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BGG랭킹
BGG전체 : 2604
STRATEGY : 1218
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.02 / 5
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디자이너
Richard Breese
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아티스트
Juliet Breese, Mike Doyle (I)
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인원
게임 소개
키 하베스트(Key Harvest)는 R&D 게임즈가 발매한 게임 시리즈 중 다섯 번째 게임이다.
이 게임의 목적은 가장 많은 득점을 하는 것입니다. 플레이어는 자신의 컨트리 보드에 타일을 배치하여 점수를 획득합니다. 플레이어에서 가장 큰 필드 타일 그룹에 있는 필드 타일당 1점, 두 번째로 큰 연결된 그룹에 있는 각 타일당 2점이 매겨진다.
또한 컨트리 보드에 플레이어가 배치한 타일에 대해서도 점수가 매겨진다. 각 작업자의 점수 수는 작업자 타일의 점수와 동일합니다. 작업자 타일은 가장 큰 타일 그룹을 계산할 때 연결 타일로 계산되지 않습니다. 게임을 할 때, 노동자는 플레이어가 특별한 행동을 취할 수 있게 한다. 각각의 선수들은 농장 일꾼이라고 알려진 6명의 일꾼들로 이루어진 그들만의 팀을 가지고 있다. 또한 어떤 선수라도 획득할 수 있는 6명의 마을 사람들이 있다.
일반적으로 레지스트리에서 언제든지 6개의 필드 타일을 사용할 수 있습니다. 차례에 따라 플레이어는 크롭 카운터를 사용하여 최대 2개의 타일을 입찰할 수 있다. 입찰 대상 필드 타일과 크롭 카운터의 입찰은 플레이어의 상점에 배치된다. 차례에 따라 다른 플레이어들은 농작물 카운터의 수와 종류 모두에서 가게 주인의 입찰가를 맞출 수 있다. 만약 그들이 그렇게 하기로 결정한다면, 그들은 시골 보드에 밭 타일을 놓고 가게 주인에게 농작물 카운터를 지불합니다. 만약 다른 플레이어가 가게 주인의 입찰에 부합하지 않는다면, 다음 차례에 가게 주인은 그들의 가게의 필드 타일을 그들의 나라 보드 위에 놓고 일반 재고에게 그들의 입찰가를 지불할 수 있다.
필드 타일의 입찰 금액을 결정할 때, 플레이어들은 필드 타일이 자신들에게 얼마나 중요한지, 그리고 다른 플레이어들이 타일을 입찰할 가능성이 있는지를 고려해야 한다. 플레이어가 필드 타일을 얻거나 추가 크롭 카운터를 받을 수 있기 때문에 플레이어의 스토어에 필드 타일을 배치하는 것이 일반적으로 유리하다.
재생 시 작업자 타일은 작업자 타일의 번호로 필드 타일 수에 인접해야 합니다. 작업자 타일은 다른 작업자 타일에 인접할 수 없습니다. 플레이어가 작업자 타일을 이미 배치한 공간에 대한 필드 타일을 얻는 경우 작업자 타일을 제거해야 합니다. 그러나 작업자 타일을 즉시 교체할 수 있다면(필요한 필드 타일 수 옆에), 플레이어는 작업자의 능력을 다시 활용할 수 있다. 이러한 추가 혜택을 얻는 것이 게임을 잘하기 위한 비결 중 하나입니다.
선수들은 한 차례에 두 가지 행동을 가집니다. 가능한 동작은 네 가지가 있습니다. 각 작업은 한 번에 한 번만 수행할 수 있습니다. 위에서 설명한 바와 같이, 상점의 야전 타일을 그들의 시골 판에 놓는 행위(c), 등록부의 야전 타일을 그들의 상점에 놓는 행위(d), 노동자 판에 놓는 행위(b) 등이 있다. 작업 (d) 후에는 작업 (c)을 수행할 수 없습니다. 또한 플레이어는 수확되지 않은 필드 타일을 컨트리 보드에 뒤집어 작물을 수확할 수 있다.
레지스트리에서 가져온 필드 타일은 가방의 필드 타일로 즉시 교체됩니다. 가방에는 이벤트 타일도 많이 들어 있습니다. 이벤트 타일이 그려지면 이벤트 타일을 그린 플레이어뿐만 아니라 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다. 10번째 이벤트 타일을 추첨하면 2라운드를 더 치른 후 게임이 종료된다.
경기 종료 시 크롭 카운터의 종류가 각각 가장 많은 선수에게도 1포인트가 주어진다. 동점일 경우 포인트가 부여되지 않습니다. 점수는 마을 게시판의 득점 트랙을 사용하여 집계됩니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
QWG Master Print Edition 시리즈의 Nr. 4(데메트라)
이 게임의 목적은 가장 많은 득점을 하는 것입니다. 플레이어는 자신의 컨트리 보드에 타일을 배치하여 점수를 획득합니다. 플레이어에서 가장 큰 필드 타일 그룹에 있는 필드 타일당 1점, 두 번째로 큰 연결된 그룹에 있는 각 타일당 2점이 매겨진다.
또한 컨트리 보드에 플레이어가 배치한 타일에 대해서도 점수가 매겨진다. 각 작업자의 점수 수는 작업자 타일의 점수와 동일합니다. 작업자 타일은 가장 큰 타일 그룹을 계산할 때 연결 타일로 계산되지 않습니다. 게임을 할 때, 노동자는 플레이어가 특별한 행동을 취할 수 있게 한다. 각각의 선수들은 농장 일꾼이라고 알려진 6명의 일꾼들로 이루어진 그들만의 팀을 가지고 있다. 또한 어떤 선수라도 획득할 수 있는 6명의 마을 사람들이 있다.
일반적으로 레지스트리에서 언제든지 6개의 필드 타일을 사용할 수 있습니다. 차례에 따라 플레이어는 크롭 카운터를 사용하여 최대 2개의 타일을 입찰할 수 있다. 입찰 대상 필드 타일과 크롭 카운터의 입찰은 플레이어의 상점에 배치된다. 차례에 따라 다른 플레이어들은 농작물 카운터의 수와 종류 모두에서 가게 주인의 입찰가를 맞출 수 있다. 만약 그들이 그렇게 하기로 결정한다면, 그들은 시골 보드에 밭 타일을 놓고 가게 주인에게 농작물 카운터를 지불합니다. 만약 다른 플레이어가 가게 주인의 입찰에 부합하지 않는다면, 다음 차례에 가게 주인은 그들의 가게의 필드 타일을 그들의 나라 보드 위에 놓고 일반 재고에게 그들의 입찰가를 지불할 수 있다.
필드 타일의 입찰 금액을 결정할 때, 플레이어들은 필드 타일이 자신들에게 얼마나 중요한지, 그리고 다른 플레이어들이 타일을 입찰할 가능성이 있는지를 고려해야 한다. 플레이어가 필드 타일을 얻거나 추가 크롭 카운터를 받을 수 있기 때문에 플레이어의 스토어에 필드 타일을 배치하는 것이 일반적으로 유리하다.
재생 시 작업자 타일은 작업자 타일의 번호로 필드 타일 수에 인접해야 합니다. 작업자 타일은 다른 작업자 타일에 인접할 수 없습니다. 플레이어가 작업자 타일을 이미 배치한 공간에 대한 필드 타일을 얻는 경우 작업자 타일을 제거해야 합니다. 그러나 작업자 타일을 즉시 교체할 수 있다면(필요한 필드 타일 수 옆에), 플레이어는 작업자의 능력을 다시 활용할 수 있다. 이러한 추가 혜택을 얻는 것이 게임을 잘하기 위한 비결 중 하나입니다.
선수들은 한 차례에 두 가지 행동을 가집니다. 가능한 동작은 네 가지가 있습니다. 각 작업은 한 번에 한 번만 수행할 수 있습니다. 위에서 설명한 바와 같이, 상점의 야전 타일을 그들의 시골 판에 놓는 행위(c), 등록부의 야전 타일을 그들의 상점에 놓는 행위(d), 노동자 판에 놓는 행위(b) 등이 있다. 작업 (d) 후에는 작업 (c)을 수행할 수 없습니다. 또한 플레이어는 수확되지 않은 필드 타일을 컨트리 보드에 뒤집어 작물을 수확할 수 있다.
레지스트리에서 가져온 필드 타일은 가방의 필드 타일로 즉시 교체됩니다. 가방에는 이벤트 타일도 많이 들어 있습니다. 이벤트 타일이 그려지면 이벤트 타일을 그린 플레이어뿐만 아니라 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다. 10번째 이벤트 타일을 추첨하면 2라운드를 더 치른 후 게임이 종료된다.
경기 종료 시 크롭 카운터의 종류가 각각 가장 많은 선수에게도 1포인트가 주어진다. 동점일 경우 포인트가 부여되지 않습니다. 점수는 마을 게시판의 득점 트랙을 사용하여 집계됩니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
QWG Master Print Edition 시리즈의 Nr. 4(데메트라)
Key Harvest is the fifth game in the key series of games published by R&D Games.
The object of the game is to score the most points. Players score points by placing tiles on their own country board. One point is scored for each field tile in the player's largest group of connected field tiles and two points for each tile in their second largest connected group.
Points are also scored for the worker tiles a player places on their country board. The number of points scored for each worker is equal to the number on the worker tile. Worker tiles do not count as connecting tiles when calculating the largest group of tiles. When played, a worker enables a player to take a special action. Each player has their own team of six workers, known as farmhands. There are also six townsfolk who can be acquired by any player.
There are usually six field tiles available at any time from the registry. On their turn a player may bid for up to two tiles using crop counters. The field tile being bid for and the bid in crop counters are placed in the player's store. On their turn the other players may match the store owner's bid in both the number and type of crop counters. If they choose to do so, then they place the field tile on their country board and pay the crop counters to the store owner. If no other player has matched the store owner's bid, then on their next turn the store owner may place the field tile(s) from their store onto their country board and pay their bid in crop counters to the general stock.
When deciding how much to bid for a field tile, players will need to consider how important the field tile is to them and whether other players are likely to bid for the tile. It is usually beneficial for a player to place field tiles into their store as that player will either obtain the field tile or receive additional crop counters.
When played, a worker tile must be adjacent to at least the number of field tiles as the number on the worker tile. A worker tile cannot be adjacent to another worker tile. If a player obtains a field tile for a space where they have already placed a worker tile, they must remove the worker tile. However, if the worker tile can be replaced immediately (next to the required number of field tiles), then the player can benefit from the worker's ability again. Getting these extra benefits is one of the keys to doing well in the game.
Players have two actions per turn. There are four possible actions. Each action can only be performed once per turn. As described above, the actions include placing field tiles from the stores onto their country board - action (c), placing field tiles from the registry into their store - action (d), and placing a worker tile onto their country board - action (b). Action (c) cannot be performed after action (d). A player may also harvest crops by turning over some unharvested field tiles on their country board - action (a).
Field tiles taken from the registry are replaced immediately with field tiles from the bag. The bag also contains a number of event tiles. The event tiles, when drawn, affect all of the players, not just the player who drew the event tile. When the tenth event tile is drawn, the game ends after two further rounds have been played.
One point is also awarded to the players who have the most of each of the types of crop counters at the end of the game. No points are awarded for ties. Points are tallied using the scoring track on the town board. The player with the most points is the winner.
Nr. 4 in the QWG Master Print Edition series, as Demetra
The object of the game is to score the most points. Players score points by placing tiles on their own country board. One point is scored for each field tile in the player's largest group of connected field tiles and two points for each tile in their second largest connected group.
Points are also scored for the worker tiles a player places on their country board. The number of points scored for each worker is equal to the number on the worker tile. Worker tiles do not count as connecting tiles when calculating the largest group of tiles. When played, a worker enables a player to take a special action. Each player has their own team of six workers, known as farmhands. There are also six townsfolk who can be acquired by any player.
There are usually six field tiles available at any time from the registry. On their turn a player may bid for up to two tiles using crop counters. The field tile being bid for and the bid in crop counters are placed in the player's store. On their turn the other players may match the store owner's bid in both the number and type of crop counters. If they choose to do so, then they place the field tile on their country board and pay the crop counters to the store owner. If no other player has matched the store owner's bid, then on their next turn the store owner may place the field tile(s) from their store onto their country board and pay their bid in crop counters to the general stock.
When deciding how much to bid for a field tile, players will need to consider how important the field tile is to them and whether other players are likely to bid for the tile. It is usually beneficial for a player to place field tiles into their store as that player will either obtain the field tile or receive additional crop counters.
When played, a worker tile must be adjacent to at least the number of field tiles as the number on the worker tile. A worker tile cannot be adjacent to another worker tile. If a player obtains a field tile for a space where they have already placed a worker tile, they must remove the worker tile. However, if the worker tile can be replaced immediately (next to the required number of field tiles), then the player can benefit from the worker's ability again. Getting these extra benefits is one of the keys to doing well in the game.
Players have two actions per turn. There are four possible actions. Each action can only be performed once per turn. As described above, the actions include placing field tiles from the stores onto their country board - action (c), placing field tiles from the registry into their store - action (d), and placing a worker tile onto their country board - action (b). Action (c) cannot be performed after action (d). A player may also harvest crops by turning over some unharvested field tiles on their country board - action (a).
Field tiles taken from the registry are replaced immediately with field tiles from the bag. The bag also contains a number of event tiles. The event tiles, when drawn, affect all of the players, not just the player who drew the event tile. When the tenth event tile is drawn, the game ends after two further rounds have been played.
One point is also awarded to the players who have the most of each of the types of crop counters at the end of the game. No points are awarded for ties. Points are tallied using the scoring track on the town board. The player with the most points is the winner.
Nr. 4 in the QWG Master Print Edition series, as Demetra
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