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BGG랭킹
BGG전체 : 21484
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.20 / 5
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디자이너
Richi Anna Haarhoff
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아티스트
Pablo Fontagnier
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인원
게임 소개
아름다운 봄날 — 숲을 산책하기에 완벽한 날씨입니다! 재킷을 입고 신발 끈을 매고 출발해
나뭇잎이 나무에 바스락거리고, 나뭇가지 사이로 햇빛이 비친다. 깊은 숲 공기를 들이마시자 산들바람이 불어온다. 상념에 잠겨서, 여기 저기서 한 바퀴 돌고, 때로는 왼쪽으로, 때로는 오른쪽으로 돌아요. 갑자기 덤불 속에서 당신 뒤에서 바스락거리는 소리가 들립니다. 소음 때문에 조심스레 걸음을 옮기다가 거위를 발견했다고요? 도깨비랑 대화하는 거야? 그런데 갑자기 숲에서 네 친구들이 네 옆에 서있었어
집에 빨리 가는 게 좋을 것 같아 숲에 뭔가 문제가 있는 것 같아...
돌아오는 가장 빠른 길은 어디입니까? 동화 속 주인공들이 보여주기로 결정했을 때 여러분은 운이 좋겠지만, 여러분의 친구들은 가장 빨리 집으로 돌아가기 위해 끊임없이 메모린츠의 길을 바꾸고 있습니다. 하지만 약간의 행운과 기억력만 있다면, 여러분은 미궁에서 가장 먼저 빠져나올 수 있을 거예요!
설정하려면 테이블 위에 지우기 타일을 놓고 이 카드에 플레이어 조각을 모두 배치한 다음 다른 타일을 배치하여 지우기 타일을 가운데에 두고 5x5 격자를 만듭니다. 지우기 타일의 밝은 면과 어두운 면을 번갈아 배치하고 지우기 타일을 밝은 면부터 시작합니다. 8명의 동화 속 캐릭터 중 2명을 격자의 양쪽에 배치하세요.
차례에 따라 플레이어는 비어 있는 타일을 클리어 타일의 밝음/어둠 상태와 일치하도록 뒤집습니다. 만약 패의 공개 쪽 하나가 8요정 꼬리의 등장 인물이 만일 길이 여러분 현재 occupy는 이동해야 하는 타일과 타일이 연결한 경우 선수 이 문자&mdash 위치한 그리드의 곳을 향해 한 공간을 짜 맞추지만, 이동해야 한다. 경로가 없으면 움직이지 않습니다. 2라운드부터는 클리어 타일이 밝은 색에서 어두운 색상으로 바뀌었다가 다시 돌아오면서 어떤 캐릭터가 어디에 있는지 기억해야 가장 도움이 되는 방향으로 이동할 수 있다.
Memorinth는 또한 특별한 양면 액션 타일 주위에 4명의 요정 꼬리 캐릭터를 배치하는 "마스터 모드"도 갖추고 있습니다. 이 타일의 한쪽에서 옆에 있는 문자 중 하나를 표시하면 표에서 타일을 제거한 다음 표 반대쪽에 다시 추가하여 해당 행이나 열의 모든 것을 슬라이딩합니다. 액션 타일 반대편에서는 옆에 있는 캐릭터 중 하나를 공개하면 두 개의 타일을 교환하고, 두 개의 요정 꼬리 캐릭터를 교환하고, 타일 바닥을 보거나, 행운의 클로버 토큰을 받게 되는데, 도깨비와 함께 길을 걷는데 필요합니다.
—출판사의 설명
나뭇잎이 나무에 바스락거리고, 나뭇가지 사이로 햇빛이 비친다. 깊은 숲 공기를 들이마시자 산들바람이 불어온다. 상념에 잠겨서, 여기 저기서 한 바퀴 돌고, 때로는 왼쪽으로, 때로는 오른쪽으로 돌아요. 갑자기 덤불 속에서 당신 뒤에서 바스락거리는 소리가 들립니다. 소음 때문에 조심스레 걸음을 옮기다가 거위를 발견했다고요? 도깨비랑 대화하는 거야? 그런데 갑자기 숲에서 네 친구들이 네 옆에 서있었어
집에 빨리 가는 게 좋을 것 같아 숲에 뭔가 문제가 있는 것 같아...
돌아오는 가장 빠른 길은 어디입니까? 동화 속 주인공들이 보여주기로 결정했을 때 여러분은 운이 좋겠지만, 여러분의 친구들은 가장 빨리 집으로 돌아가기 위해 끊임없이 메모린츠의 길을 바꾸고 있습니다. 하지만 약간의 행운과 기억력만 있다면, 여러분은 미궁에서 가장 먼저 빠져나올 수 있을 거예요!
설정하려면 테이블 위에 지우기 타일을 놓고 이 카드에 플레이어 조각을 모두 배치한 다음 다른 타일을 배치하여 지우기 타일을 가운데에 두고 5x5 격자를 만듭니다. 지우기 타일의 밝은 면과 어두운 면을 번갈아 배치하고 지우기 타일을 밝은 면부터 시작합니다. 8명의 동화 속 캐릭터 중 2명을 격자의 양쪽에 배치하세요.
차례에 따라 플레이어는 비어 있는 타일을 클리어 타일의 밝음/어둠 상태와 일치하도록 뒤집습니다. 만약 패의 공개 쪽 하나가 8요정 꼬리의 등장 인물이 만일 길이 여러분 현재 occupy는 이동해야 하는 타일과 타일이 연결한 경우 선수 이 문자&mdash 위치한 그리드의 곳을 향해 한 공간을 짜 맞추지만, 이동해야 한다. 경로가 없으면 움직이지 않습니다. 2라운드부터는 클리어 타일이 밝은 색에서 어두운 색상으로 바뀌었다가 다시 돌아오면서 어떤 캐릭터가 어디에 있는지 기억해야 가장 도움이 되는 방향으로 이동할 수 있다.
Memorinth는 또한 특별한 양면 액션 타일 주위에 4명의 요정 꼬리 캐릭터를 배치하는 "마스터 모드"도 갖추고 있습니다. 이 타일의 한쪽에서 옆에 있는 문자 중 하나를 표시하면 표에서 타일을 제거한 다음 표 반대쪽에 다시 추가하여 해당 행이나 열의 모든 것을 슬라이딩합니다. 액션 타일 반대편에서는 옆에 있는 캐릭터 중 하나를 공개하면 두 개의 타일을 교환하고, 두 개의 요정 꼬리 캐릭터를 교환하고, 타일 바닥을 보거나, 행운의 클로버 토큰을 받게 되는데, 도깨비와 함께 길을 걷는데 필요합니다.
—출판사의 설명
It's a beautiful spring day — the perfect weather for a walk in the forest! You put on your jacket, lace up your boots and set out.
The leaves rustle on the trees, and the sunlight shines through the branches. A gentle breeze blows as you take a deep breath of forest air. Lost in your thoughts, you turn once here and then again there, sometimes going left and sometimes turning right... Suddenly you hear something rustling behind you in the bushes. You take a few cautious steps towards the noise and discover...a goose?! And it's talking to a goblin? Then all of a sudden, your friends are standing next to you in the forest...
Umm. You decide it might best to head home quickly. There seems to be something wrong with this forest...
Which is the shortest way back? You're in luck as the fairy tale characters decide to show you, but your friends are constantly changing the path in Memorinth in their own attempts to get home the quickest. However, with a bit of luck and memory, you'll be the first to get out of the labyrinth!
To set up, place the clearing tile on the table, then place all of the player pieces on this card, then lay out the other tile to form a 5x5 grid with the clearing tile at the center; alternate the light and dark sides of the tiles, with the clearing tile starting on the light side. Place two of the eight fairy tale characters on each side of the grid.
On a turn, a player flips over an unoccupied tile that matches the light/dark status of the clearing tile. If the revealed side of the tile has one of the eight fairy tail characters on it, you must move your player piece one space toward the side of the grid where this character is located — but only if a path connects the tile you current occupy and the tile to which you must move. If no path exists, you don't move. Starting with the second round, the clearing tile will flip from light to dark and back again, challenging you to remember which characters are where so that you can move in the direction that helps you best.
Memorinth also has a "master mode" in which you place four of the fairy tail characters around a special double-sided action tile. On one side of this tile, when you reveal one of the characters next to it, you'll remove a tile from the grid, then add it back on the opposite side of the grid, sliding everything in that row or column. On the other side of the action tile, when you reveal one of the characters next to it, you'll swap two tiles, swap two fairy tail characters, look at the bottom of a tile, or receive a lucky clover token, which you'll need in order to walk on a path with goblins.
—description from the publisher
The leaves rustle on the trees, and the sunlight shines through the branches. A gentle breeze blows as you take a deep breath of forest air. Lost in your thoughts, you turn once here and then again there, sometimes going left and sometimes turning right... Suddenly you hear something rustling behind you in the bushes. You take a few cautious steps towards the noise and discover...a goose?! And it's talking to a goblin? Then all of a sudden, your friends are standing next to you in the forest...
Umm. You decide it might best to head home quickly. There seems to be something wrong with this forest...
Which is the shortest way back? You're in luck as the fairy tale characters decide to show you, but your friends are constantly changing the path in Memorinth in their own attempts to get home the quickest. However, with a bit of luck and memory, you'll be the first to get out of the labyrinth!
To set up, place the clearing tile on the table, then place all of the player pieces on this card, then lay out the other tile to form a 5x5 grid with the clearing tile at the center; alternate the light and dark sides of the tiles, with the clearing tile starting on the light side. Place two of the eight fairy tale characters on each side of the grid.
On a turn, a player flips over an unoccupied tile that matches the light/dark status of the clearing tile. If the revealed side of the tile has one of the eight fairy tail characters on it, you must move your player piece one space toward the side of the grid where this character is located — but only if a path connects the tile you current occupy and the tile to which you must move. If no path exists, you don't move. Starting with the second round, the clearing tile will flip from light to dark and back again, challenging you to remember which characters are where so that you can move in the direction that helps you best.
Memorinth also has a "master mode" in which you place four of the fairy tail characters around a special double-sided action tile. On one side of this tile, when you reveal one of the characters next to it, you'll remove a tile from the grid, then add it back on the opposite side of the grid, sliding everything in that row or column. On the other side of the action tile, when you reveal one of the characters next to it, you'll swap two tiles, swap two fairy tail characters, look at the bottom of a tile, or receive a lucky clover token, which you'll need in order to walk on a path with goblins.
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