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BGG랭킹
BGG전체 : 4121
STRATEGY : 1676
7.5Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition) (2021) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.59 / 5
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디자이너
Felix Mertikat
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아티스트
Gabrielle Lucas, Felix Mertikat
-
인원
게임 소개
스토리
미래:
천천히, 그러나 꾸준히, 달은 지구에 접근해오고 있다. 그것은 지표면에 닿았고 대륙, 산맥, 대양을 가로지르는 깊은 균열을 찢었다. 그것은 현재 말라버린 태평양에서 멈추었다. 혼돈과 황폐는 지구와 그 거주민들을 파괴했다. 그 혼란은 달이 자신을 백룡 츠쿠유미라고 밝히면서 더욱 커졌다. 츠쿠유미의 복수의 시간이 드디어 다가왔다...
포스트 아포칼립스 세계에서 인류는 멸종 위기에 처했고, 동물 종은 츠쿠유미의 영향으로 돌연변이를 일으켜 어느 때보다 크고 강하게 성장했다. 그 모든 다른 파벌들은 생존과 세계 지배를 위해 치열하게 싸우고 있다.
츠쿠유미는 선수들의 구체적인 전략 기술을 요구하는 노럭 보드게임이다. 그것의 특별한 매력은 다방면의 비대칭적인 파벌들의 충돌에 있다. 처음에, 각 선수들은 다섯 개의 파 중 하나를 선택한다. 각 파벌은 각자의 능력, 단위, 전략을 가지고 있다. 따라서 전장에서 어떤 파벌들이 만나느냐에 따라 판도가 달라진다.
파벌의 가치와 능력은 여전히 승리를 보장하지 못한다. 수많은 테스트 매치가 보여주었습니다: 새로운 조합을 찾는 플레이어들과 특정 파벌 특징을 사용할 적절한 순간, 동료 플레이어들의 약점을 알아채고 자신의 장점을 활용합니다. 이런 식으로, 그들은 그들의 분파를 형성하고 생물과 그들의 이야기에 생명을 불어넣는다.
파벌
NOMADS는 황무지에 좌초된 항공모함 USS 노마드호에 주둔했던 전 군인이다. 무장하고 민첩하며 애국심이 강한 NOMADS는 달의 잔해를 자신들의 (이전) 국가의 이름으로 주장하려고 한다.
멧돼지들은 예전 한반도에서 태평양 지역으로 들어오는 강하고 똑똑한 멧돼지들의 나라이다. 그들은 인간을 지배적인 종으로서 대체하는 것을 목표로 한다 - 성벽과 같은 집에 테라포밍을 함으로써 점점 더 많은 땅을 차지하게 된다.
사이버사무라이는 과거 일본에서 개발된 인공위성, 슈퍼컴퓨터, 인공지능을 이용해 무인기 군대와 전투 로봇, 심지어 궤도 레이저 시스템까지 조종해 달에 국기를 꽂으려 하는 사람은 누구든 위협한다.
다크씨드의 둥지는 츠쿠유미의 영향으로 바퀴벌레 등 곤충이 더 커지고 지능화되면서 황무지에서 자라났다. 그들의 무리는 빠르게 증가하며, 따라서 그들은 그들의 숫자에 의해 적대적인 단위와 영토를 압도하기 위해 끊임없이 싸운다.
게임플레이
각 파벌은 그들만의 부대와 강점과 특별한 능력을 가지고 있기 때문에 승리하기 위해서는 매우 조정된 전략이 필요하다.
게임보드를 설치한 후에는 모든 플레이어가 각각 한 파를 선택합니다. 파벌 보드들은 모든 특별한 능력과 그 능력을 어떻게 사용하는지 자세히 설명한다. 또한 파벌의 시작 설정도 지정합니다.
보드에 표시된 내림차순 이니셔티브 순서에 따라 선수들은 자신의 "를 설치한다.홈존스", 3개의 시작 지역을 선택하고 유닛을 배치하세요.
첫 번째 라운드에 앞서, 그들은 또한 각 라운드가 시작되기 전에 사용할 수 있는 액션 카드인 흰색 액션 카드를 선택한다.
그리고 나서, 선수들은 그들의 지역이 제공하는 것에 따라 자원을 모은다. 그들은 파란색, 녹색, 빨간색 액션 카드에 입찰하기 위해 이러한 자원을 사용할 수 있다. 모든 단계는 A에서 F까지 표시된 6개의 작업 카드로 표시됩니다. 각 카드에는 해당 단계 동안 취할 수 있는 조치의 다른 조합이 표시됩니다. 가장 높은 입찰가는 A카드로, 그 다음은 B카드 등으로 수여된다.
각 라운드는 다음과 같은 단계로 구성된다.
화이트 페이즈: 플레이어는 전략을 강조하기 위해 선택한 화이트 액션 카드를 사용합니다.
파란색 단계: 플레이어는 시작 순서대로 상승하거나 임팩트 카드를 그릴 수 있습니다.
녹색 단계: 새로운 단위가 생성되고 자원이 수집됩니다.
빨간색 단계: 유닛이 이동하면 적대적 영역과 유닛이 공격받을 수 있습니다. 오니스는 배치, 이동 및 공격에 사용됩니다.
목표
승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 게임을 승리합니다. 승리 포인트는 지역을 정복하고 점령하며, 목표를 달성하거나 파벌의 각각의 임무를 수행함으로써 획득된다.
끝
게임은 플레이어가 미리 정한 라운드 수(보통 3~4라운드) 후에 종료됩니다.
마이크로배지
츠쿠유미 팬 - 로고
츠쿠유미 팬 - 문
미래:
천천히, 그러나 꾸준히, 달은 지구에 접근해오고 있다. 그것은 지표면에 닿았고 대륙, 산맥, 대양을 가로지르는 깊은 균열을 찢었다. 그것은 현재 말라버린 태평양에서 멈추었다. 혼돈과 황폐는 지구와 그 거주민들을 파괴했다. 그 혼란은 달이 자신을 백룡 츠쿠유미라고 밝히면서 더욱 커졌다. 츠쿠유미의 복수의 시간이 드디어 다가왔다...
포스트 아포칼립스 세계에서 인류는 멸종 위기에 처했고, 동물 종은 츠쿠유미의 영향으로 돌연변이를 일으켜 어느 때보다 크고 강하게 성장했다. 그 모든 다른 파벌들은 생존과 세계 지배를 위해 치열하게 싸우고 있다.
츠쿠유미는 선수들의 구체적인 전략 기술을 요구하는 노럭 보드게임이다. 그것의 특별한 매력은 다방면의 비대칭적인 파벌들의 충돌에 있다. 처음에, 각 선수들은 다섯 개의 파 중 하나를 선택한다. 각 파벌은 각자의 능력, 단위, 전략을 가지고 있다. 따라서 전장에서 어떤 파벌들이 만나느냐에 따라 판도가 달라진다.
파벌의 가치와 능력은 여전히 승리를 보장하지 못한다. 수많은 테스트 매치가 보여주었습니다: 새로운 조합을 찾는 플레이어들과 특정 파벌 특징을 사용할 적절한 순간, 동료 플레이어들의 약점을 알아채고 자신의 장점을 활용합니다. 이런 식으로, 그들은 그들의 분파를 형성하고 생물과 그들의 이야기에 생명을 불어넣는다.
파벌
NOMADS는 황무지에 좌초된 항공모함 USS 노마드호에 주둔했던 전 군인이다. 무장하고 민첩하며 애국심이 강한 NOMADS는 달의 잔해를 자신들의 (이전) 국가의 이름으로 주장하려고 한다.
멧돼지들은 예전 한반도에서 태평양 지역으로 들어오는 강하고 똑똑한 멧돼지들의 나라이다. 그들은 인간을 지배적인 종으로서 대체하는 것을 목표로 한다 - 성벽과 같은 집에 테라포밍을 함으로써 점점 더 많은 땅을 차지하게 된다.
사이버사무라이는 과거 일본에서 개발된 인공위성, 슈퍼컴퓨터, 인공지능을 이용해 무인기 군대와 전투 로봇, 심지어 궤도 레이저 시스템까지 조종해 달에 국기를 꽂으려 하는 사람은 누구든 위협한다.
다크씨드의 둥지는 츠쿠유미의 영향으로 바퀴벌레 등 곤충이 더 커지고 지능화되면서 황무지에서 자라났다. 그들의 무리는 빠르게 증가하며, 따라서 그들은 그들의 숫자에 의해 적대적인 단위와 영토를 압도하기 위해 끊임없이 싸운다.
게임플레이
각 파벌은 그들만의 부대와 강점과 특별한 능력을 가지고 있기 때문에 승리하기 위해서는 매우 조정된 전략이 필요하다.
게임보드를 설치한 후에는 모든 플레이어가 각각 한 파를 선택합니다. 파벌 보드들은 모든 특별한 능력과 그 능력을 어떻게 사용하는지 자세히 설명한다. 또한 파벌의 시작 설정도 지정합니다.
보드에 표시된 내림차순 이니셔티브 순서에 따라 선수들은 자신의 "를 설치한다.홈존스", 3개의 시작 지역을 선택하고 유닛을 배치하세요.
첫 번째 라운드에 앞서, 그들은 또한 각 라운드가 시작되기 전에 사용할 수 있는 액션 카드인 흰색 액션 카드를 선택한다.
그리고 나서, 선수들은 그들의 지역이 제공하는 것에 따라 자원을 모은다. 그들은 파란색, 녹색, 빨간색 액션 카드에 입찰하기 위해 이러한 자원을 사용할 수 있다. 모든 단계는 A에서 F까지 표시된 6개의 작업 카드로 표시됩니다. 각 카드에는 해당 단계 동안 취할 수 있는 조치의 다른 조합이 표시됩니다. 가장 높은 입찰가는 A카드로, 그 다음은 B카드 등으로 수여된다.
각 라운드는 다음과 같은 단계로 구성된다.
화이트 페이즈: 플레이어는 전략을 강조하기 위해 선택한 화이트 액션 카드를 사용합니다.
파란색 단계: 플레이어는 시작 순서대로 상승하거나 임팩트 카드를 그릴 수 있습니다.
녹색 단계: 새로운 단위가 생성되고 자원이 수집됩니다.
빨간색 단계: 유닛이 이동하면 적대적 영역과 유닛이 공격받을 수 있습니다. 오니스는 배치, 이동 및 공격에 사용됩니다.
목표
승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 게임을 승리합니다. 승리 포인트는 지역을 정복하고 점령하며, 목표를 달성하거나 파벌의 각각의 임무를 수행함으로써 획득된다.
끝
게임은 플레이어가 미리 정한 라운드 수(보통 3~4라운드) 후에 종료됩니다.
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STORY
The future:
Slowly but steadily, the Moon has been approaching the Earth. It has touched the surface and ripped a deep rift across continents, mountain ranges and oceans. It has come to a halt in the now dried-out Pacific Ocean. Chaos and devastation wrecked the Earth and its inhabitants. That chaos grew greater when the Moon revealed itself to be a "kami" (a Japanese God of old) - the white dragon TSUKUYUMI. Exiled into the night sky eons ago, TSUKUYUMI has been roused by Japanese warriors, who tried to rid themselves of their godly creators. TSUKUYUMI'S time for revenge has finally come...
In the post-apocalyptic world, humankind is on the verge of extinction, whereas animal species mutated under the influence of TSUKUYUMI and grew bigger and stronger than ever. All those different factions are now fighting fiercely for survival, as well as for world domination.
TSUKUYUMI is a no-luck boardgame that demands specific strategic skills of its players. Its particular appeal lies in the clash of multifarious, asymmetrical factions. At the beginning, each player picks one of the five factions. The factions bring their own respective abilities, units and strategies. Therefore the game changes depending on what factions meet on the battlefield.
Values and abilities of the factions still don’t guarantee victory. Numerous test matches have shown: it’s the players who find new combinations and the right moments to use specific faction features, who notice their fellow players’ weaknesses and use them to their own advantages. This way, they shape their faction and bring the creatures and their stories to life.
FACTIONS
THE NOMADS are the former soldiers who were stationed on the USS Nomad, an aircraft carrier that stranded in the wastelands. Armed, agile and patriotic as they are, the NOMADS try to claim the remains of the moon in the name of their (former) nation.
THE BOARLORDS are a nation of strong and intelligent boars, who enter the pacific region from the former Korean peninsula. They aim to replace the human race as dominant species - claiming more and more land by terraforming it into their rampart-like homes.
THE CYBERSAMURAI use satellites, supercomputers and artificial intelligence once developed in old Japan to control an army of drones, fighting bots and even an orbital laser system, threatening anyone who tries to plant their flag on the moon.
THE DARK SEED'S nest grew in the wastelands as roaches and other insects became bigger and more intelligent under TSUKUYUMI'S influence. Their swarm grows rapidly - and thus they fight relentlessly to overwhelm adversarial units and territories by their sheer number.
GAMEPLAY
Each faction has its own units, its own strengths and special abilities - therefore requiring a very adjusted strategy to win.
After the gameboard is set up, every player chooses a faction respectively. The faction boards explain in detail all special abilities and how to use them. It also specifies the factions' start set-up.
According to the descending initiative order marked on the board, the players install their "Homezones", pick three start-areas and place their units.
Prior to the first round, they also choose a white action card - a combination of actions they can use before the beginning of each round.
Then, the players gather their resources according to what their areas offer. They may use these resources to bid on the blue, green and red action cards. Every phase is represented by six of those action cards marked from A to F. Every card displays a different combination of the actions that can be taken during its respective phase. The highest bid is awarded with the A-card, the next one with the B-card, and so on.
Each round consists of the following phases:
White Phase: Players use the white action card they chose to emphasize their strategy.
Blue Phase: Players can rise in the initiative order and/or draw an Impact Card.
Green Phase: New units are generated and resources collected.
Red Phase: Units are moved, adversarial areas and units may be attacked. Onis are placed, moved, and used for attacks.
GOAL
The player who gains the most Victory Points wins the game. Victory Points are earned by conquering and occupying areas, and by fulfilling goals and/or the faction's respective mission.
END
The game ends after the number of rounds determined by the players beforehand - usually 3-4 rounds
MICROBADGES
Tsukuyumi fan - logo
Tsukuyumi fan - moon
The future:
Slowly but steadily, the Moon has been approaching the Earth. It has touched the surface and ripped a deep rift across continents, mountain ranges and oceans. It has come to a halt in the now dried-out Pacific Ocean. Chaos and devastation wrecked the Earth and its inhabitants. That chaos grew greater when the Moon revealed itself to be a "kami" (a Japanese God of old) - the white dragon TSUKUYUMI. Exiled into the night sky eons ago, TSUKUYUMI has been roused by Japanese warriors, who tried to rid themselves of their godly creators. TSUKUYUMI'S time for revenge has finally come...
In the post-apocalyptic world, humankind is on the verge of extinction, whereas animal species mutated under the influence of TSUKUYUMI and grew bigger and stronger than ever. All those different factions are now fighting fiercely for survival, as well as for world domination.
TSUKUYUMI is a no-luck boardgame that demands specific strategic skills of its players. Its particular appeal lies in the clash of multifarious, asymmetrical factions. At the beginning, each player picks one of the five factions. The factions bring their own respective abilities, units and strategies. Therefore the game changes depending on what factions meet on the battlefield.
Values and abilities of the factions still don’t guarantee victory. Numerous test matches have shown: it’s the players who find new combinations and the right moments to use specific faction features, who notice their fellow players’ weaknesses and use them to their own advantages. This way, they shape their faction and bring the creatures and their stories to life.
FACTIONS
THE NOMADS are the former soldiers who were stationed on the USS Nomad, an aircraft carrier that stranded in the wastelands. Armed, agile and patriotic as they are, the NOMADS try to claim the remains of the moon in the name of their (former) nation.
THE BOARLORDS are a nation of strong and intelligent boars, who enter the pacific region from the former Korean peninsula. They aim to replace the human race as dominant species - claiming more and more land by terraforming it into their rampart-like homes.
THE CYBERSAMURAI use satellites, supercomputers and artificial intelligence once developed in old Japan to control an army of drones, fighting bots and even an orbital laser system, threatening anyone who tries to plant their flag on the moon.
THE DARK SEED'S nest grew in the wastelands as roaches and other insects became bigger and more intelligent under TSUKUYUMI'S influence. Their swarm grows rapidly - and thus they fight relentlessly to overwhelm adversarial units and territories by their sheer number.
GAMEPLAY
Each faction has its own units, its own strengths and special abilities - therefore requiring a very adjusted strategy to win.
After the gameboard is set up, every player chooses a faction respectively. The faction boards explain in detail all special abilities and how to use them. It also specifies the factions' start set-up.
According to the descending initiative order marked on the board, the players install their "Homezones", pick three start-areas and place their units.
Prior to the first round, they also choose a white action card - a combination of actions they can use before the beginning of each round.
Then, the players gather their resources according to what their areas offer. They may use these resources to bid on the blue, green and red action cards. Every phase is represented by six of those action cards marked from A to F. Every card displays a different combination of the actions that can be taken during its respective phase. The highest bid is awarded with the A-card, the next one with the B-card, and so on.
Each round consists of the following phases:
White Phase: Players use the white action card they chose to emphasize their strategy.
Blue Phase: Players can rise in the initiative order and/or draw an Impact Card.
Green Phase: New units are generated and resources collected.
Red Phase: Units are moved, adversarial areas and units may be attacked. Onis are placed, moved, and used for attacks.
GOAL
The player who gains the most Victory Points wins the game. Victory Points are earned by conquering and occupying areas, and by fulfilling goals and/or the faction's respective mission.
END
The game ends after the number of rounds determined by the players beforehand - usually 3-4 rounds
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