Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0

4
The Talking, Feeling, And Doing Game (1973)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    4+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

규칙에서
이 게임은 치료사가 위협적이지 않은 방식으로 그러한 아이들의 근본적인 심리 과정에 대해 배울 수 있도록 고안되었다. 그것은 표준 게임의 매개체(그래서 보편적으로 아이들에게 어필하는)와 토큰 강화를 통한 반응 도출을 활용한다. 이 게임은 치료사에게 이전에 얻었을 정보보다 더 일찍 정보를 제공할 뿐만 아니라, 아이가 이전에 억압되고 억압된 생각, 감정, 행동을 드러낼 수 있을 만큼 자유롭게 할 수 있도록 하기 때문에 치료 과정을 단축하는 데 도움이 된다는 것이 입증되었다. 게임은 아이들과 함께 하는 개인 심리치료와 집단 심리치료 모두에서 유용할 수 있다. 그리고 심지어 직접 토론, 정신분석학적 탐구, 판타지 놀이에 참여하는 아이들도 그것이 기분 좋은 추가적인 심리치료 경험이라는 것을 발견할 수 있다. 보드 게임을 할 수 없는 4세부터 12세 사이의 어린이를 치료하는 데 가장 유용하다.

중요 통지
말하기, 느끼기, 그리고 하기 게임은 정신 건강 전문가들이 아이들을 치료하는 데만 사용하도록 고안되었습니다. 따라서, 모든 합리적인 시도는 그러한 전문가들에게 게임의 판매와 배포를 제한하기 위해 이루어진다. 부모가 자신의 자녀와 함께 게임을 사용하는 것은 치료적으로 금지되어 있다. 대부분의 부모들은 카드에 적절한 치료적 반응을 제공하도록 훈련받지 않았다. 그리고 게임을 하는 사람들도 게임을 최적으로 활용하는 데 필요한 객관성을 자신의 자녀와 함께 가질 가능성이 없습니다. 마지막으로, 부모와의 그러한 놀이는 그 또는 그녀의 치료사와의 게임 사용을 손상시킬 것이다.
From the Rules
This game was devised to enable the therapist to learn about the underlying psychological processes of such children, in a way that is non-threatening. It utilizes the vehicle of the standard game--so universally appealing to children--and the elicitation of responses via token reinforcement. The game has proved helpful in shortening the therapeutic process--not only because it provides the therapist with information earlier than he would have otherwise obtained it, but also because it facilitates the child's freeing himself enough to reveal his previously suppressed and repressed thoughts, feelings, and actions. The game can be useful in both individual and group psychotherapy with children. And even the child who will engage in direct discussion, psychoanalytic inquiry, and fantasy play can find it a pleasurable additional psychotherapeutic experience. It is most useful in treatment of children between the ages of four (children younger than that cannot usually play board games) and twelve (the adolescent will often consider the game "babyish").

IMPORTANT NOTICE
Talking, Feeling, and Doing Game was designed to be used only by mental health professionals in their therapeutic work with children. Accordingly , every reasonable attempt is made to limit the sale and distribution of the game to such professionals. Use of the game by parents with their own children is therapeutically contraindicated. Most parents are not trained to provide appropriate therapeutic responses to the cards. And even those who are, are not likely to have the objectivity with their own children that is necessary for optimum utilization of the game. Lastly, such play with parents will compromise the child's use of the game with his or her therapist.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
    • Lv.4

      Dr. KOSinus

    • 7

    • 497

    • 2024-09-01

  • [콘텐츠] [만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
    • Lv.9

      당근씨

    • 8

    • 578

    • 2024-09-04

  • [자유] 가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
    • Lv.13

      라프라스

    • 8

    • 515

    • 2024-06-03

  • [키포지] 2024 키포지 전국대회 후기
    • Lv.21

      ekil123

    • 9

    • 481

    • 2024-09-07

  • [키포지] 2024 키포지 전국대회 후기 2일차
    • Lv.21

      ekil123

    • 8

    • 381

    • 2024-09-08

  • [자유] 마린월드 재판
    • Lv.9

      당찬공기밥

    • 11

    • 807

    • 2024-08-15

  • [콘텐츠] 산 지 10년만에 첫 게임 해보고 쓰는 카탄 리뷰
    • Lv.7

      뽀뽀뚜뚜

    • 8

    • 602

    • 2024-08-05

  • [콘텐츠] [만화] 아컴호러 카드게임으로 보드게임 입문하기
    • Lv.9

      당근씨

    • 11

    • 948

    • 2024-08-28

  • [벚꽃 결투] 소설「벚꽃 내리는 시대의 신화」번역 완료
    • Lv.34

      로보

    • 10

    • 609

    • 2024-08-17

  • [자유] 배송 포장 문제가 계속 무시 당하는 것 같아서 기분이 안좋네요
    • Lv.8

      HooEh

    • 8

    • 1069

    • 2024-08-09

  • [콘텐츠] 🎲보드게임툰🎨 - 어콰이어
    • Lv.40

      올뺌씨

    • 9

    • 703

    • 2024-04-30

  • [콘텐츠] [만화] 파주슈필 기대중!
    • Lv.47

      채소밭

    • 8

    • 677

    • 2024-05-17

  • [자유] 1862 소소팁
    • Lv.13

      [GM]안타레스

    • 14

    • 630

    • 2024-08-16

  • [콘텐츠] 멸망을 맞은 인류의 생존 그리고 성장, <에이언즈 엔드 레거시>
    • 관리자

      신나요

    • 12

    • 2554

    • 2024-08-12

  • [자유] 코보게가 자꾸 악수만 두는 이유를 모르겠습니다
    • Lv.7

      분식순대

    • 15

    • 1537

    • 2024-08-09

게임명 검색
Mypage Close My News