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BGG랭킹
BGG전체 : 0
THEMATIC : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.84 / 5
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디자이너
Alexandre Aboud, Danilo de Alcantara, Michael Alves, Toi von Glehn, Clayton Machado
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아티스트
Gui Vicino
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인원
게임 소개
Tanares Adventures는 Arena: the Contest의 대규모 확장입니다. 40개 이상의 미니어처와 70여 종의 다양한 악당들로 100시간 이상의 독특한 게임플레이를 넘어 협력 캠페인 콘텐츠가 적용되며, 새로운 '컴뱃 역할'을 추가해 PvP와 Co-op 경기의 가능성을 배가시켰다.
PvP 게임 모드(Capture the Orb, 토너먼트, 팀 경연)는 커맨더와 각 동료의 합류로 더욱 풍성해진다. 두 번째 미니어처와 함께, 이 새로운 전투 역할(총 8위)은 흥미롭고 다양한 전략 및 전술적 참신함과 팀 구축 시너지 효과를 제공합니다.
게임의 Co-op/Campaign 모드는 이제 스토리에 따라 선형적으로 연출되는 대신 플레이어가 어드벤처 맵을 보고 다음에 어디로 갈지 결정할 수 있는 세미 오픈 월드에서 발전한다.
캠페인은 사이클로 진행되며, 각 단계는 3단계로 진행된다. 도시 단계, 이동 경로 단계 및 퀘스트 단계가 있습니다.
시티 페이즈에서 플레이어는 시티 스트럭쳐스(업그레이드 가능), 유물(퍼즐 느낌의 스토리 호를 시작하는 퀘스트를 완료하여 얻은 보상)과 관련된 아이템을 구입하고 휴식을 취하며 사이드 퀘스트를 개발할 수 있다.
Journey Phase에서 플레이어는 전반적인 스토리와 관련하여 방문하고 싶은 지역과 관련된 서막을 읽고, 자신이 직면할 수 있는 상황(스토리 팩트에 따라 변경됨), 자산(스토리 진행에 따라 팀에 합류하는 유용한 NPC)에 과제를 할당하고, 아이템을 준비하는 등 퀘스트를 준비합니다.
마지막으로, 퀘스트 페이즈에서는 게임 보드가 조립되고 수십 개의 다른 악당들과 마주하게 된다. 던전 크롤링과 재생성 분위기는 랜덤 만남, 이전에는 알려지지 않은 콘텐츠의 밀실, 미션 중 어려운 결정이 필요한 이벤트와 상호작용 등이 추가돼 더욱 고조된다.
여러분이 내린 모든 결정은 퀘스트’ 게임 플레이에 큰 영향을 미치며, 여러 부분으로 구성된 서사시 파이널 미션의 상황도 수정하고, 여러 결말을 가진 흥미진진한 캠페인에서 여러분이 직면할 수 있는 보스(또는 보스)를 결정합니다.
-게시자의 설명
PvP 게임 모드(Capture the Orb, 토너먼트, 팀 경연)는 커맨더와 각 동료의 합류로 더욱 풍성해진다. 두 번째 미니어처와 함께, 이 새로운 전투 역할(총 8위)은 흥미롭고 다양한 전략 및 전술적 참신함과 팀 구축 시너지 효과를 제공합니다.
게임의 Co-op/Campaign 모드는 이제 스토리에 따라 선형적으로 연출되는 대신 플레이어가 어드벤처 맵을 보고 다음에 어디로 갈지 결정할 수 있는 세미 오픈 월드에서 발전한다.
캠페인은 사이클로 진행되며, 각 단계는 3단계로 진행된다. 도시 단계, 이동 경로 단계 및 퀘스트 단계가 있습니다.
시티 페이즈에서 플레이어는 시티 스트럭쳐스(업그레이드 가능), 유물(퍼즐 느낌의 스토리 호를 시작하는 퀘스트를 완료하여 얻은 보상)과 관련된 아이템을 구입하고 휴식을 취하며 사이드 퀘스트를 개발할 수 있다.
Journey Phase에서 플레이어는 전반적인 스토리와 관련하여 방문하고 싶은 지역과 관련된 서막을 읽고, 자신이 직면할 수 있는 상황(스토리 팩트에 따라 변경됨), 자산(스토리 진행에 따라 팀에 합류하는 유용한 NPC)에 과제를 할당하고, 아이템을 준비하는 등 퀘스트를 준비합니다.
마지막으로, 퀘스트 페이즈에서는 게임 보드가 조립되고 수십 개의 다른 악당들과 마주하게 된다. 던전 크롤링과 재생성 분위기는 랜덤 만남, 이전에는 알려지지 않은 콘텐츠의 밀실, 미션 중 어려운 결정이 필요한 이벤트와 상호작용 등이 추가돼 더욱 고조된다.
여러분이 내린 모든 결정은 퀘스트’ 게임 플레이에 큰 영향을 미치며, 여러 부분으로 구성된 서사시 파이널 미션의 상황도 수정하고, 여러 결말을 가진 흥미진진한 캠페인에서 여러분이 직면할 수 있는 보스(또는 보스)를 결정합니다.
-게시자의 설명
Tanares Adventures is a massive expansion for Arena: the Contest. With more than 40 miniatures and 70 different types of villains, it takes the cooperative campaign content beyond 100 hours of unique gameplay, and adds a new Combat Role to multiply the possibilities in PvP and Co-op matches.
The PvP Game Modes (Capture the Orb, Tournament, Team Competition) become richer with the addition of the Commanders and their respective Companions. With a second miniature on the board, this new Combat Role (8th in total) brings to the table interesting and varied strategical and tactical novelties, and teambuilding synergies.
The game's Co-op/Campaign Mode now develops in a semi-open world, where players can consult an Adventure Map and decide where they want to go next, instead of being linearly directed by the story.
The Campaign runs in Cycles, each with three phases: City Phase, Journey Phase, and Quest Phase.
In the City Phase, players have the opportunity to buy items, rest, and develop sidequests related to City Structures (that can be upgraded), Relics (rewards obtained by completing a Quest, that initiate optional story arcs with a puzzle vibe), and others.
In the Journey Phase, players read a prelude related to the region they want to visit, in connection with the overall story, and prepare for the Quest, by studying what they may face (this changes according to Story Facts unlocked), assigning tasks to Assets (helpful NPCs that join the team as the story progresses), equipping items, and more.
Finally, in the Quest Phase, the game board is assembled and dozens of different villains may be faced. The dungeon crawling and replayability vibe is heightened by the addition of random encounters, secret rooms with previously unknown content, events and interactions that require tough decisions during the mission, and more.
All your decisions matter and significantly impact the Quests’ gameplay, modifying even the circumstances of the multi-part epic final mission, and determines the Boss (or Bosses) you might face, in an exciting campaign with multiple endings.
-description from publisher
The PvP Game Modes (Capture the Orb, Tournament, Team Competition) become richer with the addition of the Commanders and their respective Companions. With a second miniature on the board, this new Combat Role (8th in total) brings to the table interesting and varied strategical and tactical novelties, and teambuilding synergies.
The game's Co-op/Campaign Mode now develops in a semi-open world, where players can consult an Adventure Map and decide where they want to go next, instead of being linearly directed by the story.
The Campaign runs in Cycles, each with three phases: City Phase, Journey Phase, and Quest Phase.
In the City Phase, players have the opportunity to buy items, rest, and develop sidequests related to City Structures (that can be upgraded), Relics (rewards obtained by completing a Quest, that initiate optional story arcs with a puzzle vibe), and others.
In the Journey Phase, players read a prelude related to the region they want to visit, in connection with the overall story, and prepare for the Quest, by studying what they may face (this changes according to Story Facts unlocked), assigning tasks to Assets (helpful NPCs that join the team as the story progresses), equipping items, and more.
Finally, in the Quest Phase, the game board is assembled and dozens of different villains may be faced. The dungeon crawling and replayability vibe is heightened by the addition of random encounters, secret rooms with previously unknown content, events and interactions that require tough decisions during the mission, and more.
All your decisions matter and significantly impact the Quests’ gameplay, modifying even the circumstances of the multi-part epic final mission, and determines the Boss (or Bosses) you might face, in an exciting campaign with multiple endings.
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