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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Patrick Engro
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아티스트
Masayoshi Ninomiya
-
인원
게임 소개
리치(Reach)는 무중력 우주 구조 미션을 시뮬레이션하기 위한 3차원 움직임과 운동량, 손 관리, 손재주 등이 특징인 비대칭 2인 협동 마이크로 카드 게임이다.
현장 엔지니어가 외부를 수리하는 동안 소행성이 우주왕복선과 충돌했습니다. 그들의 끈이 끊어졌고 그들이 우주로 표류하기 시작하면서 빠르게 산소를 잃고 있습니다. 커맨더가 과감하게 그들을 구하려고 시도하는 동안 그들은 창의적으로 모든 도구를 사용해야 합니다.
현장 엔지니어는 도구를 사용하여 능력을 발휘하거나, 도구를 던져 추진력을 변경하거나, 커맨더에게 물리적으로 도달 범위를 넓힐 수 있습니다.
지휘관으로서 당신은 움직이고 회전하며 현장 엔지니어의 손을 잡을 수 있는 위치에 서게 될 것입니다. 여러분은 또한 끈과 다른 도구들을 여러분의 현장 엔지니어에게 던질 수 있지만, 만약 그것들이 잡히지 않는다면, 그것들은 우주에서 영원히 잃어버릴 수도 있습니다.
모든 공구는 반대편에 이벤트가 있으며 공구를 사용할 때 뒤집힙니다. 이러한 사건들이 당신의 손에 들어오면, 당신은 어떤 도구를 사용하기 전에 그것의 부정적인 효과를 적용해야 할 것이다. 만약 당신이 이벤트 카드로 완전히 가득 찬 손을 그린 적이 있다면, 당신은 산소가 바닥난 것이고 구조 임무는 실패입니다.
만약 두 선수 중 한 명이 산소가 다 떨어지기 전에 서로의 손을 잡는다면, 당신은 살아남았고 경기는 승리로 끝난다!
—출판사의 설명
현장 엔지니어가 외부를 수리하는 동안 소행성이 우주왕복선과 충돌했습니다. 그들의 끈이 끊어졌고 그들이 우주로 표류하기 시작하면서 빠르게 산소를 잃고 있습니다. 커맨더가 과감하게 그들을 구하려고 시도하는 동안 그들은 창의적으로 모든 도구를 사용해야 합니다.
현장 엔지니어는 도구를 사용하여 능력을 발휘하거나, 도구를 던져 추진력을 변경하거나, 커맨더에게 물리적으로 도달 범위를 넓힐 수 있습니다.
지휘관으로서 당신은 움직이고 회전하며 현장 엔지니어의 손을 잡을 수 있는 위치에 서게 될 것입니다. 여러분은 또한 끈과 다른 도구들을 여러분의 현장 엔지니어에게 던질 수 있지만, 만약 그것들이 잡히지 않는다면, 그것들은 우주에서 영원히 잃어버릴 수도 있습니다.
모든 공구는 반대편에 이벤트가 있으며 공구를 사용할 때 뒤집힙니다. 이러한 사건들이 당신의 손에 들어오면, 당신은 어떤 도구를 사용하기 전에 그것의 부정적인 효과를 적용해야 할 것이다. 만약 당신이 이벤트 카드로 완전히 가득 찬 손을 그린 적이 있다면, 당신은 산소가 바닥난 것이고 구조 임무는 실패입니다.
만약 두 선수 중 한 명이 산소가 다 떨어지기 전에 서로의 손을 잡는다면, 당신은 살아남았고 경기는 승리로 끝난다!
—출판사의 설명
Reach is an asymmetric two-player co-operative micro-card game featuring three-dimensional movement, momentum, hand management, and dexterity to simulate a zero gravity space rescue mission.
An asteroid has collided into your shuttle while the Field Engineer was performing repairs on the exterior. Their tether has broken and they are quickly losing oxygen as they begin to drift into space. They must creatively use all the tools at their disposal while the Commander makes a daring attempt to reach and save them.
As the Field Engineer, you can use tools for their ability, throw them to alter your momentum, or to physically extend your reach to your Commander.
As the Commander, you will be moving and rotating to put yourself in a position to grab your Field Engineer by the hand. You can also throw tethers and other tools to your Field Engineer, but if they aren't caught, they may be lost in space forever.
Every tool has an event on the other side and as tools are used, they will flip over. When these events come into your hand, you will have to apply the negative effects of it before you can use any tools. If you ever draw a hand completely full of event cards, you have run out of oxygen and the rescue mission is a failure.
If you manage to grab each other's hand before either player runs out of oxygen, you have survived and the game ends victoriously!
—description from the publisher
An asteroid has collided into your shuttle while the Field Engineer was performing repairs on the exterior. Their tether has broken and they are quickly losing oxygen as they begin to drift into space. They must creatively use all the tools at their disposal while the Commander makes a daring attempt to reach and save them.
As the Field Engineer, you can use tools for their ability, throw them to alter your momentum, or to physically extend your reach to your Commander.
As the Commander, you will be moving and rotating to put yourself in a position to grab your Field Engineer by the hand. You can also throw tethers and other tools to your Field Engineer, but if they aren't caught, they may be lost in space forever.
Every tool has an event on the other side and as tools are used, they will flip over. When these events come into your hand, you will have to apply the negative effects of it before you can use any tools. If you ever draw a hand completely full of event cards, you have run out of oxygen and the rescue mission is a failure.
If you manage to grab each other's hand before either player runs out of oxygen, you have survived and the game ends victoriously!
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