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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-500 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Gabrio Tolentino
-
아티스트
-
인원
게임 소개
함정 편대는 더 큰 전함들에 비하면 악당이나 다름없다. 그럼에도 불구하고, 그들은 함대에서 유용한 위치를 가지고 있습니다. 건보트는 일반적으로 돛이 네모난 돛을 가진 하나의 돛대만을 가지고 있었고, 1개에서 3개의 고정 대포 사이에 장착되었다.
모든 해군 함대가 포함을 계속했다. 수심이 얕은 곳에서도 유용하게 쓰일 수 있었는데, 대포 한 자루로 대형 선박이 움직일 수 없었던 곳에서도 비교적 쉽게 움직일 수 있었다. 이 대포가 32파운드였다면 더 큰 함선에게는 여전히 위험할 수 있었다. 예를 들어, 프리깃은 한 번의 측면 타격으로 한 척의 포함을 쉽게 파괴할 수 있다. 그러나 만약 대규모로 배치된다면, 호위함은 큰 피해를 입기 전에 모든 포함을 상대하는 데 어려움을 겪을 것이다. 이 포함을 만드는 데 드는 비용과 상대적인 시간은 엄청난 이점을 증명할 수 있다.
1803년부터 1812년까지의 미국 해군의 정책은 1812년 전쟁에서 영국 봉쇄에 대한 효과가 없음을 증명하기 위한 것이었다.
게임 속
흑해에서 건보트 기단은 작은 배입니다. 즉, 충돌하기 매우 어렵지만, 특히 선박이 속도를 낼 경우 더 큰 선박과의 충돌에 취약하다는 것을 의미한다. 그들은 오직 하나의 경포만 탑재하고 너무 작아서 업그레이드를 할 수 없다 - 그러나 그들의 상대적인 회피성은 그들이 전투에서 상대하기 어렵다는 것을 의미한다.
—출판사의 설명
모든 해군 함대가 포함을 계속했다. 수심이 얕은 곳에서도 유용하게 쓰일 수 있었는데, 대포 한 자루로 대형 선박이 움직일 수 없었던 곳에서도 비교적 쉽게 움직일 수 있었다. 이 대포가 32파운드였다면 더 큰 함선에게는 여전히 위험할 수 있었다. 예를 들어, 프리깃은 한 번의 측면 타격으로 한 척의 포함을 쉽게 파괴할 수 있다. 그러나 만약 대규모로 배치된다면, 호위함은 큰 피해를 입기 전에 모든 포함을 상대하는 데 어려움을 겪을 것이다. 이 포함을 만드는 데 드는 비용과 상대적인 시간은 엄청난 이점을 증명할 수 있다.
1803년부터 1812년까지의 미국 해군의 정책은 1812년 전쟁에서 영국 봉쇄에 대한 효과가 없음을 증명하기 위한 것이었다.
게임 속
흑해에서 건보트 기단은 작은 배입니다. 즉, 충돌하기 매우 어렵지만, 특히 선박이 속도를 낼 경우 더 큰 선박과의 충돌에 취약하다는 것을 의미한다. 그들은 오직 하나의 경포만 탑재하고 너무 작아서 업그레이드를 할 수 없다 - 그러나 그들의 상대적인 회피성은 그들이 전투에서 상대하기 어렵다는 것을 의미한다.
—출판사의 설명
A gunboat squadron is like a gnat in comparison to the larger ships-of-the-line. Nevertheless, they have a useful place in the fleet. A gunboat would typically have only a single mast with square-rigged sails, mounting between one and three fixed cannons.
Fleets of all navies kept gunboats on hand. They could be useful in shallower waters, as with only a single mounted cannon, they were able to manoeuvre relatively easily where a large ship could not. If this cannon was a 32-pounder it could still prove dangerous to larger vessels. For instance, a frigate could easily destroy a single gunboat with a single broadside hit. But if deployed in large numbers, the frigate would struggle to deal with every gunboat before sustaining heavy damage itself. The extremely cheap cost and relative time is taken to build these gunboats could prove a tremendous advantage.
Gunboats were crucial to Napoleon's notion for the planned invasion of England in 1804, whilst the US Navy's policy between 1803 and 1812 focussed its Navy around the concept - this was to prove ineffectual against the British Blockade in the war of 1812.
In the Game
In Black Seas, Gunboat squadrons are tiny vessels. This means that they are extremely difficult to hit, but are vulnerable to collisions from larger vessels, particularly if that vessel was travelling at speed. They mount only a single light cannon and are too small to allow for upgrades - their relative evasiveness, however, means that they will be difficult to deal with in battle.
—description from the publisher
Fleets of all navies kept gunboats on hand. They could be useful in shallower waters, as with only a single mounted cannon, they were able to manoeuvre relatively easily where a large ship could not. If this cannon was a 32-pounder it could still prove dangerous to larger vessels. For instance, a frigate could easily destroy a single gunboat with a single broadside hit. But if deployed in large numbers, the frigate would struggle to deal with every gunboat before sustaining heavy damage itself. The extremely cheap cost and relative time is taken to build these gunboats could prove a tremendous advantage.
Gunboats were crucial to Napoleon's notion for the planned invasion of England in 1804, whilst the US Navy's policy between 1803 and 1812 focussed its Navy around the concept - this was to prove ineffectual against the British Blockade in the war of 1812.
In the Game
In Black Seas, Gunboat squadrons are tiny vessels. This means that they are extremely difficult to hit, but are vulnerable to collisions from larger vessels, particularly if that vessel was travelling at speed. They mount only a single light cannon and are too small to allow for upgrades - their relative evasiveness, however, means that they will be difficult to deal with in battle.
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