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BGG랭킹
BGG전체 : 6131
WARGAMES : 583
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Maurice Suckling
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아티스트
Sean Cooke
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인원
게임 소개
챈슬러즈빌 1863은 미국 남북 전쟁 챈슬러즈빌 전투를 소재로 한 카드 구동 게임이다. 1시간 안에 1~2명이 플레이할 수 있는 이 게임은 카드 구동식 솔리테어 엔진이 탑재되어 있다. 모리스 서클링(프리먼스 팜 1777의 설계자)이 디자인한 이 게임은 그 게임의 많은 개념을 사용한다. 하지만, 숨겨진 움직임, 훨씬 더 많은 기동, 그리고 다른 디자인 수정들이 이 게임을 정말 독특한 게임으로 만든다.
각 턴 플레이어는 3장의 인핸드 포메이션 카드 중 1장을 플레이하여 기동하거나 적군을 공격하여 활성화된 포메이션에 따라 큐브를 얻는다. 각 편성은 남군 사단 또는 북군 부대이다. 각 포메이션 카드는 큰 동작과 아마도 작은 동작을 허용하며, 메이저는 두 번의 포메이션 동작을 허용하고 마이너는 한 번의 동작을 허용한다. 각 대형이 움직인 후 적 대형이 있는 장소에서 이동이 끝나면 전투가 발생할 수 있다. 전술 카드는 포메이션을 활성화하는 동안 이동이나 전투 보너스를 줄 수 있다.
포메이션 카드 활성화가 끝나면 플레이어는 향후 전투나 움직임에서 이점을 얻을 수 있는 전술 카드를 구입하기 위해 기세 큐브를 사용할 수 있다.
그리고 나서 선수들은 새로운 포메이션 카드를 뽑아서 그들의 손을 3으로 다시 채운다. 후커, 리, 잭슨은 한 경기에 한 번 뛸 수 있는 보너스가 있어 움직임과 전투력을 더한다.
승리는 사기/힘의 손실을 통해 적의 대형을 파괴하거나, 리치먼드에서 남군을 차단하는 세 곳의 승리 지점을 점령함으로써 결정된다.
추가적인 규칙은 고정된 수비 포지션, 잭슨의 플랭크 마치, 심지어 그의 죽음을 허용한다.
—출판사의 설명
각 턴 플레이어는 3장의 인핸드 포메이션 카드 중 1장을 플레이하여 기동하거나 적군을 공격하여 활성화된 포메이션에 따라 큐브를 얻는다. 각 편성은 남군 사단 또는 북군 부대이다. 각 포메이션 카드는 큰 동작과 아마도 작은 동작을 허용하며, 메이저는 두 번의 포메이션 동작을 허용하고 마이너는 한 번의 동작을 허용한다. 각 대형이 움직인 후 적 대형이 있는 장소에서 이동이 끝나면 전투가 발생할 수 있다. 전술 카드는 포메이션을 활성화하는 동안 이동이나 전투 보너스를 줄 수 있다.
포메이션 카드 활성화가 끝나면 플레이어는 향후 전투나 움직임에서 이점을 얻을 수 있는 전술 카드를 구입하기 위해 기세 큐브를 사용할 수 있다.
그리고 나서 선수들은 새로운 포메이션 카드를 뽑아서 그들의 손을 3으로 다시 채운다. 후커, 리, 잭슨은 한 경기에 한 번 뛸 수 있는 보너스가 있어 움직임과 전투력을 더한다.
승리는 사기/힘의 손실을 통해 적의 대형을 파괴하거나, 리치먼드에서 남군을 차단하는 세 곳의 승리 지점을 점령함으로써 결정된다.
추가적인 규칙은 고정된 수비 포지션, 잭슨의 플랭크 마치, 심지어 그의 죽음을 허용한다.
—출판사의 설명
Chancellorsville 1863 is a card-driven game on the American Civil War Battle of Chancellorsville. Playable by 1 to 2 players in 1 hour, the game comes with a card-driven solitaire engine. Designed by Maurice Suckling (designer of Freeman's Farm 1777), the game uses many of the concepts from that game. However, added hidden movement, much more maneuver, and other design tweaks make this a truly unique game.
Each turn players will play 1 of their 3 in-hand formation cards to maneuver or attack enemy forces, gaining momentum cubes based on the formation activated. Each formation is a Confederate division or Union corps. Each formation card will allow a major and possibly an additional minor activation, major allowing two moves for a formation while the minor allows one move. After each formation moves combat can occur if a move ends in a location with an enemy formation. Tactic cards may be played during the formation's activation giving it movement or combat bonuses.
At the end of the formation card activation players may spend their momentum cubes to buy tactics cards which may give them benefits in combat or movement in future turns.
Players then draw a new formation card refilling their hands to 3. Hooker, Lee, and Jackson have bonuses that can be played once a game, adding to movement and combat.
Victory is determined by destroying enemy formations through morale/strength loss, or the Union occupying the three victory locations which represent cutting off the Confederate army from Richmond.
Additional rules allow for fixed defensive positions, Jackson's Flank March -- and even his death.
—description from the publisher
Each turn players will play 1 of their 3 in-hand formation cards to maneuver or attack enemy forces, gaining momentum cubes based on the formation activated. Each formation is a Confederate division or Union corps. Each formation card will allow a major and possibly an additional minor activation, major allowing two moves for a formation while the minor allows one move. After each formation moves combat can occur if a move ends in a location with an enemy formation. Tactic cards may be played during the formation's activation giving it movement or combat bonuses.
At the end of the formation card activation players may spend their momentum cubes to buy tactics cards which may give them benefits in combat or movement in future turns.
Players then draw a new formation card refilling their hands to 3. Hooker, Lee, and Jackson have bonuses that can be played once a game, adding to movement and combat.
Victory is determined by destroying enemy formations through morale/strength loss, or the Union occupying the three victory locations which represent cutting off the Confederate army from Richmond.
Additional rules allow for fixed defensive positions, Jackson's Flank March -- and even his death.
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