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BGG랭킹
BGG전체 : 1451
THEMATIC : 212
STRATEGY : 758 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
150-150 분
-
연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.65 / 5
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디자이너
Juraj Bilich
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아티스트
Aleksandra Bilic, Richard Brownhill, Nele Diel, Sebastian Giacobino, Antal Kéninger, Maxim Kostin, Igor Krstic, Marek Madej, Kriśtian Pavlin, Elwira Pawlikowska, Damir Podhraški
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인원
게임 소개
마치나 아르카나에서 플레이어들은 기원을 알 수 없는 고대 지하 단지를 조사하는 탐험가들의 역할을 맡는다. 그들은 H. P. 러브크래프트의 크툴루 신화에 영감을 받은 괴물들과 스팀펑크 환경에서 마주한다. 모험가들은 장비를 수집하고, 그들의 환경을 상호 작용하고 활용하고, 괴물들과 싸우며, 풍부한 서술 요소에 몰입한다.
완전한 이야기는 자급자족한 게임을 나타내는 여러 시나리오로 나뉜다. 각 시나리오에는 고유한 설명과 세부 사항이 포함된 장이 포함되어 있습니다. 게임의 목적은 스토리를 진행시키고 각 시나리오의 피날레에서 최종 게임을 마주하는 것이다.
마치나 아르카나의 주요 목표는 플레이어들에게 결코 이전과 같은 방식으로 플레이할 수 없는 냉철한 게임, 다양한 전략과 접근을 가능하게 하는 메커니즘, 모든 것을 원활하게 결합하는 광범위한 프레임워크를 제공하는 것이다. 게임은 기본적으로 확장되며, 플레이어 수에 따라 특별한 조건이 필요하지 않습니다. 이야기가 진행될수록 당신의 장비도 마찬가지입니다. 하지만 조심하세요! 너무 느리면 공포가 팽배해 너희 모두를 삼켜버릴지도 몰라
제2판은 새로운 매뉴얼, 새로운 삽화, 새로운 그래픽 디자인, 그리고 추가적인 내용뿐만 아니라 많은 규칙들이 개선되었다.
변경사항의 광범위한 목록은 changelog 페이지를 확인하십시오.
http://machinaarcana.com/changelog.html
완전한 이야기는 자급자족한 게임을 나타내는 여러 시나리오로 나뉜다. 각 시나리오에는 고유한 설명과 세부 사항이 포함된 장이 포함되어 있습니다. 게임의 목적은 스토리를 진행시키고 각 시나리오의 피날레에서 최종 게임을 마주하는 것이다.
마치나 아르카나의 주요 목표는 플레이어들에게 결코 이전과 같은 방식으로 플레이할 수 없는 냉철한 게임, 다양한 전략과 접근을 가능하게 하는 메커니즘, 모든 것을 원활하게 결합하는 광범위한 프레임워크를 제공하는 것이다. 게임은 기본적으로 확장되며, 플레이어 수에 따라 특별한 조건이 필요하지 않습니다. 이야기가 진행될수록 당신의 장비도 마찬가지입니다. 하지만 조심하세요! 너무 느리면 공포가 팽배해 너희 모두를 삼켜버릴지도 몰라
제2판은 새로운 매뉴얼, 새로운 삽화, 새로운 그래픽 디자인, 그리고 추가적인 내용뿐만 아니라 많은 규칙들이 개선되었다.
변경사항의 광범위한 목록은 changelog 페이지를 확인하십시오.
http://machinaarcana.com/changelog.html
In Machina Arcana, players take on the role of explorers who are investigating an ancient subterranean complex of unknown origin. They face monsters inspired by H. P. Lovecraft's Cthulhu mythos in a steampunk setting. The adventurers collect equipment, interact and utilize their environment, fight monsters, and immerse themselves in the rich narrative elements.
The complete story is broken down into different scenarios that represent a self-contained game. All of these scenarios contain chapters, each with its own narration and specifics. The objective of the game is to progress through the tale and face the endgame at the finale of each scenario.
The main goal behind Machina Arcana is to provide players with a chilling game that can never be played the same way, mechanisms that enable varying strategies and approaches, and an extensive framework that combines everything smoothly. The game scales by default; there is no need for special conditions based on the player count. As the story progresses, so does your gear. But beware! If you are too slow, horror might very well prevail and devour you whole...
The 2nd edition has a lot of improvement to the rules; as well as a new manual, new illustrations, new graphic design, and additional content.
For extensive list of changes check the changelog page:
http://machinaarcana.com/changelog.html
The complete story is broken down into different scenarios that represent a self-contained game. All of these scenarios contain chapters, each with its own narration and specifics. The objective of the game is to progress through the tale and face the endgame at the finale of each scenario.
The main goal behind Machina Arcana is to provide players with a chilling game that can never be played the same way, mechanisms that enable varying strategies and approaches, and an extensive framework that combines everything smoothly. The game scales by default; there is no need for special conditions based on the player count. As the story progresses, so does your gear. But beware! If you are too slow, horror might very well prevail and devour you whole...
The 2nd edition has a lot of improvement to the rules; as well as a new manual, new illustrations, new graphic design, and additional content.
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