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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.13 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
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인원
게임 소개
이 게임은 6x6 그리드를 주 플레이 영역으로 사용한다. 각 플레이어는 불규칙한 모양의 작은 플라스틱 조각과 큰 조각 2개를 받는다.
목표는 게임이 끝날 때까지 가장 많은 득점을 하는 것인데, 이는 누군가 게임을 할 수 있는 조각이 부족할 때 즉시 발생한다. 같은 색의 세 크리스털을 직선 또는 대각선으로 배열하면 점수가 매겨지며, 큰 크리스털은 1이 아닌 2점을 얻는다.
이 게임은 두 개의 주사위를 굴려 격자의 양쪽에 하나씩(열과 행) 놓는 방식으로 진행된다. 주사위를 굴린 후, 플레이어는 주사위를 다이 페이스와 일치하는 적절한 행과 열에 놓습니다. 그런 다음 플레이어는 표시된 행이나 열의 빈 위치에 크리스털을 놓을 수 있다. 또한 롤드 주사위의 특정 교차점에서 다른 플레이어의 크리스털을 "전투"할 수도 있다. 전투에는 간단한 다이오프가 수반되며, 수비수는 동점을 획득하며, 롤에 +1의 보너스를 제공한다.
마지막으로, 만약 선수가 더블을 굴리고 교차로에 크리스털을 놓을 수 있다면, 그들은 다시 굴릴 수 있다.
목표는 게임이 끝날 때까지 가장 많은 득점을 하는 것인데, 이는 누군가 게임을 할 수 있는 조각이 부족할 때 즉시 발생한다. 같은 색의 세 크리스털을 직선 또는 대각선으로 배열하면 점수가 매겨지며, 큰 크리스털은 1이 아닌 2점을 얻는다.
이 게임은 두 개의 주사위를 굴려 격자의 양쪽에 하나씩(열과 행) 놓는 방식으로 진행된다. 주사위를 굴린 후, 플레이어는 주사위를 다이 페이스와 일치하는 적절한 행과 열에 놓습니다. 그런 다음 플레이어는 표시된 행이나 열의 빈 위치에 크리스털을 놓을 수 있다. 또한 롤드 주사위의 특정 교차점에서 다른 플레이어의 크리스털을 "전투"할 수도 있다. 전투에는 간단한 다이오프가 수반되며, 수비수는 동점을 획득하며, 롤에 +1의 보너스를 제공한다.
마지막으로, 만약 선수가 더블을 굴리고 교차로에 크리스털을 놓을 수 있다면, 그들은 다시 굴릴 수 있다.
The game uses a 6x6 grid as the main playing area. Each player receives a bunch of little plastic pieces and 2 large ones (gnome crystals) with an irregular shape.
The object is to score the most points by the time the game ends, which happens immediately when someone runs out of pieces to play. A point is scored by having a straight or diagonal arrangement of three crystals of the same color, and a large crystal as part of such an arrangement scores 2 points instead of 1. A line of 4 crystals scores twice, once for each "end" of the row.
The game is played by rolling two dice, one for each side of the grid (rows and columns). After rolling the dice, the player places them on the appropriate row and column that matches the die face. Then the player can place a crystal in any empty location on either the row or column indicated. They can also choose to "combat" another player's crystal on the specific intersection of the rolled dice. Combat involves a simple die-off, defender wins ties, with a large crystal providing a +1 bonus to the roll.
Finally, if a player rolls doubles and is able to place a crystal on the intersection (say row 3 and column 3), then they get to roll again.
The object is to score the most points by the time the game ends, which happens immediately when someone runs out of pieces to play. A point is scored by having a straight or diagonal arrangement of three crystals of the same color, and a large crystal as part of such an arrangement scores 2 points instead of 1. A line of 4 crystals scores twice, once for each "end" of the row.
The game is played by rolling two dice, one for each side of the grid (rows and columns). After rolling the dice, the player places them on the appropriate row and column that matches the die face. Then the player can place a crystal in any empty location on either the row or column indicated. They can also choose to "combat" another player's crystal on the specific intersection of the rolled dice. Combat involves a simple die-off, defender wins ties, with a large crystal providing a +1 bonus to the roll.
Finally, if a player rolls doubles and is able to place a crystal on the intersection (say row 3 and column 3), then they get to roll again.
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