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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Jensen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
ио ik ik - 아이콘
러일 지상전 게임
이코노키는 1904년부터 1905년까지 러일 전쟁 동안 플레이어가 연대장의 입장이 되어 보는 테이블 상판 게임이다.
플레이어는 상부의 명령에 맞서 싸워야 할 것이고, 제한된 명령 제어 시스템이 있다.
이 규칙에는 러시아군과 일본군의 명단이 모두 포함되어 있으며 플레이어는 1~4개 보병대대를 지휘하게 된다.
이 규칙 집합은 빠른 플레이와 심플함을 염두에 두고 설계되었으며, 시대의 느낌과 두 힘의 차이에 초점을 맞추고 있다.
러시아군은 때때로 지휘 체계와 장교들에 의해 마비되고, 그들의 보병들은 대부분 징집병들이지만 완고하고 탄력적이다.
일본군은 능력이 뛰어나지만 명령에 지나치게 충실하고, 그들의 군대는 거의 겁이 없는 반면, 요새화된 진지에 자살 고발을 하고 많은 사상자를 내는 경우가 많다.
게임플레이에서 기관총, 철조망, 참호 등이 큰 비중을 차지하지만 여전히 기동전이 풍부하고 기병과 포병도 대표적이다.
—출판사의 설명
러일 지상전 게임
이코노키는 1904년부터 1905년까지 러일 전쟁 동안 플레이어가 연대장의 입장이 되어 보는 테이블 상판 게임이다.
플레이어는 상부의 명령에 맞서 싸워야 할 것이고, 제한된 명령 제어 시스템이 있다.
이 규칙에는 러시아군과 일본군의 명단이 모두 포함되어 있으며 플레이어는 1~4개 보병대대를 지휘하게 된다.
이 규칙 집합은 빠른 플레이와 심플함을 염두에 두고 설계되었으며, 시대의 느낌과 두 힘의 차이에 초점을 맞추고 있다.
러시아군은 때때로 지휘 체계와 장교들에 의해 마비되고, 그들의 보병들은 대부분 징집병들이지만 완고하고 탄력적이다.
일본군은 능력이 뛰어나지만 명령에 지나치게 충실하고, 그들의 군대는 거의 겁이 없는 반면, 요새화된 진지에 자살 고발을 하고 많은 사상자를 내는 경우가 많다.
게임플레이에서 기관총, 철조망, 참호 등이 큰 비중을 차지하지만 여전히 기동전이 풍부하고 기병과 포병도 대표적이다.
—출판사의 설명
Иконки - Ikonki - Icons
The Russo-Japanese land wars game
Ikonki is a tabletop game that puts the player in the shoes of a regimental commander during the Russo-Japanese wars of 1904 - 1905.
The player will have to contend with orders from above, and there is a limited command control system.
These rules include army lists for both Russian and Japanese forces, and put the player in command of anywhere from 1 to 4 infantry battalions.
This ruleset is designed with fast-play and simplicity in mind, and focuses on the feeling of the period, and the difference between the two forces.
Russian forces are at times paralyzed by their command system and officers, and their infantry, while mostly conscripts, can be stubborn and resilient.
Japanese forces are very capable, but are often over-zealous in their orders, and while their troops are almost fearless, they often end up making suicidal charges against fortified positions and taking heavy casualties.
Machine guns, barbed wire and trenches play a large part in the gameplay, but there is still plenty of maneuver warfare and cavalry and artillery are also represented.
—description from the publisher
The Russo-Japanese land wars game
Ikonki is a tabletop game that puts the player in the shoes of a regimental commander during the Russo-Japanese wars of 1904 - 1905.
The player will have to contend with orders from above, and there is a limited command control system.
These rules include army lists for both Russian and Japanese forces, and put the player in command of anywhere from 1 to 4 infantry battalions.
This ruleset is designed with fast-play and simplicity in mind, and focuses on the feeling of the period, and the difference between the two forces.
Russian forces are at times paralyzed by their command system and officers, and their infantry, while mostly conscripts, can be stubborn and resilient.
Japanese forces are very capable, but are often over-zealous in their orders, and while their troops are almost fearless, they often end up making suicidal charges against fortified positions and taking heavy casualties.
Machine guns, barbed wire and trenches play a large part in the gameplay, but there is still plenty of maneuver warfare and cavalry and artillery are also represented.
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