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BGG전체 : 0
8Red Dawn: 1980 - 1989 – Nato Vs The Soviet Union in Western Europe (2018) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andy Watkins (II)
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아티스트
-
인원
게임 소개
1980 - 1989년 서유럽의 나토 vs 소련
세계 최대 규모의 워게임 테이블이 있는 경우 6mm에서 28mm까지의 스케일 모델을 사용할 수 있지만 6mm 또는 1:285번째 스케일 모델로 플레이하도록 설계되었습니다. 10mm 1/200 스케일 모델의 경우 작성된 대로 규칙을 사용합니다. 15mm나 20mm 모델을 사용한다면 모든 거리를 두 배로 늘릴 것을 추천합니다. 저는 여러분 중 일부는 15mm Yankee 모델을 가지고 있으시겠지만, 레드 던은 적어도 8 x 6 보드가 필요할 것이라고 생각합니다.
1:285 축척 모델을 사용하는 일반적인 회의 참여는 측면당 3-4,000 포인트이며, 이는 약 10-20대의 탱크와 또 다른 10개 이상의 보병 부대 및 관련 수송, 방공 무기, 레체 등에 해당한다. 총 1개 대대 규모의 전투 집단이
내가 쓴 규칙집합은 모두 몇 가지 공통점이 있다. 상당히 큰 경기가 3시간 이내에 진행되려면 빨라야 한다. 재미있겠다. 이것은 군사 시뮬레이션이 아닌 게임이며, 재미있고 빠르게 유지될 수 있도록 필요한 곳에서 타협이 이루어질 것입니다. 마지막으로 최소한 느낌은 있어야 하고, 제가 취재하는 기간의 맛을 보고 싶어요.
저는 WW3 게임을 해봤는데, 크게 보면 과녁이 보이면 명중할 수 있고, 맞힐 수 있으면 죽일 수 있습니다. 나는 개인적으로 전투의 열기 속에서 주력 전차를 치고 죽이는 것이 그렇게 쉽다고 생각하지 않는다. 그것은 물론 내 생각일 뿐이다, 나는 군대에 가본 적이 없고, 3차 세계대전은 어느 정도 일어나지 않았다. 그래서 모든 3차 세계대전의 규칙 집합은 누군가의 의견에 기초한다. 그러나 그것은 이 규칙의 기초이다. 당신은 가장 단단한 탱크조차도 반드시 쉽게 죽임을 당할 수 있고, 심지어 가장 적은 장갑 탱크도 오래 살아남을 수 있다는 것을 발견할 것이다.무언가를 성취하기 위한 gh.
나는 서유럽을 방어하거나 위협하는 주요 군대의 목록을 제공했고, 그 기간을 3개의 기간으로 나누었다.
—출판사의 설명
세계 최대 규모의 워게임 테이블이 있는 경우 6mm에서 28mm까지의 스케일 모델을 사용할 수 있지만 6mm 또는 1:285번째 스케일 모델로 플레이하도록 설계되었습니다. 10mm 1/200 스케일 모델의 경우 작성된 대로 규칙을 사용합니다. 15mm나 20mm 모델을 사용한다면 모든 거리를 두 배로 늘릴 것을 추천합니다. 저는 여러분 중 일부는 15mm Yankee 모델을 가지고 있으시겠지만, 레드 던은 적어도 8 x 6 보드가 필요할 것이라고 생각합니다.
1:285 축척 모델을 사용하는 일반적인 회의 참여는 측면당 3-4,000 포인트이며, 이는 약 10-20대의 탱크와 또 다른 10개 이상의 보병 부대 및 관련 수송, 방공 무기, 레체 등에 해당한다. 총 1개 대대 규모의 전투 집단이
내가 쓴 규칙집합은 모두 몇 가지 공통점이 있다. 상당히 큰 경기가 3시간 이내에 진행되려면 빨라야 한다. 재미있겠다. 이것은 군사 시뮬레이션이 아닌 게임이며, 재미있고 빠르게 유지될 수 있도록 필요한 곳에서 타협이 이루어질 것입니다. 마지막으로 최소한 느낌은 있어야 하고, 제가 취재하는 기간의 맛을 보고 싶어요.
저는 WW3 게임을 해봤는데, 크게 보면 과녁이 보이면 명중할 수 있고, 맞힐 수 있으면 죽일 수 있습니다. 나는 개인적으로 전투의 열기 속에서 주력 전차를 치고 죽이는 것이 그렇게 쉽다고 생각하지 않는다. 그것은 물론 내 생각일 뿐이다, 나는 군대에 가본 적이 없고, 3차 세계대전은 어느 정도 일어나지 않았다. 그래서 모든 3차 세계대전의 규칙 집합은 누군가의 의견에 기초한다. 그러나 그것은 이 규칙의 기초이다. 당신은 가장 단단한 탱크조차도 반드시 쉽게 죽임을 당할 수 있고, 심지어 가장 적은 장갑 탱크도 오래 살아남을 수 있다는 것을 발견할 것이다.무언가를 성취하기 위한 gh.
나는 서유럽을 방어하거나 위협하는 주요 군대의 목록을 제공했고, 그 기간을 3개의 기간으로 나누었다.
—출판사의 설명
Red Dawn 1980 - 1989 Nato Vs The Soviet Union in Western Europe
Whilst you may use any scale models from 6mm up to 28mm if you have worlds largest wargames table, it is designed to be played with 6mm or 1:285th scale models. For 10mm 1/200th scale models just use the rules as written. If using 15 or 20mm models, I recommend doubling all distances. I realise some of you may have 15mm Team Yankee models, whilst you may play Red Dawn with those models I think you are going to need at least an 8 X 6 board.
Using 1:285th scale models a typical meeting engagement would be 3-4,000 points per side, that will equate to around 10-20 tanks plus another 10+ infantry units (squads) and associated transports, air defence weapons, recce etc. In total about a battalion sized battlegroup
All of the rule sets I have written have a few things in common. They must be fast to allow a fairly large game to be played within 3 hours. They must be fun. This is a game not a military simulation, compromises will be made where ever necessary to ensure that it remains fun and fast. Lastly it has to at least ‘feel’ reasonable, I like to get a flavour of the period I am covering.
I have played WW3 games where largely speaking if you can see the target you can hit it, and if you can hit it you can kill it. I personally do not think in the heat of battle it is that easy to hit and kill a main battle tank. That is of course only my opinion, I have never been in the military and WW3 never happened so to some degree all WW3 rule sets are based on someone's opinion, but it is the basis of these rules, you will find even the hardest tank can be killed, though not necessarily easily, and even the least armoured tank has some chance of surviving long enough to achieve something.
I have provided army lists for the major armies defending or threatening Western Europe, I have split the period into 3 time periods, effectively the beginning of the 1980’s, the end and of course the middle.
—description from the publisher
Whilst you may use any scale models from 6mm up to 28mm if you have worlds largest wargames table, it is designed to be played with 6mm or 1:285th scale models. For 10mm 1/200th scale models just use the rules as written. If using 15 or 20mm models, I recommend doubling all distances. I realise some of you may have 15mm Team Yankee models, whilst you may play Red Dawn with those models I think you are going to need at least an 8 X 6 board.
Using 1:285th scale models a typical meeting engagement would be 3-4,000 points per side, that will equate to around 10-20 tanks plus another 10+ infantry units (squads) and associated transports, air defence weapons, recce etc. In total about a battalion sized battlegroup
All of the rule sets I have written have a few things in common. They must be fast to allow a fairly large game to be played within 3 hours. They must be fun. This is a game not a military simulation, compromises will be made where ever necessary to ensure that it remains fun and fast. Lastly it has to at least ‘feel’ reasonable, I like to get a flavour of the period I am covering.
I have played WW3 games where largely speaking if you can see the target you can hit it, and if you can hit it you can kill it. I personally do not think in the heat of battle it is that easy to hit and kill a main battle tank. That is of course only my opinion, I have never been in the military and WW3 never happened so to some degree all WW3 rule sets are based on someone's opinion, but it is the basis of these rules, you will find even the hardest tank can be killed, though not necessarily easily, and even the least armoured tank has some chance of surviving long enough to achieve something.
I have provided army lists for the major armies defending or threatening Western Europe, I have split the period into 3 time periods, effectively the beginning of the 1980’s, the end and of course the middle.
—description from the publisher
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