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BGG랭킹
BGG전체 : 0
9.5Calenture: Survival and Deception on the Open Sea (2020) -
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tobias Lindberg, Alexander Schach
-
아티스트
Alexander Schach
-
인원
게임 소개
바다 한가운데서 낯선 사람들과 난파당해 자원도 희박하고 서로에 대한 신뢰도 희박해 긴장이 고조되고 기아가 시작되면서, 여러분의 동료들은 배급이 더 오래 지속되도록 하기 위해 여러분을 배 밖으로 던지려고 할 수도 있습니다. 대자연은 아무도 집으로 돌아가지 않도록 최선을 다하고 있다. Calenture는 사회적 공제 게임으로, 대원들을 살리기 위해 당신의 집단 자원을 모아야 합니다. 하지만 음식이 상해서 총이 어디로 갔는지 아무도 모르는 것 같으면 누굴 믿을 수 있겠어요?
자세한 내용:
Calenture의 플레이 타임은 20-40분이며 게임은 숨겨진 어젠다, 자원 및 카드 관리, 랜덤 이벤트 카드, 허풍, 플레이어 제거 등의 메카닉을 포함한다. 어떤 플레이어들은 그들 자신을 위해서 하는 반면 다른 플레이어들은 보호자나 파괴자이다. 당신은 대부분의 경우 생존과 관련된 당신의 의제를 이행함으로써 게임에서 승리합니다. 게임은 모든 플레이어가 죽거나 구조되면 끝납니다. 수상자가 여러 명일 수도 있고 아예 없을 수도 있다. 선수들이 이벤트 덱 바닥에 다다르면 구조될 기회가 생기지만, 항상 모든 선수가 들어갈 수 있는 공간이 있는 것은 아니다.
플레이어는 아이템 한 벌에서 카드를 뽑습니다. 그것은 집단의 생존을 돕거나 방해할 수 있는 음식, 무기, 그리고 다른 물건들이 될 수 있다.
이 게임은 여러분에게 무작위로 이벤트를 던질 것이며, 대부분 극복해야 할 도전이나 선수에 대한 정보를 드러내는 것을 수반합니다. 폭풍이 불어 닥치면 모든 플레이어들의 손에서 랜덤 카드가 날아오거나, 누군가가 다른 플레이어의 손을 보고 카드를 훔치거나, 상어가 누군가를 공격해서 위협할 수도 있습니다. 그들이 음식을 먹거나 총으로 사냥하지 않는다면 말이죠. 이벤트 카드가 자주 기아를 유발하며, 이 경우 그룹은 아이템 카드를 그룹에 공급합니다. 그러나 당신은 당신이 원하는 만큼 많이 혹은 적게 기부할 수 있고 카드들은 뒤집혀지고 뒤섞여서 누가 무엇을 넣었는지 알기가 더 어려워질 것이다. 어떤 아이템을 기부할 수 있는지에 대한 제한이 없고, 음식을 망치는 쥐독과 같은 카드가 존재합니다.
이 게임은 플레이어들에게 동료 선수들의 의도에 대한 정보를 얻을 수 있는 도구를 제공할 뿐만 아니라 교활하고 교묘할 수 있는 많은 기회를 제공한다. 만약 무방비자가 잡히면, 그 집단이 과반수를 차지하면 그들을 배 밖으로 던지기 위해 투표할 수 있기 때문에, 언제 낮게 눕힐지, 언제 공격할지를 아는 것이 가장 중요하다.
—디자이너의 설명
자세한 내용:
Calenture의 플레이 타임은 20-40분이며 게임은 숨겨진 어젠다, 자원 및 카드 관리, 랜덤 이벤트 카드, 허풍, 플레이어 제거 등의 메카닉을 포함한다. 어떤 플레이어들은 그들 자신을 위해서 하는 반면 다른 플레이어들은 보호자나 파괴자이다. 당신은 대부분의 경우 생존과 관련된 당신의 의제를 이행함으로써 게임에서 승리합니다. 게임은 모든 플레이어가 죽거나 구조되면 끝납니다. 수상자가 여러 명일 수도 있고 아예 없을 수도 있다. 선수들이 이벤트 덱 바닥에 다다르면 구조될 기회가 생기지만, 항상 모든 선수가 들어갈 수 있는 공간이 있는 것은 아니다.
플레이어는 아이템 한 벌에서 카드를 뽑습니다. 그것은 집단의 생존을 돕거나 방해할 수 있는 음식, 무기, 그리고 다른 물건들이 될 수 있다.
이 게임은 여러분에게 무작위로 이벤트를 던질 것이며, 대부분 극복해야 할 도전이나 선수에 대한 정보를 드러내는 것을 수반합니다. 폭풍이 불어 닥치면 모든 플레이어들의 손에서 랜덤 카드가 날아오거나, 누군가가 다른 플레이어의 손을 보고 카드를 훔치거나, 상어가 누군가를 공격해서 위협할 수도 있습니다. 그들이 음식을 먹거나 총으로 사냥하지 않는다면 말이죠. 이벤트 카드가 자주 기아를 유발하며, 이 경우 그룹은 아이템 카드를 그룹에 공급합니다. 그러나 당신은 당신이 원하는 만큼 많이 혹은 적게 기부할 수 있고 카드들은 뒤집혀지고 뒤섞여서 누가 무엇을 넣었는지 알기가 더 어려워질 것이다. 어떤 아이템을 기부할 수 있는지에 대한 제한이 없고, 음식을 망치는 쥐독과 같은 카드가 존재합니다.
이 게임은 플레이어들에게 동료 선수들의 의도에 대한 정보를 얻을 수 있는 도구를 제공할 뿐만 아니라 교활하고 교묘할 수 있는 많은 기회를 제공한다. 만약 무방비자가 잡히면, 그 집단이 과반수를 차지하면 그들을 배 밖으로 던지기 위해 투표할 수 있기 때문에, 언제 낮게 눕힐지, 언제 공격할지를 아는 것이 가장 중요하다.
—디자이너의 설명
Shipwrecked with strangers in the middle of the ocean, with scarce resources and even scarcer trust in each other. As tension rises and starvation sets in, your companions may be more inclined to throw you overboard to make rations last longer. All while mother nature is doing her best to ensure that no one is returning home. Calenture is a social deduction-game in which you have to gather your collective resources to keep the crew alive. But who can you trust when the food turns up spoiled and nobody seems to know where the gun has gone?
More in-depth:
Calenture's playtime is 20-40 minutes and the game includes mechanics such as hidden agendas, resource and card management, random event cards, bluffing and player elimination. Some players will be in it for themselves while others are protectors or saboteurs. You win the game by fulfilling your agenda which most of the time also involves surviving. The game ends when all the players are either dead or rescued. There can be multiple winners or even no winners at all. When the players reach the bottom of the event deck they will get a chance to be rescued, but there will not always be room for all of them.
Players will draw cards from a deck of items. It can be food, weapons and other items that can help or hinder the survival of the group.
The game will throw random events at you, most of the time it involves a challenge that will need to be overcome or something that reveals information about the players. Maybe a storm hits that throws a random card out of the hands of all the players, maybe someone gets to look at the hand of another player and steal a card or just maybe a shark will attack and threaten to eat someone unless they either bribe it with food or hunt it away with the gun. Frequently the event cards will trigger starvation, when this happens the group will contribute item cards to feed the group. But you can contribute as much or as little as you like and the cards will be face down and shuffled so it will be harder to know who put in what. There are no restrictions on what items can be contributed and cards like rat-poison that spoils the food exists.
The game features both a lot of opportunities to be sneaky and manipulative as well as giving the players tools to get information on their fellow players intentions. If a saboteur is caught the group can vote to throw them overboard if they have the majority so it is of utmost importance to know when to lay low and when to strike.
—description from the designer
More in-depth:
Calenture's playtime is 20-40 minutes and the game includes mechanics such as hidden agendas, resource and card management, random event cards, bluffing and player elimination. Some players will be in it for themselves while others are protectors or saboteurs. You win the game by fulfilling your agenda which most of the time also involves surviving. The game ends when all the players are either dead or rescued. There can be multiple winners or even no winners at all. When the players reach the bottom of the event deck they will get a chance to be rescued, but there will not always be room for all of them.
Players will draw cards from a deck of items. It can be food, weapons and other items that can help or hinder the survival of the group.
The game will throw random events at you, most of the time it involves a challenge that will need to be overcome or something that reveals information about the players. Maybe a storm hits that throws a random card out of the hands of all the players, maybe someone gets to look at the hand of another player and steal a card or just maybe a shark will attack and threaten to eat someone unless they either bribe it with food or hunt it away with the gun. Frequently the event cards will trigger starvation, when this happens the group will contribute item cards to feed the group. But you can contribute as much or as little as you like and the cards will be face down and shuffled so it will be harder to know who put in what. There are no restrictions on what items can be contributed and cards like rat-poison that spoils the food exists.
The game features both a lot of opportunities to be sneaky and manipulative as well as giving the players tools to get information on their fellow players intentions. If a saboteur is caught the group can vote to throw them overboard if they have the majority so it is of utmost importance to know when to lay low and when to strike.
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