는 등 미국 엔지니어가 추상적으로 표현된다.
이 지도에는 길이 9km, 내륙 4km, 육각당 250m의 오마하 침범지역 전체가 그려져 있다. 육각형은 독일의 배치, 화재, 행동을 용이하게 하는 공생관계를 유닛을 들지 않고도 볼 수 있도록 (거의 1&인용) 크기가 초과되었다.
시간 척도는 0600시간에서 1000시간까지 1회전당 15분이며, 1000시간에서 1800시간까지 1시간 반씩 전환된다.
55장의 카드 한 벌은 3중 임무를 수행한다. 즉, 미국의 상륙 결과를 결정하고, 각 턴마다 이벤트를 결정하며, 각 턴마다 어떤 독일 부대가 발사하거나 다른 행동을 수행할지를 결정한다.
이 게임의 솔리테어 시스템은 주빌리 작전에서 이전에 사용했던 것을 기반으로 한다. 1942년 8월 디에프.
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결정 게임 오마하 비치 공식 URL: http://shop.decisiongames.com/ProductDetails.asp?제품 코드...
추가 참고 사항:
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352 카운터. 기본 부대 규모는 미국 보병 중대입니다. 독일군은 Widerstandest 크루와 보강 보병 중대로 구성되어 있다. 미군 전차, 일부 미군 포병, AA 및 대전차 부대도 포함된다. 게임 초반에 해변 장애물을 치우고 게임 후반부에 해변의 교통로를 여는 등 미국 엔지니어가 추상적으로 표현된다.
이 지도에는 길이 9km, 내륙 4km, 육각당 250m의 오마하 침범지역 전체가 그려져 있다. 육각형은 독일의 배치, 화재, 행동을 용이하게 하는 공생관계를 유닛을 들지 않고도 볼 수 있도록 (거의 1&인용) 크기가 초과되었다.
시간 척도는 0600시간에서 1000시간까지 1회전당 15분이며, 1000시간에서 1800시간까지 1시간 반씩 전환된다.
55장의 카드 한 벌은 3중 임무를 수행한다. 즉, 미국의 상륙 결과를 결정하고, 각 턴마다 이벤트를 결정하며, 각 턴마다 어떤 독일 부대가 발사하거나 다른 행동을 수행할지를 결정한다.
이 게임의 솔리테어 시스템은 주빌리 작전에서 이전에 사용했던 것을 기반으로 한다. 1942년 8월 디에프.
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결정 게임 오마하 비치 공식 URL: http://shop.decisiongames.com/ProductDetails.asp?제품 코드...
Solitaire study of America's most bloody and heroic day in WWII. The player controls the US forces landing along the five mile stretch of Omaha Beach on D-Day and their desperate struggle to establish a viable beachhead. The game covers the entire first day at a time scale that varies from 15 minutes per turn (during the initial landings) to 30 minutes per turn later in the day. Units are companies and include assaulting infantry, engineers and amphibious tanks. The game system controls the hidden German defenders in their "Widerstandsnest" resistance points, revealing the defenders and their reserves as the American survivors of the first landing waves make their way up the bluffs. Rules cover amphibious landings, German fields of fire, artillery, tidal movement, and intangibles such as US leadership under fire and the initiative of the American GI. One map, two counter sheets, 55 cards.
Additional Notes:
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352 counters. Basic unit size is the US infantry company. German units consist of Widerstandsnest crews and reinforcement infantry companies. US tanks, and some US artillery, AA and anti-tank units are also included. US engineers are represented abstractly, clearing beach obstacles early in the game and opening traffic routes off the beach later in the game.
The 34" x 22" map depicts the entire Omaha invasion area 9km long, going inland 4km, at 250 meters per hex. Hexes are oversized (almost 1") so that symbology facilitating German placement, fire and actions can be seen without having to pick up units.
Time scale is 15 minutes per turn from 0600 hours to 1000 hours, shifting to 1/2 hour turns from 1000 to 1800 hours.
A deck of 55 cards performs triple duty -- determining results of US amphibious landings, determining an event each turn, and determining which German units fire or perform other actions each turn.
The game's solitaire system is based on that used previously in Operation Jubilee: Dieppe, August 1942.
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Decision Games Omaha Beach official url: http://shop.decisiongames.com/ProductDetails.asp?ProductCode...
Additional Notes:
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352 counters. Basic unit size is the US infantry company. German units consist of Widerstandsnest crews and reinforcement infantry companies. US tanks, and some US artillery, AA and anti-tank units are also included. US engineers are represented abstractly, clearing beach obstacles early in the game and opening traffic routes off the beach later in the game.
The 34" x 22" map depicts the entire Omaha invasion area 9km long, going inland 4km, at 250 meters per hex. Hexes are oversized (almost 1") so that symbology facilitating German placement, fire and actions can be seen without having to pick up units.
Time scale is 15 minutes per turn from 0600 hours to 1000 hours, shifting to 1/2 hour turns from 1000 to 1800 hours.
A deck of 55 cards performs triple duty -- determining results of US amphibious landings, determining an event each turn, and determining which German units fire or perform other actions each turn.
The game's solitaire system is based on that used previously in Operation Jubilee: Dieppe, August 1942.
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Decision Games Omaha Beach official url: http://shop.decisiongames.com/ProductDetails.asp?ProductCode...
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